Potpuno ogolio Golfa, u namjeri da ga Volkswagen otkupi nazad zbog njihovog “malog” propusta!
Nezavidna pozicija u kojoj se Volkswagen našao zahvaljujući vlastitim pogrešnim odlukama koje su sada došle na naplatu već više od godinu dana inspirira sve zahvaćene takozvanom aferom Dieselgate, a pokušaji da se situacija rasplete uz najmanje posljedice bit će aktualni još dugo vremena. U međuvremenu, tragični i komični elementi cijelog procesa izmjenjuju se na tjednoj bazi.
U bezizlaznoj situaciji u kojoj je Volkswagen bio prisiljen posuti se pepelom, skrušeno priznati krivnju i potpuno preuzeti odgovornost za, i nema ljepšeg načina da se to kaže, čistu prevaru svojih kupaca, njemačkom divu nije preostalo ništa drugo nego ponuditi rješenje u obliku otkupa automobila koji su direktno vezani uz Dieselgate skandal. Podsjetimo, o njemu se počelo govoriti u rujnu 2015. godine, kada je otkriveno da je tvrtka u automobile pogonjene TDI motorima ugrađivala softver programiran s namjerom da prevari uređaje za mjerenje emisije dušikovih oksida NOx i omogući da glatko zadovolje američke propise, iako je u realnim uvjetima štetan utjecaj koji ti automobili imaju na okoliš znatno veći. Radi se o značajnoj količini vozila proizvedenih od 2009. do 2015. godine (samo u SAD-u ta brojka okvirno iznosi 500.000 primjeraka), koje Volkswagen sada želi otkupiti natrag za iznos koliko su vrijedili u rujnu 2015. godine (ovisno o kilometraži i datumu proizvodnje), dok je druga opcija da vlasnik zadrži vozilo, a da ga tvrtka besplatno modificira i stavi emisije u zakonske okvire uz dodatnu kompenzaciju u obliku 5 do 10 tisuća dolara.
Iako se ovakav oblik iskupljivanja čini pošten i veliki dio onih čiji su automobili zahvaćeni ovom nagodbom izražavaju zadovoljstvo, sve je veći broj vlasnika koji su ili iz pakosti, ili iz zabave, ili iz želje da izvuku što više novaca odlučili iskoristiti otkrivenu rupu u pravilniku o otkupu, u obliku rečenice koja kaže da je za otkup dovoljno da automobil bude u „operativnom“ stanju. Volkswagen objašnjava da automobil mora biti sposoban kretati se uz snagu vlastitog motora i to je to, iz čega su određeni pojedinci zaključili da tvrtka mora prihvatiti automobile u stanju koje se baš ne bi moglo opisati kao tvorničko. Iako je priča počela s nekoliko vlasnika koji su prije vraćanja automobila izvadili tepihe, pokrove ventilacije i još neke sitnice, te se na internetu pohvalili kako ih nitko nije ništa pitao, naravno da su se ubrzo našli oni koji su stvar odveli u ekstremne sfere. Priču o jednom takvom, trgovcu automobila iz Cincinnatija Joeu Mayeru donosi portal Jalopnik.
Fotografije otkrivaju sveobuhvatnost njegovog pothvata, koji je za cilj imao testirati hoće li se Volkswagen doista držati svoje riječi kada kaže da je dovoljno da je automobil operativan. Njegov crni Golf svakako je operativan u „pali-vozi“ maniri, međutim jasno je da se u Volkswagenu nisu nadali da će netko njihove riječi uzeti toliko doslovno, skinuti s automobila apsolutno sve što se moglo skinuti, i pojaviti se tako pred njihovim vratima. Joe se nije nimalo suzdržavao, pa je u jedno popodne s prijateljima uz kašetu piva (kako to obično biva) apsolutno demolirao automobil od kojega je ostala samo školjka i ono neophodno da bi se mogao voziti. Sva sjedala osim vozačevog, sva vrata, pokrovi, branici, zračni jastuci i veliki dio interijera skinuti su i ostavljeni u podrumu, a Joe je na pitanja o etičnosti i moralnosti ovakvog pothvata odgovorio da će Volkswagen ionako te automobile poslati na otpad ili ih reciklirati. Što o svemu kaže Volkswagen? U početku niti sami nisu bili sigurni kako se postaviti u novonastaloj situaciji, budući da su, nakon što su pročitali Joeove namjere na internetu, stupili s njim u kontakt i odgodili otkup obrazloživši to činjenicom da to što je on napravio nije u duhu postupka. Ipak, kako se situacija ne bi potpuno izmakla kontroli, upozorili su vlasnike da to više ne rade jer se njihov automobil neće kvalificirati za otkup i da je dozvoljena tek uobičajena mjera istrošenosti.