Porscheovi prototipi iz Projekta: Strogo povjerljivo!
Na najvećem europskom sajmu oldtimera, Retro Classicu u Stuttgartu, Porsche je izložio šest svojih eksperimentalnih prototipa
Izložba se zove “Projekt: Strogo povjerljivo” na kojima su pokazani Porscheovi prototipi, eksperimentalna vozila, razvojne platforme i vozila koja su obarala rekorde.
“U pravilu ova vozila bi bila otpisana, ali su Porscheu dragocjena tako da smo ih odlučili zadržati” – izjavio je glasnogovornik Porschea.
Porsche 959 C29 koncept
Aerodinamička studija 959-ke je zvijezda izložbe. 959 je prvi put predstavljen na Frankfurtskom sajmu 1983., a prototip je imao elemente koji nisu bili prisutni u serijskim inačicama poput vodom hlađenog rednog twin-turbo šestaka od 450 konjskih snaga, pogonom na sva četiri kotača i elektronski programiranom šasijom (tj. njenih elemenata). Obimna testiranja u tunelu su rezultirala time da je 959 dobio integrirani zadnji spojler i aerodinamičke panele na podvozju.
Porsche 918 Spyder prototip
U Porscheu ga zovu najbrži testni laboratoriji na svijetu, a moramo priznati da izgleda poprilično cool ovako nedovršeno i bez dijelova karoserije. Možda zato što bi tako nešto vozio Max Rockatansky? Uglavnom, ovaj prototip je najavljen prije pet godina, a radi se o Porscheovom pokušaju V8 hibrida sa središnje postavljenim motorom.
Porsche 984
Osamdesete su bile čudne godine kada su svi htjeli biti yuppieji, pa je i u skladu s tim svjetonazorom Porsche pokušavao praviti “narodne” modele. Ovaj koncept predstavlja laki (cjenovno i masom) roadster. Glavni cilj ovog studijskog modela je bio ponuditi performanse na automobilu tako da se uštedi na masi i da se poboljša aerodinamika. Potrošnja je također bila meta racionalizacije, tako da je za srce izabran Audijev 2.0 motor iz 924 s rasponom negdje između 120 i 150 konjskih snaga. U ponudi su se trebali naći i kabriolet kao i 4×4 inačica. ali je ovom modelu presudio Crni ponedjeljak 1987.
Porscheov koncept dugogodišnjeg modela
Krajem 80-ih počela su se postavljati i pitanja vezana za ekologiju, tj. utjecaj automobilske industrije na okoliš. Ovo je bio Porscheov ružni odgovor, a da se radi o Porscheu odaju ga samo karakteristični peterokraki naplaci. Model je napravljen za predviđeni životni vijek od 20 godina odnosno 300 tisuća kilometara s komponentama dizajniranim da se što manje troše. 2.5-litarski motor je tako proizvodio samo 75 konjskih snaga u cilju dugovječnosti.
Porsche 928 kabriolet
Zašto ovo nikad nije dospjelo u serijsku proizvodnju? 1977. u Ženevi je predstavljen 928 kabriolet kao treći model koji je trebao zamijeniti ostarjelu 911-icu. Prošlo je deset godina, 911-ica je ostala, kao i 928. Tada se razmišljalo o targa verziji, međutim koncept nikad nije zaživio. Zašto, to samo zna Porsche.
Porsche 944 Turbo vozilo za testiranje izdržljivosti
Osim kanistera i krovnog nosača ovaj automobil je 100% serijski model. “Tirolski orao” je nakupio 41,140 km na pet različitih kontinenata u samo 30 dana. Najbrže automobilsko putovanje oko svijeta je bio i jako dobar test za automobil, pogotovo za tada novu generaciju katalizatora. Na temperaturama od -28 u Kanadi do 41 u Australiji vozači nikad nisu morali koristiti alat koji im je bio na raspolaganju.