VIDEO: Ford otkrio tajne prostorije u kojima je nastajao GT
Jedno od najvećih ovogodišnjih iznenađenja, novi Ford GT, otkriven je još u siječnju na detroitskom sajmu automobila. Kada je skinut pokrivač s Fordove najnovije kreacije, malo je reći da je automobilski svijet ostao bez teksta.
Iako se znalo da Ford ima nasljednika GT-a u pripremi, mjesecima je uspio čuvati bilo kakvu informaciju od curenja izvan tvornice, a njegovog postojanja bilo je svjesno tek nekoliko izvršnih direktora s vrha. Jedini koji su još znali za razvoj ovog automobila bili su oni koji su sudjelovali u njemu, dakle osoblje od dvadesetak mladih nada sa svježim idejama i iskusnih zaposlenika zaduženih za dizajn, konstruiranje i izradu prototipa. Samo su oni smjeli ući u prostorije gdje je stvaran hiperautomobil GT, a tek sada, nekoliko mjeseci nakon otkrivanja, i mi možemo nakratko zaviriti ondje. Kada kažemo ondje, mislimo na podrum Fordovog razvojnog centra u Dearbornu.
Njegovi zidovi prekriveni su crtežima, od prvih idejnih skica sve do računalnih modela, a prostorija je ispunjena modelima od pjene i gline u različitim omjerima. Budući da su rokovi bili iznimno strogi i automobil je morao biti dovršen unutar 14 mjeseci, testiranje aerodinamike provedeno je pomoću simulacija, jer vremena za zračni tunel nije bilo. Tako je ujedno eliminirana bilo kakva šansa da automobil prijevremeno izađe u javnost.
Rezultat napornog rada male ekipe u vrlo kratkom vremenu je automobil koji za Ford podiže igru na neku drugu razinu kada je riječ o supersportašima. Prethodnik GT-a u mnogočemu je pratio filozofiju nekadašnjeg GT40, dok se novi automobil odmiče od retro stila koliko je to moguće. U prijevodu to znači da dolazi s aktivnom aerodinamikom, 10 milijuna linija računalnog koda, naprednim materijalima, aktivnim ovjesom i sličnim obilježjima 21. stoljeća.
Sjedala su pričvršćena na osnovnu školjku od ugljičnih vlakana, dakle nisu pomična, što je omogućilo fleksibilnost u dizajniranju automobila oko te fiksne točke. Kako bi se vozač ugodno smjestio mora podesiti položaj upravljača i pedala umjesto sjedala. Na mjesto V8 motora s kompresorom došao je napredniji i moderniji V6 EcoBoost motor obujma 3,5 litara i snage veće od 600 KS.