Renault Clio V6 i neki detalji koje možda niste znali
Kada je 1998. godine salon automobila u Parizu otvorio svoja vrata, Renault je na sva usta hvalio svoje novitete. Jer tom su prigodom neki novi vjetrovi u smislu dizajna i tehnologije otpočeli s puhanjem.
Ali sve to nije ni približno toliko bitno kao jedan drugi model koji se tom prigodom pokazao svijetu: Renault Clio V6.
Kako u sklopu samog uvoda stoji, Renault je na salonu automobila u Parizu 1998. godine predstavljao novi Twingo i VelSatis u svom konceptnom izdanju. Time je ova slavna marka automobila svijetu prezentirala budućnost koja samo što nije stigla.
Uglavnom, Twingo je kao model ostvario nekakav uspjeh. VelSatis baš i nije, a ostatak ponude tih godina odradio je ono što je trebalo da Renault kao proizvođač i jedan od inovatora iz domene auto-industrije ostane pri svom statusu.
No te je godine na izlagačkom prostoru ove marke predstavljen i jedan automobil koji je s vremenom postao svojevrsnom legendom.
A taj se automobil naziva Renault Clio V6. Odnosno Clio Sport V6 24V, kako se tom prigodom ovaj model nazivao.
I da… Ovaj automobil svoju genezu vuče iz Renaulta 5 Turbo Maxi, odnosno onog malog i ultra-proširenog monstruma koji je tamo negdje u osamdesetim godinama prošlog stoljeća tutnjao prljavim i prašnjavim stazama svjetskog prvenstva u Rallyju.
Dakle već je porijeklom jasno kako ovo nije Renault kakvog ima nečija susjeda…
Oni kojima je ovaj automobil poznat itekako dobro znaju da se ovdje radi o jednom poprilično poremećenom malom automobilu.
A onima koji pak nemaju pojma da je ovaj automobil ikada živio, recimo samo da je riječ o automobilu koji je već pri prvim prezentacijskim vožnjama od milja nazvan „ubojicom novinara“.
Uglavnom, tu je krenula legenda o jednom malenom, širokom, brzom i apsolutno poremećenom Renaultu koji s originalnim Cliom ne dijeli skoro ništa izuzev naziva.
Stoga je red da spomenem i nekolicinu navoda vezanih uz ovaj automobil oko kojih čak ni strastveni štovatelji lika i djela Renaulta (vjerojatno) nisu imali pojma.
1. Renault Clio V6 koristi motor od modela Laguna
Da… Dobro ste pročitali. Clio V6 usprkos svojim malenim gabaritima pod poklopcem motora (ako se to uopće može tako nazvati) ima ugrađen motor od Lagune.
Dotični je motor podvrgnut nekim operacijama i napumpan je steroidima. Presložene su neke komponente poput usisa i ispuha, ali su dodane i neke nove. Odnosno drugačije poput klipova i povećanog kompresijskog omjera.
Uglavnom, u konačnici ovaj posuđeni motor ima 6 cilindara V-konfiguracije. Ima i 24 ventila, odnosno njih 4 po cilindru, što je super. Isto tako ima i 230 konja, što za ovaj pero-lagan automobil rezultira ubrzanjem od 0-100 kilometara na sat za 6,4 sekunde i maksimalnu brzinu od skoro 250 km/h.
2. Renault Clio je gabaritima drugačiji od „običnog“ Clia
Kako sam već gore spomenuo, baza ovog Clia nije serijski Clio 172, odnosno Clio Sport kako je mnogima od vas ovaj mali gradski nabrijanac zapravo poznat.
Clio V6 svoju bazu vuče iz pravog trkaćeg automobila s kakvima se vozila Clio V6 Trophy serija utrka. Zato je ovaj Clio širi, niži i mrvicu duži od onog sveopće poznatog i regularnog kakvog ste mogli kupiti i u verziji s Diesel-motorom.
Širina od dodatnih 171 milimetara morala je ispasti takvom zbog centralno-smještenog V6 motora. Ali i zbog ovjesa koji je sve samo ne tipičan za jedan kompaktni automobil te zbog stražnjih kotača koji su bili poprilično širi od onih prednjih.
No usprkos tome se Clio V6 i dalje na cesti ponašao poput masovnog ubojice ili pak Pikachua kojeg su hranili sirovim mesom.
“Pika-pika”. Definitivno.
