Ovo su najprodavaniji kabrioleti svih vremena – 2. dio
Kako sam obećao još jutros, u nastavku slijedi gornjih 5 modela koji su u svojim topless-verzijama ispali opakim igračima na tržištu. I time se nametnuli kao najprodavaniji kabrioleti svih vremena.
No za jedan model ipak nema konkurencije, pa je dotični zasjeo izvan nje i postao nedodirljivim.
Možete li bez gledanja pogoditi o kojem se automobilu radi, ili to pak predstavlja retoričko pitanje?
05. BMW Z4 (E85)
Spomenuti listu najprodavanijih kabrioleta svih vremena i na njoj ne spomenuti BMW bilo bi loše koliko i krivo.
Jer upravo ova slavna bavarska marka automobile praktički od samih početaka na tržište izlazi upravo s kabrioletima. Tijekom godina i godina, bilo ih je hrpetina. I svaki je sa sobom donio neku svoju karizmu i univerzalnu ljepotu, pa stoga zapravo čudi kako se BMW u obliku modela Z4 odlučio ponuditi ružno pače.
Ovaj automobil nije lijep. Ali je na neki način poseban.
Jer čak i ako izuzmemo “M” verzije modela Z4 dobivamo jedan unikat s kojim se tržište na neki način poistovjetilo. A tome pak svjedoče i prodajni rezultati, jer je prvi Z4 prodan u 180,856 primjeraka, što ga čini ne samo najuspješnijim BMW-ovim Roadsterom svih vremena, već i jednim od najuspješnijih modela u općenitom smislu.
Svemu tome su itekako pripomogli i motori, čija je baza umjesto bezličnog motora s četiri cilindra otišla na njih 6 i tri litre zapremine.
Na takav je način BMW zrelo pristupio tržištu i u bazi od Z4 napravio poprilično brz automobile. A to je za Bavarce uvijek bio adut iz rukava.
I zato je BMW Z4 od prvog pojavljivanja u javnosti postigao komercijalni uspjeh.
04. Ford Mustang
Osmisliti “automobile za tajnice” (kako je to lijepo opisao Ken Miles) i potom ga prodavati u enormnim količinama tijekom prve godine prisutnosti na tržištu definitivno ne može svatko.
Ali zvijezde su se očito poklopile kada je prvi Mustang ugledao svjetlo dana. Jer je s tim modelom Ford praktički preko noći oborio sve prodajne rekorde u Americi, te Mustang postavio kao prvi pravi “Pony Car”.
Doduše, prodajni rezultati za Mustang bez krova nikada nisu bili apsolutno sjajni, jer tijekom 1965. godine Mustang bez krova sa svojih 73,149 prodanih primjeraka bilježi svoje najbolje dane.
No od te je slavne 1965. godine, kada je Mustang postao kabrioletom, na tržištu prodano čak 291,079 primjeraka.
Time je Mustang u domeni kabrioleta oborio sve rekorde prodaje u Americi, a i šire.
U današnje vrijeme Ford i dalje nudi topless-verziju Mustanga, tako da brojke u budućnosti i dalje odlaze u pozitivnom smjeru. Ali već je i ova gore navedena brojka sasvim dovoljna da bi čak i mrzitelji američkih automobile imali razloga zašutjeti.
03. Volkswagen Golf Cabrio
Jeste li znali da se Golf bez krova proizvodio punih 14 godina?
Ako je odgovor “DA”, onda znate i da je s vremena na vrijeme ovaj kompaktni kabriolet na sebi nosio i oznaku GTI. A to ga u svijetu automobila bez krova čini poprilično posebnim.
Jer ako je imati oznaku GTI na Golfu 1. generacije značilo uživanje u vožnji uz svu moguću praktičnost jednog „hatchback“ automobila, onda je Golf Cabrio prve generacije cijelu tu priču podignuo za još koju potenciju.
S obzirom na to da je druga generacija Golfa ispala previše skupom da bi se na njoj bazirao kabriolet, Volkswagen se jednostavno prepustio letargiji i nastavio proizvoditi „jedinicu“ do 1993. godine. Zato i ne čudi da je do kraja svog proizvodnog vijeka brojka prodanih primjeraka stala na 400,871. Odnosno u prijevodu, sasvim dovoljno da se Golf po tko zna koji puta istakne kao jedan od najvažnijih automobila kroz povijest. I to je činjenica, voljeli Golf ili ne.
Volkswagen Golf Cabrio prve generacije svoju popularnost među štovateljima marke i modela uživa i dan-danas, a ova je marka iz Wolfsburga desetljećima nakon silaska „jedinice“ bez krova s proizvodne trake i dalje u potrazi za dostojnim nasljednikom.
A kako u ovom momentu stvari izgledaju, taj se dostojan nasljednik najvjerojatnije nikada neće dogoditi.
02. Chevrolet Corvette
Činjenica koja kaže da je Corvette u samoj bazi i od premijernog prikazivanja javnosti u svojoj srži automobil bez krova, zapravo predstavlja svojevrsno varanje.
Jer samim time drugačija Corvette nikada nije ni trebala postojati. Ali kako su od 1962. godine nadalje od Corvette u Chevroletu napravili sveamerički sportski automobil, te topless-inačicu ostavili samo kao opcionalnu karoserijsku izvedbu, taj dio priče zapravo i nije toliko bitan. Jer Corvette bez krova ravnopravno stoji s Coupé-verzijom i tu nema nikakvih dvojbi. Tj. sve je orijentirano prema željama tržišta i kupaca koji to tržište čine.
