Top 15: Najskuplji automobili prodani na aukcijama!
Ako ponekad pomislite da je netko lud zato što je dao tolike milijune dolara za jedan jedini automobil, sjetite se da će netko drugi dati tisuće dolara za sladoled s komadićima zlata.
S tim da ovi iznimno rijetki i ekskluzivni automobili ne dolaze sa zlatnim polugama u prtljažniku, već s bogatom poviješću, bezvremenskim dizajnom i pričom koja u nekim slučajevima doista obara s nogu.
15. Bugatti Royale Kellner Coupe (1931.)
Postignuta cijena: 9,800,000 $
Osim osnovnog oblika prednje maske, baš ništa ne povezuje ovaj Bugatti iz 1931. godine s predstavljenim Chironom. Proizvedeno ih je šest, a zbog Velike depresije tvrtka je uspjela prodati samo tri. Danas vrijedi nekoliko puta više od Chirona, jednog od najskupljih automobila na tržištu.
14. Ferrari 275 GTB/4 by Scaglietti (1967.)
Postignuta cijena: 10,175,000 $
Prije nego što je prodan na aukciji 2014. godine, ovaj je Ferrari zadnji puta bio registriran 1982. godine. Osim originalne boje, posjeduje 3,3-litreni V12 motor sa šest Weberovih karburatora, čijih se 300 KS prenosi dalje putem 5-stupanjskog ručnog mjenjača.
13. Duesenberg Model J Long-Wheelbase Coupe (1931.)
Postignuta cijena: 10,340,000 $
Kada je ovaj iznimno elegantan Duesenberg prodan 2011. godine, iza sebe je imao pet vlasnika i svega 20.000 prijeđenih kilometara, dakle godišnje je u prosjeku prelazio 250 kilometara. Što ne čudi previše jer uz takav izgled i mi bismo ga najradije samo gledali.
12. Ford GT40 (1968.)
Postignuta cijena: 11,000,000 $
Ne trebamo ponavljati priču o utjecaju koji je ovaj Fordov automobil imao na svijet utrka, je li tako? Srce ovog trkaćeg automobila čini V8 motor koji maksimalnih 440 KS razvija pri 6800 o/min, dok se snaga prenosi putem 5-stupanjskog ručnog mjenjača.
11. Ferrari 250 GT California LWB Competizione Spyder (1960.)
Postignuta cijena: 11,275,000 $
Nekada u vlasništvu preminulog Shermana Wolfa, ovaj je Ferrari 250 GT California jedan od tek devet primjeraka s dužim međuosovinskim razmakom i karoserijom izrađenom od aluminija. Trolitreni V12 motor zaslužan je za razvoj 280 KS pri 7000 o/min i 275 Nm pri 5500 o/min, dok se za kočenje brinu diskovi na sva četiri kotača.
10. Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster (1936.)
Postignuta cijena: 11,770,000 $
Otkriven na pariškom auto sajmu 1936. godine, ovaj je 5 metara dugačak i 1,8 metara širok Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster istog trena postao jedan od najpoželjnijih automobila. Doduše, samo je 25 sretnika moglo naručiti svoj primjerak, a pitanje je koliko je njih preživjelo do danas.
9. Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione (1953.)
Postignuta cijena: 12,812,800 $
Ovaj vrijedan automobil predstavlja jednu trećinu svih 340/375 MM s kojima je Ferrari sudjelovao u utrci 24 sata Le Mansa 1953. godine. Osim toga, brojne je kilometre prešao sudjelujući u nizu drugih utrka poput Carrere Panamericane. U novije vrijeme kompletno je obnovljen, no shema boja iz 1953. godine je zadržana.
8. Ferrari 250 Testa Rossa (1957.)
Postignuta cijena: 16,390,000 $
Smatra se da je ukupno proizvedeno tek 34 primjerka modela 250 Testa Rossa, dok je ovaj s fotografije prvi od njih. Činjenica da je iza njega bogata karijera u utrkivanju, kao i to što su njime upravljala neka od najvećih imena u autosportu, uz kompletnu dokumentaciju podigli su cijenu u nebesa.
7. Ferrari 250 LM (1964.)
Postignuta cijena: 17,600,000 $
Proizvedena su samo 32 primjerka ovog trkaćeg automobila sa središnje smještenim 3,3-litrenim motorom snage 320 KS, koji je uspješno homologiran za FIA-inu Grupu 4 1966. godine. Godinu prije toga ovaj je automobil u rukama North American Racing Teama odnio pobjedu na 24 sata Le Mansa, što je ostalo zapamćeno kao posljednja Ferrarijeva pobjeda na toj utrci. Pobjednički niz prekinuo je Ford sa svojim GT40.
6. Ferrari 375-Plus Spider Competizione (1954.)
Postignuta cijena: 18,400,000 $
Ferrari 375-Plus Spider Competizione još je jedan Ferrarijev automobil konstruiran za utrke, a karakterizira ga veliki V12 motor obujma 4,9 litara, koji razvija 347 KS pri 6800 o/min, u kombinaciji s malom masom od 958 kg. Svoju je reputaciju gradio na utrkama Mille Miglia, 24 sata Le Mansa i 12 sati Sebringa.
5. Ferrari 250 GT SWB California Spider (1961.)
Postignuta cijena: 18,500,000 $
Ferrari 250 GT SWB California Spider pokretan je 3,0-litrenim V12 motorom s 240 KS, koji je uparen s ručnim mjenjačem s četiri stupnja. No, to je najmanje bitno u cijeloj priči, jer samo ga pogledajte. Zašto Ferrari danas ne može napraviti ovako lijep automobil? Ovaj konkretan primjerak jedan je od tek 37 proizvedenih sa zatvorenim prednjim svjetlima, a ono što ga čini posebnim je to što je ostavljen u originalnom stanju.
4. Ferrari 275 GTB/C Speciale (1964.)
Postignuta cijena: 26,400,000 $
Rijedak, brz i očaravajuće prekrasan, ovaj je Ferrari definitivno jedan od najpoželjnijih automobila u povijesti. Pokreće ga V12 motor obujma 3,3 litre koji proizvodi 320 KS, a spojen je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.
3. Ferrari 275 GTB/4*S N.A.R.T. Spider by Scaglietti (1967.)
Postignuta cijena: 27,500,000 $
Osim činjenicom da je proizveden u samo 10 komada, visoka cijena ovog Ferrarija opravdana je time što je automobil u potpunosti restauriran, a svi brojevi odgovaraju originalnom stanju. Njegova povijest lako se može provjeriti budući da je od izlaska iz tvornice do održane aukcije bio u rukama jednog jedinog vlasnika.
2. Mercedes-Benz W196 (1954.)
Postignuta cijena: 29,600,000 $
Mercedes-Benz W196 najskuplji je bolid Formule 1 ikada prodan na aukciji. Pobjede na Grand Prixu u Njemačkoj i Švicarskoj ostvario je u rukama legendarnog Juana Manuela Fangija, što je bez sumnje imalo utjecaja na oblikovanje cijene.
1. Ferrari 250 GTO 3851 GT (1962.)
Postignuta cijena: 38,115,000 $
Sa svojim 3,0-litrenim V12 motorom snage 300 KS ovaj je Ferrari konstruiran kako bi se natjecao u klasi do 3 litre obujma na natjecanju FIA GT World Championship. Dvije godine za redom osvojio je naslov, a zbog svojih uspjeha, rijetkosti, izgleda i performansi ovaj je automobil gotovo nemoguće procijeniti. No, netko je uspio i dao za njega čak 38 milijuna dolara.