Marketing i krađa identiteta u automobilima
Nekad se pojam marketing uz automobil vezao jedino uz prodaju istoga. Problemi nastaju sada kada nama od automobila prave eBay na kotačima
Proizvođači automobila i tehnološke kompanije su odlučne u naumu da nam utrpaju u konzole pametne telefone koji, gle čuda, ne rade dobro kao naši pametni telefoni. Koje već imamo. Međutim, nije da ih to nešto previše brine, jer nastupa marketing!
Proizvođači imaju strašan plan da našu sreću iza kola upravljača prodaju zlim kapitalistima i da nas bombardiraju sa svojim reklamama. To znači da svima nama kojima je vožnja nešto više od pukog transporta od točke A do točke B vožnja treba postati još jedan „bombardment“ gdje dobro pojest, popit i po… dobro ovo zadnje još ne, ali i to je samo pitanje vremena.
Ford već sada ima aplikaciju koja vozače usmjeruje prema Domino’s Pizza-i. GM je ove godine počeo nuditi AtYourService uslugu koja vozače obavještava o ponudama u Dunkin’ Donuts (vrlo popularno kod policajaca „preko Bare“) i koja omogućuje rezervaciju hotelske sobe na Priceline.com putem glasovnih naredbi i pametnog telefona.
Predviđa se da će do 2020. čak 40% novih vozila u čitavom svijetu imati opciju on-line kupovine. Osim toga što ovo sve zvuči krajnje frustrirajuće i nepotrebno, pogotovo za nas kojima je vožnja bijeg od šopinga i klanjanja u hramovima konzumerizma, otvaraju se prostori za nove probleme – prije svega ti da će automobili postati meta krađe identiteta. „Spojeni“ automobili predstavljaju bogate mete, pogotovo ako su spojeni na prodavaonice ili banke što hakerima omogućuje krađu brojeva kreditnih kartica, kućnih adrese, e-mailova i ostalih osobnih podatka. Zamislite scenarij kada na kraju mjeseca vidite da je vaš automobil nabio astronomski račun na kreditnoj kartici.
Znam da će ovo zvučat poput klasične nostalgične žalopoljke „u Austro-Ugarskoj se bolje živjelo“ ali gdje su ona pitoma vremena kada bi sjeli u automobil i odvezli se negdje besciljno i na nekim nepoznatim cestama našli pitoreskni restorančić? Ubili su onaj individualistički duh automobilizma i polako nas pretvaraju u bezumne dronove. „Zdravo korisniče! Jede ti se burek. Skrenite. 80. Metara. Lijevo.“ – „DA, GOSPODARU AUTOMOBILU!“
Sad se nekakav stari BMW s PV tablicama iz 80-ih i ne čini kao loša ideja?