Zašto motori više ne izgledaju dobro?
Motori i njihov izgled. Nekima zvuči glupo mariti za to i vrednovati izgled motora, dok nekima pogled na takvo što godi više od najljepše poezije. Jesmo li površni mali gadovi ako raspravljamo o ljepoti ovako nečega?
„Uostalom, smatram da plastiku treba razoriti.“ Tako bi nekako izgledao svaki Katonov završetak govora pred rimskim senatom da je, umjesto što je „hejtao“ Kartagu, zavirio pod haubu modernog automobila. Prije je bilo nezamislivo otklopiti haubu koja uvodi u čaroban svijet unutrašnjih bespuća automobila i ugledati išta osim metala. Danas, sa svim težnjama da auti budu lakši, kad bi se potanko analiziralo sve što ljudima estetski smeta kod motora, došlo bi se do toga da je u 99.9% slučajeva to – plastični poklopac.
Nesretna plastika je, izgleda, većini trn u oku i svi primjećuju „kako motori više nisu što su nekad bili“. Neki od komentara koji su se mogli čuti jest da staviti plastični poklopac izgleda kao da na običan dan odjenete odjelo ninja kornjače i hodate uokolo misleći da izgledate u redu. Ili recimo, plastika koja prekriva motor je „metroseksualna pomodarija“. Onda je golišavi motor vjerojatno retroseksualan. Činjenica jest da ljudi mahom vole zaviriti pod majic.. ovaj, haubu i vidjeti svu moćnost kojom taj dio odiše, čak i kad ne trebaju ništa provjeriti. Danas ih u takvoj prilici dočeka uglavnom plastični poklopac s nekakvim logom na sebi i uništi im svu muževnu čaroliju i tehnološku umješnost.
Plastika većini ljudi izgleda jeftino i smatraju da samo smeta na putu do onoga što je bitno u cijeloj priči. Ljubitelji „nudizma“ po ovom pitanju bi rekli da pravi moćni motor izgleda kao milijun dolara, a takav isti poklopljen plastikom – kao sto maraka.
Konvertibilnih.
Ima li plastika ikakvu funkciju osim da estetski sakrije masne i zamazane dijelove? Motori, razumije se, mogu biti okrutan okoliš sa svojim visokim temperaturama i vibracijama, a kad se sve žice i plastični dijelovi sakriju poklopcem, sve izgleda urednije, kao da se ispod ne događaju eksplozije. Kod nekih diesel motora poklopac je i zvučni izolator, a ne samo zaštita onoga ispod. Kod nekih, pak, nema spužve. Vjerojatno kod starijih.
Što bi bilo da ih skinete, poklopce mislim? Nekad apsolutno ništa, a nekad jače zagrijavanje i eventualno lupkanje komponenti koje je poklopac trebao od lupkanja spriječiti. Ovisi kakav je poklopac i zašto je stavljen. Činjenica jest da se trendovi poklapanja plastikom nastavljaju i da treba prestati naricati i prihvatiti ih kakve jesu. Neka se Rudolph Diesel nastavi okretati u grobu kad god takav izolator utiša pjev njegova motora, to nije vaš problem. Za utjehu, evo vam lijepih slika da vam malo maze oči.