Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Zašto Bugatti Chiron toliko košta?

Cijena od preko 2,5 milijuna eura po primjerku za jedan automobil doista zvuči kao pretjerivanje. No s obzirom na sve ono što Bugatti Chiron daje svojim kupcima, možda barem dijelom za tu paprenu cifru postoji opravdanje – pogotovo ako se pogleda proizvodni proces.

Bugatti Chiron - nastavak revolucije.
Bugatti Chiron – nastavak revolucije.
foto: Bugatti

Bugatti Chiron – nasljednik legendarnog Veyrona, tj. automobila koji je samim svojim postojanjem svijet automobila gurnuo u jednu sasvim novu eru.
Ako je Veyron potrebno opisivati ikome, onda bi taj opis bilo najbolje uobličiti u usporedbu s Concordeom – isto tako legendarnim putničkim avionom koji je po dolasku u realnu upotrebu postao sinonimom za tehnološki napredak, rušenje barijera brzine i aerodinamike, te apsolutnu udobnost.
Concorde je u svoje vrijeme pokazao kako izgleda kada se najbriljantniji mozgovi iz domene avijacije sjednu u sobu i uz čaj i kekse izmisle budućnost, te postave standarde koji su unutar branše čak i u današnje vrijeme mnogima nedostižni, a upravo to je svojom pojavom u svijetu automobila napravio i Bugatti Veyron. Stoga je ovaj automobil usprkos svim pozitivnim i negativnim razmišljanjima zaslužio poštovanje, jer je pokazao kako ostatak svijeta automobila u tehnološkom smislu zapravo stoji na mjestu i prodaje maglu.
Pametnom dosta, zar ne?!

Concorde, telefon, struja, Veyron... Ukratko, revolucije.
Concorde, telefon, struja, Veyron… Ukratko, revolucije.

Iako je Chiron itekako dostojan nasljednik te tehnološko-brzinske priče iz 2005. godine, njegov najveći problem upravo i jest u tome što je „samo“ nasljednik. Jer dok je Veyron upisivao rekord za rekordom i ispadao automobilom kakav svijet doista nikada nije vidio, Chiron je u cijeloj toj priči tek drugi nastavak. A svi znamo da nastavak bilo čega nikada nije bolji od originala.
Stoga na Chiron mnogi gledaju kao na nešto tek nazivno zanimljivo, odnosno ništa revolucionarno, jer je Veyronova uloga bila izazvati revoluciju u domeni performansi i luksuza, dok je Chiron kao nasljednik „samo“ prati.
No to svejedno ne znači da Bugatti Chiron na bilo koju stranu treba omalovažiti, jer je riječ o još jednom poglavlju apsolutne posvećenosti brzini, luksuzu i tehnologiji, što je uvijek pozitivan pristup – pogotovo danas, kada se proizvođači automobila prepucavaju kroz baterije, ekrane i autonomiju.

Uz komponente tipičnog automobila, Chiron je otporan i na vodu.
Uz komponente tipičnog automobila, Chiron je otporan i na vodu.
foto: Bugatti

Dakle, Bugatti Chiron košta nekih 2,5 milijuna eura. Ima četiri kotača, volan i karoseriju. Motor je također prisutan, a uz njega i pogonski, te mjenjački sklop, ovjes i nekolicina staklenih površina.
Dakle riječ je o automobilu u punom smislu te riječi.
Kada bi neki svemirac kojim slučajem pao s Marsa i čuo takav opis, odnosno kada bi se tako šturo gledalo na ovaj automobil, bez problema bi se mogao izvesti zaključak kako gore navedena cijena nema veze s mozgom. No ne treba zaboraviti da u sklopu Chirona niti jedna od navedenih komponenata nije ni najmanje „obična“.
Dapače, pojam superiornosti je (očito) bio zvijezda-vodilja pri projektiranju ovog Bugattijevog modela, pa već zbog toga dobrim dijelom postoji opravdanje za navedenu cifru.

