Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše D.P. 01.10.2024

TOP 12 – Najbolji japanski motori svih vremena!

S vremena na vrijeme volimo „presjeći“ uobičajene tekstove o novostima iz auto-industrije i prenijeti vam pokoju top listu iz raznoraznih kategorija. S obzirom na to da je ovisno o tematici liste ponekad teško biti objektivan, svaki prosječan čitatelj koji ima neko znanje o automobilima obično ima svoje korekcije i smatra da to može bolje.

Takve čitatelje pozdravljamo i podržavamo u potpunosti, te pozivamo da svoje prijedloge bez imalo ustručavanja ostave u komentarima na našem Facebooku. Današnja tema su najbolji japanski motori svih vremena.

12. 1JZ-GTE (Toyota)

1JZ-GTE
1JZ-GTE
foto: Wikipedia

Toyotina JZ familija motora postala je jedna od najpopularnijih na svijetu, a prije svega ističe se velikim prostorom za manevriranje kada je riječ o doradama. Motor razvijen u suradnji s Yamahom u raznim se izdanjima proizvodio od 1990. do 2007. godine, a prva generacija, koja je razvijala 280 KS pri 6200 o/min i 363 Nm pri 4800 o/min, bila je opremljena s dva CT12A turbopunjača. 1996. godine zamijenio ih je jedan turbopunjač, tipa CT-15B, a novo razvijeni su bili i mehanizmi za kontinuirano varijabilno otvaranje ventila i bolje hlađenje cilindara. Snaga je ostala jednaka, ali je zato maksimalan okretni moment povećan na 379 Nm pri znatno nižih 2400 o/min.

Upotreba: Toyota Chaser/Cresta/Mark II, Soarer, Supra MKIII, Verossa, Crown, Mark II Blit

11. 4AGE (Toyota)

4AGE
4AGE
foto: Wikipedia

4AGE paleta motora poznata je po svojoj pouzdanosti, a koristila se između ostaloga u Toyotinim automobilima kao što su Corolla AE82 i AE86, ikona japanske drifterske scene. 4AGE bio je jedan od prvih motora s redna četiri cilindra koji je imao dvostruko bregasto vratilo u glavi motora, 16 ventila i elektroničko ubrizgavanje goriva, a postao je vrlo popularan kod tunera zbog lakoće modificiranja, jednostavne konstrukcije i male mase. Snaga je ovisno o tržištu varirala od 112 KS pri 6600 o/min do 138 KS pri 7200 o/min, dok je okretni moment bio nešto skromniji i varirao je od 131 Nm pri 4800 o/min do 149 Nm pri 4800 o/min.

Upotreba: Toyota MR2, Corolla AE86/AE82/AE92, SE Sedan, Celica

10. 1LR-GUE (Lexus)

1LR-GUE
1LR-GUE
foto: Wikipedia

Ovaj je V10 motor, namijenjen prvenstveno za supersportski Lexus LFA, Toyota također razvila uz Yamahinu punu potporu. Karakterističan po noti koja podsjeća na starije bolide Formule 1, ovaj napredan motor koristi niz materijala kao što su aluminij, magnezij i titan, što za rezultat daje masu manju od tvorničkog 3,5-litrenog 2GR-FE V6 motora. Osim male mase i velike snage (560 KS pri 8700 o/min i 480 Nm pri 6800 o/min), opisuje ga afinitet za visoke okretaje kao i činjenica da od mirovanja do maksimalnih okretaja dolazi za 0,6 sekundi, što je ujedno primarni razlog zašto su inženjeri odlučili ugraditi digitalan brojač okretaja u LFA, jer kazaljka naprosto nije mogla držati korak.

Upotreba: Lexus LFA

9. EJ20 (Subaru)

EJ20
EJ20
foto: Wikipedia

Subaruov odgovor na već razrađene Toyotine, Nissanove i Mitsubishijeve turbo motore stigao je 1989. godine u obliku dvolitrenog 4-cilindričnog bokser turbo motora koji se prvo ugrađivao u Legacy RS/GT za japansko tržište, a imao je dvostruko bregasto vratilo u glavi motora i višetočkovno ubrizgavanje goriva, te je davao 217 KS pri 6400 o/min i 270 Nm pri 4000 o/min. Kasnije su razvijene verzije s većim turbopunjačem za Imprezu WRX STi i verzije s dva turbopunjača, od kojih jedan povećava okretni moment pri nižim okretajima i jedan koji poboljšava performanse pri višim, za teži Legacy.

Upotreba: Subaru Legacy, Impreza WRX STi

8. VR38DETT (Nissan)

VR38DETT
VR38DETT
foto: Wikipedia

Sve što je potrebno znati o ovom ručno slaganom motoru sadržano je u njegovoj službenoj oznaci. Obujma 3,8 litara, ovaj je V6 motor opremljen dvostrukim bregastim vratilom u glavi motora, elektroničkim ubrizgavanjem goriva i dvostrukim turbopunjačem. Ugrađuje se u aktualni Nissan GT-R u kojem razvija 550 KS (600 KS u Nismo izdanju) i 632 Nm od 3200 o/min.

Upotreba: Nissan GT-R R35, Juke-R

7. F20C (Honda)

F20C
F20C
foto: Hooniverse

Poučena iskustvom s utrka, japanska je Honda razvila F20C motor za svoj sportski roadster S2000, na čiji nam spomen automatski glavom prolazi poznata uzrečica „VTEC just kicked in, yo“, što se događa pri 5850 o/min i podatak o vrtnji do visokih 9200 o/min. Dvolitreni DOHC motor s redna četiri cilindra razvija 237 KS pri 8300 o/min i 207 Nm pri 7500 o/min, a u razdoblju od 2000. do 2003. godine redovito se nalazio na Ward’sovoj listi najboljih 10 motora. Također, bio je osvajač izbora Međunarodnog motora godine u kategoriji od 1,8 do 2,2 litre obujma čak pet puta u svom životnom vijeku.

