Škoda Yeti – genijalan model bolji od originala
Usprkos čestim negacijama od strane teoretičara popularne znanosti koja ionako samo nagađa, Škoda Yeti je viđen-a.
Odmah na početku ovog teksta javno priznajem – Škodini modeli novijih generacija za mene ni približno ne spadaju među omiljene automobile.
Konkretni razlozi zapravo i ne postoje, jer sam svojevremeno bio oduševljen nekim detaljima poput interijera prve Fabie, te držanjem ceste prve generacije Octavije VRS. No u cijeloj toj priči vjerojatno me na neki način smeta kulisa koja za kupce modela ove marke često zapravo znači kupnju nečeg njemačkog, što zapravo i nije baš tako.
Škoda je dio Volkswagen-koncerna i kao takva dijeli ogroman broj komponenata s ostatkom tvrtki koje pod okriljem VW-a nalaze svoje mjesto pod suncem. Tako je Fabia zapravo VW Polo malo drugačijeg dizajna, Octavia je bazirana na Golfu, a spomenuti Yeti svoju bazu vuče iz VW-ovog modela Tiguan.
No za razliku od Fabie i Octavije, Yeti je u teoriju preimenovanja i svojevrsnog srozavanja kvalitete donio nešto novo, a to je ukratko činjenica da je kao kopija jednostavno ispao puno bolji od originala.
Samim time je za Yeti višestruko podignut omjer uloženog i dobivenog, što je jako bitna stavka, no istovremeno vezano uz ovaj Škodinmodel nikako nije jedina.
Dapače, dizajnom je Yeti savršeno dopadljiv automobil. U smislu voznih svojstava također sve funkcionira sjajno ukoliko vozač ne misli da sjedi za volanom bolida Formule 1. Nadalje, ergonomski je Yetipostavljen upravo onako kako takav jedan automobil treba biti, dok cijelu priču uvelike prate i tehnološka rješenja, relativno mali troškovi održavanja, te hrpetina opreme koja je već u osnovnom paketu puno bogatija od one koju na tržište nudi VW Tiguan.
Dakle ukratko, Škoda Yeti je ispala kao jedan od ponajboljih automobila koje je Volkswagen potpisao tijekom posljednjih godina, te od 2009. godine (kada je model predstavljen svijetu) predstavlja savršenu alternativu za sve one koji ne mare je li riječ o originalu ili kopiji.
Uglavnom, mislim da nema nekog pretjeranog smisla navoditi neke specifikacije, popise opreme i slične navode, jer je sve to tijekom proteklih godina već viđeno i prožvakano od strane auto-novinara diljem svijeta. Prodajni rezultati također nisu ono oko čega se u smislu ovog modela zamaram, jer prijeći brojku od 100,000 prodanih primjeraka u današnje vrijeme često nije pretjerano teško.
Ono što je zapravo cilj ovog teksta svodi se na podsjetnik u sklopu kojeg je jedna Škoda usprkos mojim stavovima vezanim uz tu marku uspjela nadići mnoge puno razvikanije automobile, što je zapravo ugodno iznenađenje.
Samim time mi je drago da Škodakao proizvođač automobila nije potpala u domenu prošlo-svršenog vremena i nekako se nadam da će Yetizaživjeti u još kojoj generaciji.
I da, Škoda i dalje nije njemački proizvođač, Yeti je i dalje kopija Tiguana i na njegov krov bez problema može sletjeti helikopter. No Yeti je jedan od simbola kršenja korporativnih pravila i uza sve ostale atribute kojima se ovaj automobil može pohvaliti kao takav zapravo doista ispada savršenom alternativom za sve one kojima statusni simboli nisu bitni. Zato smatram da je ovaj Škodin model jednostavno vrijedno simpatizirati.