Automobili koji nikad nisu ugledali svjetlo dana: Audi A8 Coupe
Pred četvrt stoljeća, na salonu automobila u Ženevi 1997. godine, Audi je u suradnji s minhenskom tvrtkom IVM Automotive predstavio elegantnu dvovratnu verziju svoje najveće limuzine, no na žalost, do danas je to ostao njen jedini primjerak.
Tijekom 1990-ih Audi je postao premium proizvođač i snažno se zalagao za tržišnu vjerodostojnost u utakmici protiv Mercedesa i BMW-a. Top model Audi A8 (D2) s aluminijskim okvirom bio je veliki korak naprijed u tom nastojanju i bio je komercijalno iznimno uspješan, zahvaljujući elegantnoj kombinaciji diskrecije i profinjenosti. U to vrijeme su se u Audiju ujedno zaokupili idejom da naprave njegovu coupe verziju, koja bi ujedno uskočila u ponudu nakon gašenja Coupea B3 koji se proizvodio od 1988. do 1997. godine.
Kako bi to i realizirali, a konstrukcijski je to ipak vrlo zahtjevan posao, napravili su suradnju s tvrtkom IVM Automotive (Ingenieurleistungen für Verfahrenstechnik und Maschinenbau) iz Münchena. A8 Coupe u boji Ming Blue Pearl proslavio je svoju svjetsku premijeru na sajmu automobila u Ženevi 1997., pobravši dobre kritike medija i javnosti. Veliki coupe s dvoja vrata bi bio konkurent Mercedesu CL ili BMW-u serije 8 – da je proizveden, budući da je sve ostalo na studiji.
Pretvaranje petmetarske limuzine u coupe zahtijevalo je mnogo proračuna i posla. IVM je uspio dovršiti dizajn u vrlo kratkom vremenu, zahvaljujući korištenju inovativnih CAD tehnika i velikom broju originalnih Audi dijelova. Ideja je bila postići konačni projekt visoke ekonomske isplativosti s obzirom na moguću serijsku proizvodnju. Najvidljivije je da je B-stup uklonjen, pa je trebalo napraviti brojna strukturna pojačanja na krovu i izraditi nove bočne ploče po mjeri.
Ostale modifikacije na karoseriji uključivale su redizajn C-stupa, sada više izduženog, dok su vrata također dulja, za 10 centimetara. Vrata na coupeu nemaju okvire, dok se pri svakom otvaranju prozori automatski spuštaju za tri centimetra. Odsutnost konvencionalnog B-stupa učinila je da, iako je nešto kraći, izgleda znatno elegantnije od običnog modela, čemu je također pomogla nagnuta linija krova koja mu daje elegantan bočni profil.
Na kraju je izvana netaknut u odnosu na limuzinu ostao samo prednji dio automobila, do A nosača krova. Putnički prostor je ostao uglavnom nepromijenjen, a prima samo četiri putnika. Tko god zaviri u unutrašnjost A8, saznat će što je Audi imao na umu već 1997. kada je u pitanju koncept luksuza. Prednja sjedala su preuzeta iz tadašnjeg Audija Cabrio, ali prvo računalno modificirana, raskošnije presvučena i s elegantnije integriranim držačem sigurnosnog pojasa.
Potpuno su električno podesiva, te čak imaju i memoriju te funkciju EasyEntry. Čitav interijer je bio presvučen kožom krem boje, s umetcima od prirodnog drveta. Raskošnu opremu nadopunila je posebna konzola za upravljanje električnim prozorima straga, AEG autotelefon i kožom presvučena krovna obloga.
Ispod haube, ovaj koncept je imao 4.2 V8 motor od 300 KS, povezan s 5-stupanjskim mjenjačem Tiptronic i stalnim quattro s pogonom na sve kotače. Uglavnom, to nije bio djelomično izrađeni prototip, već automobil spreman za prodaju i cestu. Zašto onda nije ušao u proizvodnju? Mogli bismo primijeniti izreku “pametan čovjek uči na tuđim greškama”. Kao prvo, uspjeh Mercedesa s CL-om bio je neupitan, a i imao je superiorniju poziciju u odnosu na Audi A8 Coupé.
Pored toga, visoki troškovi proizvodnje i neuspjeh u prodaji neshvaćenog BMW-ovog velikog coupea, Serije 8, uplašio je Audijevo vodstvo koje na kraju nije dalo zeleno svjetlo projektu. Jedini primjerak je bio u vlasništvu IVM-a, a kasnije je ipak prešao u ruke Audija i izložen je u Audi Forumu u Ingolstadtu. Veliki coupe Audi ni do danas nema u ponudi, iako je u međuvremenu bilo još prototipova. Šteta.