Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Ako ste se ikada zapitali je li neki nastavak ispušnog sustava u stražnjem braniku pravi ili ne, ili su vam pak izuzetno čudne projekcije logotipa nekih proizvođača automobila koji svijetle iz vrata po njihovom otvaranju, onda je ovo tekst za vas.
Uglavnom, ono što slijedi jest top 10 najglupljih ideja koje krase današnje automobile.

Samo jedan od primjera difuzora koji nema nikakvu funkciju.
Samo jedan od primjera difuzora koji nema nikakvu funkciju.
foto: Peugeot

10. Difuzor koji ne služi ničemu
U svijetu utrkivanja korištenje blagodati prosječnog difuzora ima apsolutnog smisla, jer ako već ništa drugo, onda dotični komad (najčešće) karbona na svoj poseban način kroz kanaliziranje zraka osigurava „grip“, dodatno prianjanje trkaćeg automobila uz podlogu.
E sad…teško je reći otkad je prostitucija ovog dijela trkaćih automobila zapravo započela, no dobrim sam dijelom siguran da je Renault nakon (ponovnog) ulaska u svijet Formule 1 počeo s reklamama koje su od sasvim normalnih automobila odjednom napravile bolide za cestu. No Renault je usprkos napornim i glupim reklamama doista učinio nešto korisno montirajući difuzore na Clio i Mégane – za razliku od mase proizvođača koji su od difuzora napravili modni detalj i ništa više.
Samim time neki od automobila možda izgledaju „sportski“ ili im je „faktor ekskluzivnosti“ zajedno s „prepoznatljivim dizajnom“ podignut na neki novi nivo, no upotrebljivost nije poboljšana na bilo koji način, pa samim time nema druge nego difuzore s efektom „sportskog izgleda“ općenito osuditi na izgon iz auto-industrije.

Evo kako to izgleda u praksi...
Evo kako to izgleda u praksi…
foto: Porsche

09. Otvori ventilacije presvučeni kožom
Svi znamo da je koža odličan materijal za imati u sklopu interijera automobila. Izgleda lijepo, uz pravilno održavanje može trajati skoro vječno, a otporna je na manje-više sve što bi vam se ikada moglo prosuti ili proliti po sjedalima. No jednu stvar koža ne trpi, a to je prekomjerno izlaganje vlazi.
Samim time si jednostavno nisam mogao pomoći, a da se ne upitam kog su vraga u Porscheu mislili kada su otvore ventilacije presvukli u kožu.
Mislim, ne mogu reći da taj detalj ne izgleda lijepo, no svejedno se samim pogledom na dotične ventilacijske otvore dogodio još jedan u nizu „WTF“ momenata kakvih u današnje vrijeme u sklopu auto-industrije ne fali.
U pravilu sam siguran da takve otvore za ventilaciju Porsche masno naplaćuje, no još sam sigurniji da će u doticaju s kondenzacijom (koju klima-uređaj stvara, ma koliko skup bio) ova koža kad-tad početi zaudarati po znojavim kopačima soli na području Urala, a tada vožnja u Porscheu više neće biti toliki gušt, zar ne?!

Mislim stvarno...
Mislim stvarno…
foto: Volkswagen

08. Vaza za cvijeće u sklopu interijera
OK…ovo je već malčice stariji komadić opreme, no ako je glupost bezvremenska, onda ni ova apsolutna idiotarija unutar prve reinkarnacije „moderne“ Bube ne odudara od takvog opisa.
Naime, da bi čovjek imao vazu s cvjetićem kraj volana u automobilu, ako se mene pita morao bi biti ili ženskog spola, ili muškog s viškom ženskih hormona ili pak biti fetišist na floru nevezano uz spol ili seksualnu orijentaciju. No čak i tada ovaj komadić opreme nema apsolutno nikakvog smisla.
Dapače, nekako si mislim da u Volkswagenu ni sami nisu bili sigurni oko uspjeha (tada) nove Bube, pa su se potrudili otići korak dalje u smislu „otkačenosti“ i „razmišljanja izvan kutije“ u smislu dodatne opreme.
No čak ni takvi detalji nisu pomogli na tržištu, gdje je Buba s prednjim pogonom i (najčešće) Diesel-motorom i dalje jedan od najjadnijih pokušaja oživljavanja slavne povijesti i uspješnog modela koji je pojelo vrijeme.