Upotreba: Honda S2000

6. 13B-REW (Mazda)

13B-REW
13B-REW
foto: TurboRX7

Iako rotacijski motor ima svoje nedostatke, od kojih se prvenstveno izdvaja visoka potrošnja, s druge strane impresionira svojim vrlo visokim omjerom snage i mase, te izričito kompaktnim dimenzijama što ga čini savršenim odabirom za sportske automobile kao što je Mazda RX-7. 13B-REW motor opremljen je s dva Hitachi HT-12 turbopunjača (od kojih manji pokriva područje od 1800 o/min, a veći do 8000 o/min) i u posljednjoj je generaciji tog automobila davao 280 KS.

Upotreba: Mazda RX-7

5. RB25DET (Nissan)

RB25DET
RB25DET
foto: Wikipedia

Iako nije najbolji motor koji je Nissan ikada imao u ponudi, kod ovog rednog šestaka do izražaja dolazi činjenica da ga je lako moguće nabaviti pa je vrlo popularan odabir tunera koji za svoje projekte traže potentan pogonski sklop. RB25 obitelj motora uključuje četiri različite forme (RB25DE – bez turba, RB25DET – s turbom, RB25DE NEO – bez turba, s NEO glavom, RB25DET NEO – s turbom i NEO glavom), koji su se ugrađivali u Skyline generacije R32-R34, sa snagom iz područja od 200 KS do 280 KS i okretnim momentom od 255 Nm do 319 Nm.

Upotreba (RB25DET): Nissan Skyline GTS-t R33, Skyline GTT R34

4. SR20DET (Nissan)

SR20DET
SR20DET
foto: PhotoBucket

SR20DET, Nissanov motor obujma dvije litre s turbopunjačem, definitivno spada u neke od najpoznatijih japanskih motora okrenutih performansama. Nissan ga je prvo ugradio u Bluebird 2000SSS Attesa 1989. godine, a najfamoznija primjena je ona kod modela 180SX ili Silvije generacije S13 i S14. Pouzdanost i tunerski potencijal rezultirali su time da se danas SR20DET doista može pronaći u svemu i svačemu.

Upotreba: Nissan Bluebird, Pulsar, 180SX, Silvia, Avenir, Liberty, R’nessa, 200SX, Sunny, Silvia

3. 4G63 (Mitsubishi)

4G63
4G63
foto: Wikipedia

4-cilindrični motor kodne oznake 4G63T (dakle s turbom) obujma dvije litre prvotno je razvijen za Galant VR-4 i Eternu ZR-4 za japansko tržište 1988. godine, a karakteriziraju ga dva bregasta vratila u glavi motora i 16 ventila. Razvijao je 205 KS pri 6000 o/min i 294 Nm pri 3000 o/min, dok u novije vrijeme najveću snagu postiže u dorađenoj formi izrađenoj za Lancer Evolution osme generacije u izvedbi FQ-400, gdje razvija 405 KS, odnosno 202,9 KS po litri obujma. To znači da ima jednu od najvećih vrijednosti specifične snage u cestovnim automobilima.

Upotreba: Mitsubishi Lancer EX 2000 Turbo, Canter, Chariot, Cordia, Delica, Eclipse, Galant, L200, Lancer Evolution, Pajero, RVR, Starion, Tredia, Dion, Brilliance BS6, Dodge Colt Vista, Ram 50, Eagle Vista Wagon, Talon, Hyundai Stellar, Elantra, Sonata, Kia Optima, Plymouth Laser, Proton Perdana, Landwind X7

2. RB26DETT (Nissan)

RB26DETT
RB26DETT
foto: Wikipedia

Ovaj je Nissanov dragulj sa šest rednih cilindara, 2,6 litara obujma, dvostrukim bregastim vratilom, elektroničkim ubrizgavanjem goriva i dva turbopunjača primjenu pronašao u Skylineu GT-R generacije R32, R33 i R34. U prvoj je verziji razvijao 276 KS pri 6800 o/min i 353 Nm pri 4400 o/min, a kasnije su verzije, unatoč deklariranih 276 KS zbog dogovora japanskih proizvođača automobila, zapravo razvijale 330 KS i 392 Nm. Uz malo truda i znanja snagu je lako podići na više od 500 KS, a vidjeli smo i prerade kod kojih je izvučeno više od 1600 KS.

Upotreba: Nissan Skyline GT-R (R32, R33, R34), Stagea 260RS

1. 2JZ-GTE (Toyota)

2JZ-GTE
2JZ-GTE
foto: Wikimedia Commons

Ako smo na vrh liste najboljih sportskih automobila iz 1990-ih godina smjestili Toyotu Supru u svojoj četvrtoj generaciji, onda je jedino red da na prvo mjesto najboljih japanskih motora svih vremena stavimo upravo 2JZ-GTE, trolitreni redni šestak s dvostrukim turbopunjačima koji omogućavaju linearno razvijanje snage kroz cijelo područje okretaja motora. Nastao je kao odgovor na Nissanov RB26DETT i proizvodio se u razdoblju od 1991. do 2002. godine u Japanu. U Supri je davao 321 KS pri 5600 o/min.

Upotreba: Toyota Aristo, Supra Mk4

Podijeli s frendovima!

D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana