Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Što je pošlo po zlu za svijet automobila?

Jeste li se nedavno zapitali to pitanje?

Vjerovali ili ne, ovo je ideja koju Porsche iz teorije pretvara u praksu.
Vjerovali ili ne, ovo je ideja koju Porsche iz teorije pretvara u praksu.

Usprkos raznoraznim vjerovanjima i kukanjima od strane novinara i tekstopisaca na portalima i unutar ostalih medijima, novinarski život zapravo i nije toliko kompleksan. Dapače, s obzirom na obim posla pojedinih autora tekstova, kolumni i recenzija, reklo bi se da sva fama oko tog posla i obaveza koje uz njega dolaze i nije baš realno predstavljena.
Zapravo se većinom radi o rutini koja izgleda otprilike ovako:
1. Dolazak u redakciju
2. Parkiranje dupeta ispred monitora s kavom u ruci
3. Pregledavanje mailova
4. Sastavljanje popisa interesantnih tema
5. Pregledavanje konkurentskih medija
6. Početak pisanja
7. Tu i tamo pokoja pauza za kavu i cigaretu
8. Spajanje na server i montiranje teksta s fotografijama
9. Objava
…i tako nekoliko puta od točke 6. do točke 9.

Dakle radi se o poprilično rutinerskom pristupu poslu, gdje je zapravo najteži dio svakog pojedinog teksta sveden na inspiraciju i razvoj teme u glavi, te prijenos riječi na monitor putem tipkovnice.
Čast izuzecima, no samim time u pravilu vrijedi zaključiti kako svatko tko kaže drugačije jednostavno laže.
Uglavnom, takva rutina u pravilu vrijedi i za mene kao autora i urednika ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila.
E sad…za one koji se u ovom momentu pitaju zašto pobogu pišem sve ovo (a i za one koji se to niti u jednoj sekundi nisu zapitali) eto objašnjenja…

test
Za mnoge su ovakve scene izvor fascinacije svijetom automobila.
Za mnoge su ovakve scene izvor fascinacije svijetom automobila.

Tijekom godina i godina koje sam proveo čitajući raznorazne informacije i pišući o automobilima, nekako sam uvijek bez problema našao inspiraciju za teme. Razlog tome je nekolicina proizvođača automobila koji su sa svojim modelima u stanju uljepšati jutro i fascinirati taman toliko da inspiracija za tekst dođe sama po sebi.
Uostalom, ako portal naš svagdašnji pratite neko duže vrijeme, jasno vam je o čemu pričamo, jer od samog početka zajedno s ostatkom pomalo spaljene svite tekstopisaca nemam naviku pisati hvalospjeve „običnim“ automobilima (tj. pisati ono što djelatnici odjela marketinga pojedinih zastupnika od medija očekuju i traže), već se orijentiram prema onom ljepšem dijelu svijeta automobila, tj. onom od kojeg se za autoljupce sastoje snovi.
Samim time nije rijetkost da se kroz prste po tipkovnici provlače proizvođači fascinacije na četiri kotača poput tvrtki Lamborghini, Ferrari i Porsche, koji rame uz rame s ostatkom svijeta automobila i markama poput Forda, Audija, BMW-a, FIAT-a, Mercedes-Benza, Chevroleta i ostalih čine glavninu tema o kojima pišem(o).
No čak i tu biramo, jer nam u domeni automobila najčešće nisu važne stavke poput potrošnje goriva, standardne i dodatne opreme, te cijena koje ionako variraju ovisno o motoru, opremi i sličnim detaljima za svaki pojedini model.
Ono što nam je interesantno svodi se na performanse i ostale posebnosti orijentirane prema vožnji i uživanju u automobilu, tj. prema detaljima kojih je iz dana u dan sve manje.

U toj maniri sam i započeo s razmišljanjem oko ovog teksta, jer se jutros dogodio presedan.

Ovakvi automobili u današnje vrijeme vladaju medijima.
Ovakvi automobili u današnje vrijeme vladaju medijima.

Naime, pregledavajući milijun i jednu obavijest u obliku e-pošte koju su vrlo ljubazno odaslali neki proizvođači automobila i njima pripadajući koncesionari, primijetio sam da više nitko ne nudi ništa posebno. Dapače, izuzev hrpetine bezličnih novih automobila i autonomne tehnologije koja za cilj i dalje ima maknuti vozače od vožnje, tu je mali milijun SUVova i CrossOvera koji ne samo da se međusobno sve manje razlikuju, već samom svojom pojavom ispadaju bezlični i dosadni.
Stoga nisam ni ulazio u detalje, te sam u širokom luku izbjegao veliku većinu fotografija, jer mi se doista nije dalo na silu žvakati sve te pomodarski nastrojene kombije, hrpetinu ekrana i sto i jedan elektronički sklop s dodanom „inteligencijom“.