Eh da je ostalo na Golfu...
Eh da je ostalo na Golfu…
foto: Volkswagen

07. Logotip proizvođača unutar fara
Jeste li se ikada npr. zablejali u prednje farove Golfa „pet“? Niste? E pa onda nije ni čudo da niste primijetili da vrhovi držača žarulja unutar farova završavaju s Volkswagenovim logotipom.
To naravno nije ništa loše, a ni ružno, već je zapravo skroz fora i s obzirom na neupadljivost izgleda savršeno u redu. No problem nastaje kada se ostatak svijeta automobila prikloni toj ideji, te od nje u relativno kratkom vremenu nastane trend kojim oveći broj proizvođača automobila dodatno ističe o čijim se farovima zapravo radi.
Uglavnom, s obzirom na čest nedostatak bilo kakvih stilskih izričaja i estetskih vrijednosti kod nekih proizvođača automobila i njihovih modela, mogu samo reći da je Volkswagenova ideja iz dobre ideje prerasla u hrpetinu loših kopija, pa se samim time ovaj detalj našao na ovoj listi.

Čega li se proizvođači zapravo srame?
Čega li se proizvođači zapravo srame?
foto: Lexus

06. Plastični poklopci motora
Pitanje: otkad se i zašto pobogu proizvođači automobila uporno srame pokazati glavni mehanički sklop unutar automobila?
Odgovor: nepoznat.
Mislim, ako se motori u smislu tehnologije iz dana u dan razvijaju (a svjedoci smo da je tome tako), onda mi nikako nije jasno čemu skrivati te tehnološke dragulje pod jeftinim plastičnim poklopcima koji ionako samo smetaju.
Neki taj trend opravdavaju zamazanim i masnim dijelovima motora koji se ovako ipak ne vide, no ako je sva ta silna zmazanoća nešto zbog čega bi se vlasnici trebali sramiti, onda me iskreno čudi da su automobili zajedno sa svojim motorima aktualni u sredinom prvog desetljeća 21. stoljeća.
Samim time takve eskapade s idejom skrivanja smatram isto toliko nepotrebnima koliko i glupim pokušajima „stiliziranja“ nečega čemu stilski izričaj uopće nije potreban.

Kroz ove nastavke ne prolazi ništa.
Kroz ove nastavke ne prolazi ništa.
foto: Mercedes-Benz

05. Skriveni nastavci ispušnog lonca
O da…kada se sjetim tih divnih detalja, istog momenta mi asocijacije od u smjeru Mazde 6 MPS i Lexusa IS-F, koji su s takvim detaljima ispali smiješni usprkos svojim motorima, performansama i sposobnostima u vožnji. No vjerovali ili ne, novi kralj takvih kretenizama stiže iz Europe.
Naime, tvrtka Mercedes-Benz je u mnogočemu superiorna nad ostatkom svijeta automobila, pa s obzirom na sve moguće i nemoguće atribute s kojima je ovog legendarnog proizvođača automobila moguće okititi, jednostavno mi nije jasno što im je trebalo unutar kromiranog okvira nalik završetku ispušnog lonca izdvajati dio branika.
Mislim, nekima to možda izgleda dobro. Neki pak najvjerojatnije ni ne obraćaju pažnju na taj detalj, jer im se ostatak automobila jednostavno previše dopada. No za one koji su kao klinci blejali u „dva auspuha“ i pod time podrazumijevali apsolutnu snagu motora i gromoglasne zvukove, ovakvi detalji jednostavno ispadaju smiješni i nepotrebni.
Pa eto…ako već ništa drugo, eto još nečega u čemu je Mercedes-Benz danas iznimno prepoznatljiv proizvođač automobila.