Skidanje do kraja...
Skidanje do kraja…
foto: Bugatti

U ovom bi momentu možda bilo najbolje cijenu pravdati kroz performanse i hrpetinu brojki koje nitko od nas „običnih smrtnika“ neće imati prilike iskusiti na vlastitoj koži. Stoga mi se navođenje ergela konja i sve sile kilometara na sat čini nepotrebnim, te bih taj dio priče izbjegao u širokom luku.
Umjesto takvih suhoparnih navoda možda je bolje usmjeriti priču prema tisućama radnih sati potrebnih za izradu svakog pojedinog primjerka, a zatim i luksuzu, opcijama i načinu izrade ovog automobila, jer upravo kroz taj dio Chiron može zasjati u punom sjaju.
Pa krenimo s navodima…

Ovo je zgrada u kojoj svaki pojedini Chiron započinje život.
Ovo je zgrada u kojoj svaki pojedini Chiron započinje život.
foto: Bugatti

– svaki primjerak Chirona proizvodi se oko devet mjeseci – ovisno o količini personalizacije od strane kupca (odnosno klijenta)
– Chiron je moguće lakirati u bilo koju boju i nijansu unutar ponude, a ponuda iznosi preko milijun varijacija na temu boje
– po završetku procesa lakiranja, na Chiron je moguće nanijeti jednu od 23 moguće opcije gornjeg pokrova boje
– za Chiron postoji osam različitih varijacija na temu izgleda i pletenja karbonskih vlakana
– interijer svakog Chirona moguće je presvući u jednu od 31 različitih boja kože
– Alcantara koja se nudi za Chiron najfiniji je materijal takve vrste na svijetu i dolazi u ukupno osam različitih boja
– postoji ukupno 30 vrsta šavova s kojima se kožne i ine druge komponente šivaju, a tu je i nekoliko desetaka mogućih varijacija na temu boje konca
– sigurnosni pojasevi u Chironu također su predmet odabira klijenta, te dolaze u 11 boja
– prema posebnim željama, svaku je od komponenata interijera i eksterijera moguće prilagoditi u bilo kojem smislu – od boje nadalje
– opcije personalizacije Chirona mogu uključivati ručno vezene i(li) lakirane grbove, potpise i ostale varijacije na temu, koje svaki klijent posebno može naručiti
– sastavljanje komponenata interijera i eksterijera vrši se u posebnom prostoru nazvanom „Atelier“, koji se nalazi u Molsheimu (Alsace, Francuska), tj. u povijesnom mjestu gdje je Bugatti osnovan 1909. godine
– „Atelier“ svakodnevno upošljava dvadeset ljudi koji ručno sklapaju 1,800 dijelova raspoređenih na oko 1,000 kvadratnih metara prostora
– u izradi svakog pojedinog primjerka Chirona nema procesa automatizacije i sudjelovanja robota – sve se radi isključivo ručno na nekoliko lokacija
– svaki primjerak Chirona osim testiranja komponenata prije ugradnje u automobil prolazi i testiranja na stazi, te u „stvarnom svijetu“ gdje na trasi od Vosgesa do aerodroma u Colmaru test-vozač unutar 300 kilometara udaljenosti često prelazi brzine od oko 250 km/h
– godišnji plan proizvodnje podrazumijeva ukupno 70 primjeraka Chirona
– svaki od primjeraka Chirona dolazi s potpisom osobe koja ga je pregledala prije isporuke, te s kontaktima dotične osobe ukoliko dođe do nekih problema

Tehnologija kao definicija estetike...
Tehnologija kao definicija estetike…
foto: Bugatti

Eto…to bi bio samo dio posebnosti vezanih uz nastanak svakog pojedinog Chirona. I iako sam svjestan da će mnogi čak i na ove navode odmahnuti rukom i prokomentirati „preskupo“ ili „ma je*ote taj precijenjeni folksvagen“, rad na ovom automobilu nikako ne bi trebalo bagatelizirati na bilo koji način.
Sve ostalo se svodi na individualna mišljenja i stavove, a s obzirom na to da za njih postoji i dan-danas vrijedi ona stara (i pomalo prosta) narodna mudrost koja kaže “mišljenja su poput š**aka – svatko ima svoje”, o tome ovom prilikom i ne bih trošio riječi.
Uostalom, s obzirom na današnji svijet automobila i trendove koje isti nameće tržištu, modele poput Chirona treba cijeniti – čak i ako cifra po kojoj se prodaju uzrokuje vrtoglavicu.

Ovo nije radionica, već laboratorij.
Ovo nije radionica, već laboratorij.
foto: Bugatti