Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 28.09.2021

100 dana do relija Dakar, Audi sprema električno iznenađenje

Audi baca rukavicu u lice konkurenciji na reliju Dakar, hrabro ili ludo koristeći jedinstveni koncept. Audi RS Q e-tron ima električni pogonski sklop s dvije motor-generator jedinice (MGU) iz formule E. Dok je vozilo u pokretu, visokonaponska baterija se puni pomoću pretvarača energije koji se sastoji od TFSI motora iz DTM vozila i još jedne MGU jedinice.

Prototip Audija RS Q e-tron nastao je za otprilike dvanaest mjeseci, prototip je sišao na cestu 30. lipnja 2021. u Neuburg an der Donau, dok je početak ovog kultnog natjecnja 1. siječnja 2022. u Ha’ilu (Saudijska Arabija). Tko se bar malo razumije u tematiju zna da je šest vrlo kratko vrijeme za pripremu za tako složenog projekta. Pogotovo kad njegovi tvorci naglašavaju kako je to najsofisticiranije vozilo u smislu tehnologije koje je Audi Sport ikada pripremio za utrke.  Dakar je iznimno izazovan-čak i za vozila s konvencionalnim pogonom, a s ovim Audijevim konceptom pogona izazov je znatno veći. Šasija i ovjes ne povlače velike razlike u odnosu na vozila s toplinskim motorima, ali u automobilu ima puno više komponenti koje moraju biti ne samo visokih performansi, već lagane i pouzdano funkcionirati u ekstremnim uvjetima Dakara. Također se moraju savršeno međusobno uskladiti i nesmetano raditi. Natjecateljsko vozilo za Dakar s konvencionalnim pogonom ima dvije glavne komponente: motor s unutarnjim izgaranjem i prijenos. Audi ima po jedan električni motor na svakoj osovini, visokonaponsku bateriju i pretvarač energije koji se sastoji od još jednog elektromotora i TFSI motora iz DTM-a.

Svaka od ovih komponenti, na primjer, zahtijeva namjenski sustav hlađenja, što znači da u automobilu nije samo jedan sustav hlađenja, nego njih čak šest, uključujući intercooler i klima uređaj za vozača i suvozača. Kako sve to upakirat je još jedan stresni posao za mađioničare i sportskog odjela. Kažu kako su za smještaj svih komnponenti morali iskoristiti svaki centimetar u automobilu. Cijenu je pak platila jednostavnost popravaka i održavanja, što je čest slučaj na Dakaru. Promjena diferencijala prednje osovine u ovom trenutku još uvijek traje puno vremena,  što se na Dakaru mora brže obaviti i i jedno je od pitanja na kojima trenutno rade pod velikim vremenskim pritiskom. Posebni uvjeti na reliju Dakar igraju veliku ulogu: pijesak, voda, hladnoća i velike razlike u visinama. “Imamo jako veliku količinu osjetljive elektronike i mnogo električnih komponenti u automobilu koje trebamo zaštititi od pijeska i vode što je moguće učinkovitije”, rekao je Andreas Roos, voditelj projekta za sve tvorničke motorsport aktivnosti. Dodaje kako su dosta naučili na testovima koje su do sada proveli i sada pokušavaju na vrijeme unijeti sve svoje nalaze u automobile za Dakar.

Veliki dio posla je u područjima softvera, električnih i elektroničkih sustava. U vozilu su dvije središnje upravljačke jedinice i oko četiri kilometra kabela, čak i ne računajući visokonaponske kabele. Međudjelovanje svih komponenata pogonskog sklopa, kao i visokonaponske baterije, iznimno je komplicirano. Ako između njij nastane bilo kakav, makar i banalan “nesporazum” automobil će se zaustaviti. U međuvremenu je u Audi Sportu u Neuburgu na der Donau počela montaža trkaćih automobila za reli. Cilje je staviti tri izvrsno pripremljena automobila i posade na startnu rampu u Ha’ilu. Budući da Audi RS Q e-tron vozi i javnim cestama na natjecanjima u krosu, svako vozilo dobiva cestovno odobrenje uključujući i pojedinačnu homologaciju. Istodobno, razvojni plan do prosinca uključuje veliki broj dodatnih ispitnih postaja – poput Audijeve klimatske komore za simulaciju temperatura i visinskih razlika koje prevladavaju na Dakaru, te ispitivanje izdržljivosti odbojnika i zaštita na specijalnoj ispitnoj platformi, klatnu.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana