Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Vanja Mirosavljević 10.03.2022

Zašto postoje automobilske trube?

Vjerovali ili ne, prvotni razlog postojanja truba u automobilima nema veze s upozoravanjem kolega vozača u prometu da nemaju pojma voziti ili zbog pozdravljanja pripadnica ljepšeg spola

Automobilska truba - od potrebe do urbanog soundtracka
Automobilska truba – od potrebe do urbanog soundtracka
foto: The Seattle Times

Većina vozača je zahvalna na postojanju trube u automobilu – jer kako bi na drugi način mogli popratiti sočne psovke upućene drugim sudionicima u prometu. Neki ljudi jednostavno ne znaju voziti i to im treba glasno staviti do znanja.
Međutim, sustav upozoravanja u automobilima je star preko stoljeća i nije prvotno zamišljen kao što se koristi danas. Nakon što su se prvi automobili uključili u promet, građanstvo je uvidjelo da bi bilo zgodno da postoji nekakav sustav upozorenja koji bi upozoravao sudionike u prometu na nadolazeće vozilo. Britanska Vlada je ubrzo našla rješenje.
1865. u Ujedinjenom Kraljevstvu izglasan je zakon u kojem sva motorna vozila „moraju biti praćena pješakom koji nosi zastavu tijekom dana, odnosno svjetiljku po noći“. Nova regulacija se zvala „Zakon lokomotive“ i „Zakon crvene zastave“.

Minijatura iz davnina: kako je to nekad izgledalo
Minijatura iz davnina: kako je to nekad izgledalo
foto: The Oddment Emporium

Problem ovog rješenja je očit. Zašto bi se uopće vozili automobilom ako netko ispred nas treba ići pješke? Doduše, to je u ono vrijeme imalo možda i nekog smisla – prva kazna za prebrzu vožnju uručena je vozaču tako što ga je policajac presreo – biciklom! No, zamislite danas da putujete automobilom na posao dok netko ispred vas šeta i maše s crvenom zastavom.
No, ubrzo su zakonodavci počeli tražiti novo rješenje. U Massachusettsu zakonodavac je predložio da svi automobili budu opremljeni zvonom koje bi zvonilo svaki put kada kotač napravi jedan okret. Još luđa ideja je bila da vozač ispaljuje vatromet ispred sebe da upozori ostale na svoje kretanje.
S vremenom su automobili dobili razne opcije za signalizaciju koje su vozači koristili i da upozore ostale, ali i da ih pitaju tko im je dao vozačku dozvolu. Međutim rješenjima tako su automobili dobili zvona, zviždaljke, ručne trube (poput onih na hipsterskim biciklima) što je u suštini bilo tiše i manje zastrašujuće od današnjih sirena.

Za sve one koji pate na vremena "dok auti nisu bili natrpani strujom"
Za sve one koji pate na vremena “dok auti nisu bili natrpani strujom”
foto: 4freephotos.com

S vremenom su automobili postajali sve brži, pa su proizvođači automobila u periodu 1910 i 1920-ih često na vozila stavljali sirene s više tonova u svoje automobile. No, ubrzo su proizvođači shvatili da bi širok spektar zvukova trebalo zamijeniti standardom. Tako su se ubrzo proizvođači automobila usuglasili da se koriste električne trube s jednim tonom koji je bio najčešće Es ili C. Šezdesetih godina se shvatilo da se zvuk sirene s dva tona bolje „probija“ kroz prometnu buku, tako da su se tonovi povisili na Fis i Ais.
Danas su trube jako glasne i puno se koriste: iako su svoj put počele isključivo kao sigurnosna inovacija, danas se koriste za pozdravljanje, ljutnju, svatovske povorke, izraze sreće, izraze ljutnje… uglavnom za sva moguća emotivna stanja.
Idući put kada potrubite onom tko vam oduzme prednost, sjetite se da bi ste ga u davnoj prošlosti eventualno mogli gađati zastavom ili vatrenim kuglicama.

Ne podliježite "road rageu"
Ne podliježite “road rageu”
foto: totalactionadventure.com

Podijeli s frendovima!

Vanja Mirosavljević
Vanja Mirosavljević
Kada su noći duge, a interneti jeftini istražuje opskurne detalje iz povijesti, a kada su dani slobodni i benzini jeftini uglavnom besciljno luta nepoznatim cestama. On je onaj lik koji je htio kupiti Lamborghinija, ali ne zna kako se to izgovara.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ford – 10 stvari koje (vjerojatno) niste znali

Piše: Davor Kindy

AKVAPLANING: Znate li što trebate učiniti ako vam automobil “zapliva” na kiši!?

Piše: Niko Poznat

Pitali smo umjetnu inteligenciju kako će izgledati automobili budućnosti – Ovo su rezultati!

Piše: Monika Matak

Grobnik Track Day – Bilo mi je prvi put…

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Auto gume imaju rok trajanja čak i kada se ne koriste

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Je li Hyundai stvorio konceptni automobil koji svi možemo obožavati?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10: Najčudniji Rally automobili svih vremena

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Croatian Drift Challenge Rd.1 2023 – Brdek i doline

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ma kakav Stelvio – ovo je „Cuore Sportivo“

Piše: Niko Poznat

Istraživanje dokazuje: Za volanom muškarci su opasniji od žena!


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana