EyeSight postavlja Subaru u najviši rang sigurnosti na cestama!
Najnovija tehnologija opetovano diže standarde u automobilskoj sigurnosti. Nekoliko desetljeća napredak je bio usmjeren prema smanjenju ozljeda i smrtnosti u nesrećama. Inovacije poput zračnih jastuka, ABS-a i konstrukcije usmjerene prema mjestima najčešćih udaraca govore kako su nesreće neizbježne.
Sada smo na vrhuncu tehnoloških promišljanja, gdje se svakim danom pokušava smanjiti vjerojatnost da do nesreća uopće dođe. Iako smo slične projekte već viđali, Subaru je unutar svoje primarne zadaće opravdao tehnologiju imena EyeSight.
Kamera montirana na vrhu vjetrobranskog stakla, usmjerena prema svemu što se događa ispred automobila, prati prepreke i upozorava vozača. Ako vozač ne reagira, automobil se automatski zaustavlja.
Subaru Legacy i Outback koji su opremljeni spomenutim uređajem, nagrađeni su najvišom ocjenom za izbjegavanje prometnih nesreća od strane Instituta za sigurnost na autocestama. Ironija jest u tome što je to Institut odgovoran za razvoj „Crash test dummies“, žutih lutki koje su se „proslavile upravo u situacijama kada dođe do prometnih nesreća.
Ovo je velika stvar, a reći ćemo i zašto: Ako dovoljan broj proizvođača automobila uspije u dizajnu svojih automobila, koji će imati sposobnost izbjeći prometnu nesreću ili ih drastično smanjiti, imat ćemo manje premije osiguranja, a što je najvažnije, imat ćemo manje žrtava u prometu.
Ali, uvijek postoji ali!
Tehnologija za izbjegavanje nesreća usmjerava auto-industriju prema automobilima koji voze bez pomoći ljudi. Takav način koristi kamere i senzore kako bi vozilo što lakše komuniciralo sa okolinom. Danas već svjedočimo automobilima koji upozoravaju krenete li u suprotnu traku, imate li nekoga u mrtvom kutu, upozorenja udaljenosti vozila ispred vas.
Sve to na kraju vodi prema vožnji bez utjecaja nas samih, koja jest onda svrha svih ostalih karakteristika ako sami želimo osjetiti sve prednosti i sve možebitne mane nekog vozila? Sama potvrda sigurnije vožnje je apsolutno opravdana, no mogu li onda ostali segmenti biti pomalo zakinuti; dizajn, performanse, udobnost, ime omiljenog proizvođača, koje na kraju i čine isti automobil drugačijim od drugih?
Sada kad je Institut za sigurnost na autocestama IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) krenuo sa testiranjem koliko su automobili u mogućnosti izbjeći sudar, možda će uskoro naše ceste postati sigurnije mjesto.
Pogledajte sličan visoko sofisticirani sustav kod Mercedesa, koji pokazuje sve prednosti u novoj S klasi, a vrlo vjerojatno i skoru budućnost.