3. Renault Clio V6 ručno je rađeni automobil
Ne samo da je Renault ovaj automobil povukao sa staze na cestu, već je u prijelaznom razdoblju između ta dva staništa Renault Clio V6 provodio unutar zidova TWR-a. Odnosno tvrtke Tom Walkinshaw Racing.
Ako možda nekim slučajem ne znate za ovu tvrtku, spomenimo samo kako je upravo TWR zaslužan za ponajbolje Jaguarove trkaće automobile od sedamdesetih nadalje. Isto tako je ova tvrtka zaslužna i za neke Mazdine i Roverove trkaće automobile, a za kraj vrijedi reći kako je upravo TWR potpisao najluđeg „turističkog“ trkača svih vremena – Volvo 850 T5R koji se u svojoj karavanskoj verziji pojavio u konkurenciji BTCC-a 1994. godine.
Dakle, riječ je o čovjeku koji stoji ispred tvrtke koja jako dobro zna što radi.
Uglavnom, svaki od primjeraka „Phase 1“ Clia V6 ručno je rađen u Švedskoj i potpisan od tvrtke TWR. I to ovaj automobil čini još posebnijim nego se činilo da jest.
4. Renault Clio V6 „Phase 1“ jako je rijedak automobil
S obzirom na to da je tvrtka Tom Walkinshaw Racing bila sposobna pripremiti tek 12 automobila dnevno, nikoga ne treba pretjerano čuditi da je Clio V6 doživio ukupnu nakladu od tek 1,631 komada.
Time je riječ o jednom od najrjeđih serijskih automobila na svijetu.
Kada je proizvodni ciklus za „Phase 1“ završio, priča se nastavila s „Phase 2“. Proizvedeno je i prodano ukupno 1,309 primjeraka.
I vjerovali ili ne, nisu svi bili sive boje.
5. Renault Clio „Phase 2“ bio je još jači nego njegov prethodnik
Isti motor, ista receptura, manje-više isti gabariti… Sve je to Clio V6 „Phase 2“ nudio svojim kupcima i poklonicima.
Ali kako je ugovor s tvrtkom TWR istekao te kako su u Dieppeu revitalizirali staru Alpineovu tvornicu, tako se proizvodnja za „Phase 2 „ tamo i preselila.
Dizajn je izmijenjen kako bi „Phase 2“ u tom smislu pratio „obični“ Clio, a onda su se bolesnici unutar tvornice odlučili poigrati i s onime što motor zna i umije.
Uglavnom, po završetku čeprkanja po usisnim granama i elektroničkim sklopovima, Clio V6 „Phase 2“ na cestu dolazi s 255 konja te do „stotke“ ubrzava za 5,8 sekundi. I „u špici“ juri 246 kilometara na sat.
Odnosno u prijevodu sasvim dovoljno da izuzev „ubojice novinara“ ovaj automobil zaradi još pokoji slatki nadimak.
Bonus: Renault Clio V6 „Phase 2“ koštao je poput novog Golfa GTI
Kada se ovaj maleni francuski monstrum pojavio na tržištu, Renault je u sklopu službenog cjenika za njega tražio nekih 30,500 Eura. Odnosno tek mrvicu više od cijene s kojom je Golf GTI 5. generacije stizao na tržište u nekom barem nazivno opremljenom izdanju.
Kada bismo uspoređivali brojke, rekli bismo da je Clio V6 u svakom polju jači. A kada bismo pak uspoređivali orijentaciju na tržištu i osmijeh na licu kupaca, može se slobodno reći da Golf GTI u tom dijelu priče nema nikakvih aduta za ponuditi.
Jer stražnji pogonski kotači u kombinaciji s pero-lakom karoserijom i centralno-smještenim motorom od svojih 255 konja (bez umjetnog disanja u obliku Turbo-punjača) od Golfa GTI ne čine samo slabašnog, već i apsolutno nikakvog konkurenta ovom poremećenom Renaultu.
Eto… Čiča-miča. To bi bilo to što se tiče toga.
Iskreno se nadam da neke stvari oko ovog poremećenog Renaulta niste znali. No ako kojim slučajem ipak jeste, onda je barem vrijedilo podsjetiti vas na sve ono čime je Renault Clio V6 zadužio svijet automobila.
I u međuvremenu postao jednim od najpoželjnijih modernih klasika svih vremena.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.