Ovi usisnici dobrim dijelom ne služe ničemu.
Ovi usisnici dobrim dijelom ne služe ničemu.
foto: McLaren

04. Usisnici za zrak koji to i nisu
U današnje vrijeme je dizajn i imidž ono što prodaje većinu automobila i to proizvođači itekako dobro znaju. Samim time se hrpetina detalja na automobilima podređuje ukupnom dizajnu, odnosno izgledu koji bi kupce trebao privući u salone i nagovoriti na kupnju.
Naravno da i dalje postoje proizvođači automobila kojima to nije bitno, te na njihovim automobilima usisnici imaju apsolutnog smisla, no većina ih ipak „fejka“ taj dio priče.
Nedavno sam ostao neugodno iznenađen kada sam čak na McLarenu 650S primijetio da usisnici za zrak na prednjem braniku dobrim dijelom izuzev onog estetskog nemaju baš pretjerano puno smisla.
To se naravno kosi s osnovnom idejom McLarenovih modela, koji su samim svojim postojanjem sljedbenici ideje apsolutne tehnološke nadmoći i učinkovitosti koja uz tu nadmoć dolazi sama po sebi, pa moram priznati da me takve stvari poprilično čude.
No tako to valjda treba biti, jer ako ćemo realno, u svijetu automobila više ionako ništa nije sveto, pa stoga ovakvi dizajnerski detalji i slične eskapade više nikoga ne bi trebale čuditi.
Hm.

Tana-nana-nana-nana - BEMVEEEEE!
Tana-nana-nana-nana – BEMVEEEEE!
foto: BMW

03. Svjetleći logotipi ispod vrata
Kada mi je ovaj „modni“ detalj pao napamet, vjerujte mi da nisam ni približno znao što napisati o njemu.
Dapače, cijelo mi se vrijeme po glavi motao opis „seljački“, no kada čovjek malo razmisli, ima tu još opisnih pridjeva koji bi ovu nakaradnu pojavu na automobilima mogli opisati. No ostajem pristojan, pa neću – barem ne ovaj put.
Što se mene tiče, ovakve poteze od strane pojedinih proizvođača automobila mogu osuditi kroz dvije stavke. Prva podrazumijeva pretencioznost vlasnika kojima je svaka oznaka proizvođača njihovog skupocjenog automobila iznimno važna za status (što pak dobrim dijelom ne čudi, s obzirom na to da je BMW bio među prvim proizvođačima koji su ovu svijetleću kretenariju ugradili na svoje modele).
Druga stavka u sklopu ove priče jednostavno podrazumijeva ljudsku glupost, jer ako je glavno opravdanje ovog svijetlećeg reklamnog užasa u lakoći pronalaženja stvari koje su vlasniku eventualno ispale kraj vrata, onda je vlasnik zaslužio izgubiti sat, novčanik, svežanj novaca ili pak neku sasvim osamnaestu stvar koja mu je ispala.
Samim time ovo svjetleće pomagalo protiv ljudske gluposti ne mogu shvatiti ozbiljno ni prihvatiti bilo kakav „stilski izričaj“ ili „praktičnu vrijednost“, jer se radi jednostavno o glupom triku s kojim proizvođači automobila danas pokušavaju fascinirati (i pri tome zaglupjeti) svoje kupce.
Drugog objašnjenja jednostavno nema.