Inicijalno je proizvedeno tek 300 primjeraka ovog modela. I ti su modeli rasprodani tijekom 1953. godine. Unutar relativno kratkog vremena je predstavljena i druga generacija ovog modela, a onda je prošlo skoro 70 godina tijekom kojih je Corvette kao model i dalje među nama.
Tijekom svih tih godina i godina proizvodnje, predstavljeno je ukupno 7 generacija Corvette. Unutar tog vremena kabriolet nikada nije prestao biti aktualnom verzijom.
Stoga ne čudi da je od gore spomenute 1953. do kraja 2020. godine prodano ukupno 465,819 primjeraka topless-verzije Corvette.
A to pak od ovog automobila bez krova čini ikonom u domeni kabrioleta.
I kako u ovom momentu stvari stoje, legenda će potrajati.
01. BMW serije 3 Cabriolet
Iako prva generacija „trojke“ bez krova službeno nije postojala, BMW se u teoriji itekako poigravao s tom varijacijom na temu karoserije. A onda je sklopljena suradnja s tvrtkom Baur i stvorene su prve Cabrio-izvedenice BMW-a serije 3.
Tijekom nekoliko godina je Baur za BMW proizveo nešto više od 19,000 primjeraka „trojke“ E21 bez krova, ali Baurovi modeli nisu bili kabrioleti u punom smislu tog opisa, već su na neki način više djelovali poput Targa–verzija.
A onda su stigla neka nova, bolja i zrelija vremena…
Generacija E30 stigla je na svijet kao druga „trojka“ i svojom je dopadljivom i multifunkcionalnom karoserijom u salone donijela i Cabrio-verzije modela. A tržište je reklo jedno veliko „DA“. I tako je u biti krenula legenda o jednom od apsolutno najprodavanijih kabrioleta svih vremena.
Tijekom nekoliko desetljeća proizvodnje BMW-ove „trojke“ s pomičnim krovom, proizvedeno je i prodano čak 523,446 primjeraka. I ta se brojka povećava i dan-danas, jer BMW ne posustaje s proizvodnjom ove verzije modela.
Doduše, u današnje vrijeme „trojka“ bez krova više nema oznaku serije 3, već je serija 4 preuzela taj oblik.
No sve to zapravo nije bitno, jer se umjesto BMW-ovih popunjavanja rupa između brojeva vrijedi orijentirati prema genezi i njenom nastavku.
Stoga „trojka“ usprkos broju više kao ideja i dan-danas živi, te još uvijek bilježi odličnu prodaju.
00. Mazda MX-5
Ne. Ovo nije kabriolet, već Roadster. I to jedan od onih Roadstera koji su svoj vijek otpočeli puno godina nakon što je Roadster kao kategorija unutar svijeta automobila zapravo izumro.
Neki će reći da je Mazda to napravila ciljano, a neki će se drugi pak prikloniti priči o salvetama i prvom konceptu nacrtanom uz kavu. No kojoj god grupaciji pripadali, brojku od 1,05 milijuna prodanih primjeraka ovog „zakašnjelog“ Roadstera jednostavno nije moguće minorizirati ni na koji način.
Od kraja osamdesetih godina prošlog stoljeća do danas, Mazda je na tržište izbacila ukupno 4 generacije Miate. I već je prva generacija sasvim dovoljna da se sa svojih 421,107 prodanih primjeraka nađe u samom vrhu ove liste.
Jer slađeg i simpatičnijeg malog dvosjeda s pomičnim krovom na svijetu jednostavno nema. S time se itekako slaže većina ljudi kojima je ovaj automobil ikada zapeo za oko i upravo je oko tog dijela priče zapravo stvorena jedna velikoserijska legenda s pomičnim krovom i dva sjedala.
Sa svojim jednostavnim pristupom mehanici, prva je generacije Mazde MX-5 ispala punim pogotkom. A kada se tome doda savršeno ispravna receptura u smislu balansa, težine i upotrebljivosti na dnevnoj bazi, ovaj automobil ispada genijalnim u svakom pogledu.
No kako vrijeme ipak ide, tako je i Mazda tijekom tog vremena razvijala Miatu, ne bi li taj naizgled vječan model bivao svježim za neke nove klince i one koji se takvima osjećaju.
Doduše, vrijedi reći kako je Miata od prve do danas aktualne četvrte generacije oblikom i detaljima prelazila od simpatične klinke, preko otkačene tinejdžerke, sve do elegantne mlade mame i na kraju seksi profesorice u godinama. Jer od prve do četvrte generacije Miata ide u korak s vremenom i tržištem na kojem se (i dalje) nalazi. Ali to je ispravan put koji iz generacije u generaciju i dalje za ovaj naizgled vječan Roadster osigurava egzistenciju.
I to je s one prodajne strane apsolutno u redu, dok s one druge i malo emotivnije još uvijek donosi dovoljno razloga za obožavanje ovog malenog Roadstera s japanskom domovnicom.
Jeste li već tijekom čitanja uvoda pogodili koji se automobil nalazi izvan konkurencije?
Naravno da jeste.
Jer da niste, najvnerojatnije niti ne biste čitali ovu temu na našem portalu, već bi vjerojatno gubili vrijeme u sportskoj kladionici ili pak čitali o guzici neke starlete.