Zašto su se Audi i Porsche posvađali?
Da…znam…ovaj naslov zvuči poput nekog idiotskog i šupljikavog naslova kakav smo navikli pročitati u nekim od dnevnih novina, no svađa postoji, a malo pomalo na vidjelo stižu i razlozi.
Svi znamo što u današnjem svijetu automobila znači tvrtka Audi. Za početak tradiciju koja iza sebe ima ratove, roblje, ogroman broj uspjeha na cestama i stazama diljem svijeta, te magičnu brojku od šest milijuna koja sama po sebi opisuje koliko je Audijev glavni izum pod nazivom „Quattro“ prihvaćen među kupcima i štovateljima ove marke.
S druge strane imamo Porsche. Tvrtku koja na tržište pristupa kao jedna od općenito najcjenjenijih i najposebnijih tvrtki u svijetu automobila, te ona koja svojim modelima, inženjerskom tvrdoglavošću i kirurški preciznim pristupom prema svojim modelima fascinira svijet automobila još od sredine prošlog stoljeća.
Dakle u jednadžbi s jedne strane imamo korporativni odgoj i ogromnu količinu tehnološkog napretka (tj. „napretka kroz tehniku“, kako bi se izrazio Audijev marketinški odjel), dok s druge strane stoji jedno od najpoznatijih prezimena na svijetu koje se povezuje s legendarnim modelima i apsolutnoj usmjerenosti prema brzini.
To bi u pravilu zvučalo kao da ide rukom pod ruku, te samim time naoko ne postoji razlog za prepucavanje ta dva poprilično različita svijeta, no kada se tek na sekundu zagrebe ispod površine, postaje jasno da Audi i Porsche potpadaju pod Volkswagenov koncern, te da su već samim time (a i zbog preklapanja pojedinih modela na tržištu) često prisiljeni biti konkurencija.
Kada je Volkswagen pod isti krov okupio finu skupinu tvrtki poput Seata, Škode, Bentleya, Bugattija, Lamborghinija i gore spomenutog dvojca, ideja je bila svijetu ponuditi izbor i jednak nivo kvalitete, a s druge strane zaraditi bezobrazno puno novaca. I to je u redu.
S druge strane je Volkswagen takvim potezom itekako poželio postati liderom, te time malo pomalo osvajati svijet na četiri kotača, no na tome se tek radi.
Naravno, kako to obično biva, u svijetu automobila posljednjih godina itekako je naglasak na uštedama, pa je prepucavanje Audija i Porschea pod okriljem VW-koncerna jednostavno besmisleno. No besmisleno ili ne, razdor je vidljiv i itekako aktualan.
Pa evo i o čemu se radi…
Porsche je prije nekoliko mjeseci direktorima u Volkswagenu predstavio MSB, tj. novu platformu za model Panamera. Dotična je kruća, lakša i jeftinija za izradu, no kao najveću prednost nove šasije Porscheovi inženjeri navode multifunkcionalnost i laku prilagodbu na neke modele koji na tržište dolaze pod Audijevim logotipom.
Prijedlozi oko upotrebe dotične šasije uključivali su njeno korištenje na sljedećoj generaciji Audijeve luksuzne limuzine A8, zatim na nekim (novim?) Bentleyevim modelima, te na nekim SUV-modelima koje potpisuje sam Volkswagen.
Porsche takvu ideologiju objašnjava kroz uštede koje bi bile i više nego izdašne, te bi samim time modeli na tržištu mogli biti konkurentniji nego do sada.
No ljudi koji u Audijevim foteljama griju guze nisu baš stoički primili te ideje. Dapače, kako ispada. dotični su glavešine jednostavno eksplodirali od bijesa, jer u određenom momentu njihova vlastita letargija, te s druge strane konstantne revizije i dorade svega što rade (najvjerojatnije iz dosade) ispadaju kao da Porsche pokušava potkopavati Audi, te ovakvim idejama dobivati na važnosti.
Dakle, riječ je o jednostavnom ego-tripu, s obzirom na činjenicu da Audi još uvijek ne zna na čemu bi i kako bazirao novi A8.
Ista situacija je zadesila i modele A6 i A7 koji svako toliko doživljavaju preobrazbe, te Q7 koji je već nekoliko puta najavljivan u novom obliku, tako da mi cijela situacija oko „pobune“ nije nimalo jasna.
Umjesto da Audijevci budu sretni što se netko drugi uhvatio posla umjesto njih, ispada kao da im je Porsche objavio mali unutarnji korporativni rat, te da se zapravo glavni i odgovorni ljudi iza tog slavnog prezimena zapravo na račun Audija pokušavaju ulizati glavama VW-koncerna.
Bilo kako bilo, moram priznati da mi je pomalo smiješno pratiti razvoj situacije, jer ego-tripovi koji potresaju Audi već pomalo postaju tradicija, tako da će možda uskoro na tržištu Audi osvanuti s nekim novim sloganom poput „Napredak kroz pobunu“.
No to ćemo još vidjeti…