Ekrani kao obavezan dio opreme današnjih automobila.
Ekrani kao obavezan dio opreme današnjih automobila.
foto: Volvo

Kada sam završio s pregledavanjem elektroničke pošte, te kada sam se posvetio pregledavanju nekih od svjetski poznatih i odličnih portala posvećenih automobilima, uslijedilo je novo razočaranje, jer za razliku od ranijeg pregledavanja sandučića elektroničke pošte, ovdje nisam uspio izbjeći fotografije.
Doduše, fotografije same po sebi nisu nimalo loše, no ono na njima me razočaralo po tko zna koji puta, jer se i opet radilo o ekranima, autonomiji i svoj sili bezličnih automobila i onih nalik terencima kojima je oduzeta sposobnost pentranja po terenima.
Spomenut ću samo nekolicinu automobila koji su vrebali sa stranica i svojim fotografijama prikazivali…hm…ništa, pa sami odlučite jesam li u pravu ili ne kada pročitate da se prvenstveno radilo o hrpi „noviteta“ prezentiranih na CES-u (koji je inače sajam elektronike, a ne automobila).
Nakon svih tih elektroničkih i autonomnih novosti (koje čak podrazumijevaju utilizaciju Microsoftovog Office-paketa u automobilima), na red je stigao Nissan Kicks kao CrossOver najnovije generacije. Zatim su kroz kratke tekstove predstavljeni Volkswagen Budd-e, Lexus RX, Infiniti QX30 i Audijevi planovi koji (i opet) podrazumijevaju fotokopirni aparat, SUV-automobile i hrpetinu ekrana.
Uglavnom, sivilo samo takvo.

Ovakvih automobila u današnje vrijeme više nema.
Ovakvih automobila u današnje vrijeme više nema.

Stoga danas nemam nikakvu pametnu najavu oko barem naizgled hvale vrijednog automobila. Nemam niti nikakvih materijala u sklopu bi se radilo o performansama ili bilo kakvoj formi uživanja za volanom, pa kako kroz nedostatak takvih priča jednostavno nemam što ponuditi u obliku bilo kakve zanimljive forme, kao rezultatno stanje nudim ovaj kratki tijek svijesti.
S druge se pak strane jednostavno pitam da li je doista moguće da svijet automobila današnjice više nije u stanju privlačiti pozornost stvarnih auto-entuzijasta koji usprkos relativno malim financijskim mogućnostima i dalje znaju i umiju sanjati? Je li doista moguće da su čak i ne tako davna vremena u sklopu kojih su trkači bili zvijezde zbog vozačkih sposobnosti, a automobili materijal za snove zbog svojih oblina, dizajnerskih detalja i moćnih motora koji urlaju bez aktivnih procesora zvuka?
Je li moguće da smo svi zajedno toliko zastranili u vlastitoj dosadi i kompleksima manje vrijednosti, da je potrebno svijet automobila gledati kroz opremu, značku ili cijenu, te ono najgore pitanje od svih: je li moguće da su automobil naglo postali pametni, jer smo mi kao ljudi postali glupi i nezainteresirani u toj mjeri da nas ne interesiraju čak ni osnovne radnje koje bi kao vozači trebali znati?

Auto-industrija se nažalost prevorila u ovakve ideje...
Auto-industrija se nažalost prevorila u ovakve ideje…
foto: Nissan

Vjerujem da će ova pitanja za mnoge od vas cijenjenih čitatelja ispasti retorička, jer se odgovori na njih itekako dobro znaju. Dapače, današnja nam auto-industrija kroz sva silna „vozačka“ pomagala jako dobro ukazuje na neke stvari, pa dotična pitanja zapravo ni ne treba postavljati.
No s druge strane te medalje ipak stoji nekolicina auto-entuzijasta kojima usprkos svim jasnim odgovorima i današnjim trendovima i dalje ništa nije jasno, te se poput mene povlače u neka prošla i fascinantna vremena u sklopu kojih su čovjek i stroj na najljepši način nadopunjavali jedan drugoga.
Vremena u sklopu kojih je tehnologija bila u službi brzine i uživanja u vožnji, te nije na blijed i pompozan način ispunjavala funkciju bez postojanja forme.
Vremena u sklopu kojih smo kao klinci blejali u postere i slinili nad automobilima koji su ubrzo nakon pojavljivanja na sceni postajali sastavni dio legendi o četiri kotača i volanu, odnosno ukratko, vremena koja su danas potpala u sivilo i sve se više bliže zaboravu.

Nije li to zapravo užasan razvoj situacije za ljude koji u svijetu automobila nalaze puno više od lima, plastike, malo boje i stavki opreme?
Vi odlučite. Ja na to pitanje već odavno imam odgovor.

Žalite li i vi za ovakvim automobilima i vremenima u sklopu kojih su se pojavljivali na tržištu?
Žalite li i vi za ovakvim automobilima i vremenima u sklopu kojih su se pojavljivali na tržištu?