Pretjeruje li BMW s M-oznakama?
Ako znate koliko “M” oznaka ima na prethodnoj generaciji modela M3 nikome ništa.
No ako pak ne znate, pripremite se na malo čistog bavarskog pretjerivanja.
U današnje se vrijeme svaki proizvođač automobila na svijetu itekako bori s idejom instantne prepoznatljivosti svojih modela – kako od strane kupaca, tako i od strane zaljubljenika u svijet automobila. To je jednostavno tako i u pravilu većinom nemam ništa protiv toga.
Naravno, kako to obično biva, neki od proizvođača automobila pomalo pretjeruju s takvim načinom razmišljanja. U toj se maniri npr. Renault kao jedan od pionira takve ideologije istaknuo još krajem devedesetih i od modela Avantime napravio bazu iz koje su ostali modeli iz ponude većinom izgledali poput umanjenih klonova.
Ako ćemo realno, to baš i nije upalilo, jer Renault Megané druge generacije i dan-danas smatram jednim od najružnijih automobila svih vremena.
No usprkos tome i dalje postoje mnogi koji ne misle tako. Odnosno oni za koje ta svojevrsna unifikacija elemenata dizajna ispada punim pogotkom.
Danas je moderno od pojedinih elemenata dizajna sastavljati modele unutar zidova pojedinih proizvođača automobila. I zato se npr. Porsche iz petnih žila trudi tržištu objasniti kako su Cayman i Cayenne u smislu linije krova zapravo isti automobil.
Lexus se i dalje trudi kupcima objasniti da je odvratna prednja maska nalik rekvizitu iz serijala filmova o X-Men ekipi stvar dizajnerskog izričaja i instantne prepoznatljivosti.
Renault se također i dalje trudi, no za razliku od Porschea i Lexusa, ova Francuska tvrtka i dalje brka pojmove Formule 1 i malih gradskih automobilčića.
Ali s obzirom na to da je Francuze već odavno zahvatila vladavina marketinških odjela koji tehnolozima i inženjerima govore što i kako treba raditi, to zapravo i ne čudi.
Nijemci su u toj priči oduvijek bili nekako čudni.
Usprkos itekako zanimljivim modelima koji su od strane pojedinih proizvođača automobila bili plasirani na tržište, često je izgledalo da se njemački sportskije-nastrojeni modeli zapravo skrivaju iza ideologije stapanja u okolinu.
Stoga su npr. Audi Sport Quattro i Volkswagen Golf GTI ispali relativno čudnim automobilima zbog nekolicine oznaka koje su slučajnim prolaznicima jasno davale do znanja o kakvim se modelima radi.
Doduše, uz nekolicinu „GTI“ i „Quattro“ naljepnica na pojedinim dijelovima karoserije ti se automobili nisu isticali poput npr. japanskih modela na kojima su se oznake mogle spajati u rečenice. Umjesto toga su u svojim posebnostima nekako uvijek ostajali rezervirani.
To je naravno u redu. No tijekom godina je tradicija promijenjena.
I zato u današnje vrijeme stvari izgledaju malo drugačije.
Mercedes-Benz i AMG kao posebna soba luđaka unutar te tvrtke svoje jake i divlje modele i izvedenice modela ukrašavaju s raznoraznim komadićima teksta. I zato se na prosječnom AMG-Mercedesu može naći nekih tridesetak oznaka ove tvrtke.
Porsche manje-više pristupa na isti način. No za razliku od Mercedesa tvrtka iz Zuffenhausena svoje oznake većinom i dodatno naplaćuje. Pogotovo ako su u koloru.
Audi je otišao čak nekoliko koraka dalje, pa u sklopu novih RS-modela vlasnik bez problema može nabrojati četrdesetak RS-oznaka koje su razbacane uzduž i poprijeko modela koji se tim oznakama krase.
No BMW je već godinama uvjerljivo najgori po tom pitanju.
Naime, M-divizija je oduvijek bila poželjan i cijenjen dio BMW-ove tvornice vozačkog gušta. Zbog toga su entuzijasti prema ovoj slavnoj marki automobila skloni čak i na savršeno anti-M-modele lijepiti M-oznake.
Ako ćemo realno, to je zavaravanje bilo svojstveno nekolicini vlasnika modela ove marke koji su ipak bili nešto smanjenih intelektualnih kapaciteta. Jer npr. BMW 524d nikada nije mogao niti iz aviona sličiti na M5. Ali vlasnici su se ipak trudili približiti ta dva svijeta i na neki način pokušati izjednačiti točenje lož-ulja s visokim stupnjem performansi.
Naravno, to je već lagano stvar prošlosti, s obzirom na to da posljednjih godina takve automobile s naknadno montiranim oznakama M-divizije viđamo sve rjeđe. No u tom je segmentu nemilog označavanja svojih modela od nedavno sama tvrtka BMW počela ispadati smiješnom.
Naime, kako raznorazni AMG-Mercedes i RS-Audi modeli na tržište stupaju s ovećim brojem oznaka i dokaza o podrijetlu, tako je ekipa u BMW-u takav način označavanja svojih modela očito shvatila kao natjecanje. Jer BMW M3 još od svoje “F” generacije na sebi ima ukupno 67 M-oznaka koje u obliku logotipa doslovce napadaju vlasnike i slučajne prolaznike.
Priznajte da taj podatak niste znali.
Prema riječima pojedinih itekako vjernih BMW-entuzijasta koje poznajem, „to je lijepo, ali je ipak previše, jer ljudi već ionako znaju kako izgleda neki „M“ u usporedbi s „normalnim“ BMW-om“.
I zbog takvih je rečenica i razmišljanja evidentno da BMW s tim svojim M-logotipima koji praktički iskaču iz automobila zapravo ispada smiješnim.
Dotični se logotipi u sklopu eksterijera nalaze na već poznatim mjestima i tu ih čak i nema toliko puno. Interijer već priča nešto drugačiju priču. Jer uz volan i centralnu konzolu, gdje su M-logotipi itekako vidljivi i prisutni, isti se nalaze na još poprilično puno mjesta. No interijer i eksterijer aktualnih M-modela samo su dio priče o logotipima kojih doista ima u izobilju, jer se dotična slova M mogu naći i u sklopu motora te čak i donjeg dijela automobila i ovjesa.
Dapače, ne samo da se mogu naći, već ispadaju sveprisutnim i iznimno bitnim komponentama te broje ukupno 39 dijelova na kojima se nalaze-
Tako za početak samo 20-inčni kotači (zajedno s kočionim kliještima) na ovim modelima imaju po 20 M-logotipa na sebi.
Zatim slijedi ovjes, koji na sebi ima ukupno 12 M-oznaka, a ostatak logotipova je razbacan uzduž i poprijeko donjeg dijela automobila koji je ionako vidljiv samo mehaničarima.
Uglavnom, kada se sve zajedno zbroji i oduzme, prosječan BMW M3 (i M4) svojoj okolini na sve moguće načine daje do znanja da vlasnik dotičnog automobila ima viška novaca. A je li to dobro ili loše procijenite sami.
Što se mene tiče, moram priznati da je cijela ta priča o znakovlju samo izuzetno smiješna. I zapravo se nadam da će u tom segmentu njemačkih sportskih automobila doista nastati natjecanje, jer su dotični ionako previše ozbiljni.