Zar smo došli do stadija tolike gluposti, da nam trebaju ovakva upozorenja?
Zar smo došli do stadija tolike gluposti, da nam trebaju ovakva upozorenja?
foto: Nissan

02. Aktivni pokazivači umora
Bilo da se radi o alarmu, vibracionom sustavu koji je ugrađen u volan ili pak šalici kave koja bliješti između brzinomjera i obrtomjera, cijela priča oko upozoravanja vozača da je umoran i da bi trebao stati ima smisla otprilike koliko i opus pjesama Jelene Rozge.
Zašto? Jednostavno zato što ako bilo kakav stroj ili elektronička naprava moraju vozaču objašnjavati jedan od primarnih ljudskih impulsa, onda se radi o maloumniku kojeg ni Bogovi elektronike neće spasiti od sigurne smrti na cesti.
Mislim, koliko glup čovjek mora biti da mu nije jasno da sporadično sklapanje očiju, mlohave ruke na volanu i prorijeđeni udisaji zraka znače umor, te da bi možda trebao barem nakratko stati i malo odmoriti? Hm…
No u ovom dijelu priče čak glupan koji ne razumije definiciju umora nije dio problema, već me fasciniraju mulci koji ovakve idiotske komadiće opreme u sklopu ideje vezane uz sigurnost izbacuju na tržište i prave se da time spašavaju svijet.
Uostalom, ako današnji apeli na promet u smislu alkohola, droga, tipkanja poruka, pričanja na telefon i tko zna čega još sve ne baš i nisu urodili plodom, te ljudi na cestama (najčešće) zbog vlastite gluposti i dalje ginu, onda nema te nacrtane šalice kave ili alarma koji će takvim vozačima pomoći.
Stoga takve dušobrižničke eskapade od strane proizvođača nemaju apsolutno nikakvog smisla.

SUV-modeli kao nepotreban raj za kompleksaše.
SUV-modeli kao nepotreban raj za kompleksaše.

01. SUV automobili
Da, da, da…već je opće poznata stvar da na ovom našem malom portalu posvećenom svijetu automobila nitko baš pretjerano ne preferira SUV-automobile, niti „puši“ filozofiju iza koje se dotični skrivaju.
Za nas su SUV-ovi samo preimenovani terenci koji su u sklopu tog preimenovanja zadržali besmislene gabarite i izgubili sposobnosti koje su kao automobili imali prije preimenovanja. Uostalom, kako drugačije objasniti BMW X6, Mercedes-Benz GLK ili pak Audi Q5, nego kroz definiciju glomaznih i neupotrebljivih automobila koji svojim vlasnicima (najčešće) služe da bi pokazali da im je kupovna moć jača strana, te da su zbog visoke pozicije za volanom bolji od nas ostalih.
Ne znam kako to definiraju čitatelji, no ako se mene pita, postoji definicija „kompleks manje vrijednosti“ koji sve to jako dobro opisuje.
I znam da će se mnogi oko ovog dijela liste itekako pobuniti, no zbog toga sigurno neću izgubiti san, jer dotični kritičari većinom samo sanjaju o nečemu što ne mogu imati, pa samim time nema težišta njihovih kritika.
Naravno da postoje i oni koji su ponosni vlasnici SUV-modela nekog od proizvođača, no takvi pak samo brane svoju investiciju (najčešće pred samima sobom) i ne žele se pogledati u ogledalo i vidjeti jasnu sliku koja će im se iz odraza vratiti u optičke živce, pa tako ni oko takvih kritičara neću brinuti.
Uostalom, moram priznati da bih baš volio doživjeti pravu definiciju vezanu uz jedan ogroman automobil koji umjesto terenskih sposobnosti ima glomaznu karoseriju nalik Coupé-automobilu, te sa svojih 500-600 konja svoje kupce i štovatelje pokušava fascinirati krugovima na nekoj stazi.
Kada mi to netko objasni, možda i shvatim da sam u krivu, te da SUV-ovi na tržištu postoje s razlogom koji ne podrazumijeva komplekse i manjkavosti svojih kupaca.
Do tada ovi predimenzionirani užasi usprkos činjenici koja kaže da se zapravo radi o globalima (s obzirom na to da je ipak riječ o klasi automobila) svejedno ostaju na vrhu ove liste nepotrebnih detalja iz svijeta automobila.

Zahvaljujem na pažnji.

Zaključak ove fotografije: J**š SUV-automobile.
Zaključak ove fotografije: J**š SUV-automobile.