Ovo je Buba za ovisnike o brzini i vjetru u kosi
Ako do sada nikada niste čuli za tvrtku pod nazivom Memminger Feiner Cabrios, možda je upravo ovo savršen način da je predstavimo vama cijenjenim čitateljima.
Jer koliko god voljeli ili ne voljeli „Bubu“, ova Memmingerova jednostavno je fenomenalna.
„Resto-modding“ – jedan od trendova unutar (manje ili više) „tjunerskih“ krugova u sklopu kojeg kreatori raznoraznih projekata kombiniraju tradiciju s modernom tehnologijom.
Samim time je svaki „resto-mod“ projekt u pravilu super.
Naravno da u tom „resto-mod“ svijetu ima i iznimki. Ali s druge strane postoji i nekolicina stvarno fenomenalnih klasičnih automobila kojima je udahnut novi život. Uostalom, ako samo pogledamo genijalne Ring Brotherse i njihove uratke, tvrtku Singer i 911-ice s njihovim potpisom ili pak tvrtku Year One koja je stvorila „Bandit“ Trans Am, sve je istog momenta jasno.
Pod tim se pojmom krije savršen spoj klasičnog dizajna i svih prednosti koje u smislu tehnologije i performansi nude današnja (rekao bih moderna) vremena.
Cijela ta restauracijsko-modernizacijska priča svako toliko iznjedri neki poseban automobil. Pa bilo da se radi o automobilu iz Njemačke, Velike Britanije, Japana ili SAD-a, „resto-mod“ projekti uvijek s nečime iznenade – baš kao i njihovi autori.
Stoga ni najmanje ne čudi da sam pogledom na fotografije ovog „resto-mod“ projekta ostao šutke blejati u monitor i poput jumfera u kupleraju.
Ukratko, riječ je o „Bubi“. Volkswagenovoj relikviji koja svojim postojanjem seže u vremena kada su se automobili kupovali na bonove te kada se tim bonovima financirala okupacija većeg dijela svijeta koju su iz nekog razloga odlučili izvesti Nijemci.
Pa voljeli ovaj automobil ili ne, od činjenica se ne može pobjeći.
No s obzirom na ovu Memmingerovu „Bubu“ za bilo kakvim bježanjem doista ne vidim razloga.
Izvana ova „Buba“ stvarno sliči sama na sebe. Ali kako izgled često vara, tako je slučaj i s ovom „Bubom“ u stršljenovoj koži.
Jer ovaj automobil nije samo zrakom hlađeno pokretno opravdanje za trošenje ogromnih količina novaca na popravke, već se radi o automobilu koji se nalazi u puno višim sferama postojanja.
Sam dizajn je samo u globalu naslonjen na originalnu „Bubu“ s kraja sedamdesetih Ali hrpetina detalja već na prvi pogled odaju dojam da se radi o pravom „resto-mod“ projektu koji za cilj ima natjerati slučajne prolaznike na nekontrolirano ispuštanje sline.
Izvana je sve na svom mjestu – debeli rubnjaci, okrugla svjetla i ostatak dijelova koji su „Bubu“ definirali u smislu dizajna.
Dodatno polje fascinacije predstavljaju malčice modernizirane i povećane ATS „Classic“ felge koje i dan-danas izgledaju fenomenalno.
Svaki je panel redizajniran i moderniziran – od materijala, preko samog načina izrade, pa sve do montaže. I time ovaj maleni Volkswagen tek nazivno podsjeća na VW-ovu ikonu, dok u detaljima svaka sličnost s originalnom „Bubom“ istog momenta prestaje. Pogotovo kada se počne tražiti mjesto na kojem se nalazi motor.
…i kažem „tražiti“ samo zato što se motor ne nalazi baš na istom mjestu kao i kod drugih „Buba“…
Motor je smješten centralno, što u prijevodu znači da isti više ne gravitira iznad i iza stražnje osovine, već ispred nje.
Stoga je već u startu ova „Buba“ zapravo super-automobil.
Doduše, brojke koje ovaj motor definiraju na papiru nisu baš fascinantne. A i kombinacija 4 cilindra s 2,7 litara zapremine i 210 konja djeluje malo čudno, ali s obzirom na vizualni dojam, za pretpostaviti je kako ovaj Roadster itekako ima smisla.
Uostalom, i dalje je riječ o poslovično preciznim Nijemcima, zar ne?!
Što se performansi tiče, u ovom momentu se još ništa ne zna. No to je pak sasvim normalno s obzirom na to da ovaj automobil izuzev u svom konceptnom izdanju još uvijek ne postoji.
Dakle, riječ je o „muli“ na kojoj će se tijekom idućih godina testirati sve i svašta.
Za pretpostaviti je kako se u sklopu ovog „resto-mod“ projekta našla sva sila dijelova s raznoraznih Porscheovih modela. Ali o kojim se modelima i komponentama konkretno radi, još uvijek nitko nije precizirao.
Čak je i motor obavijen velom tajnosti, iako bi špekulacija po tom pitanju bila usmjerena prema nekom 2,5-litarskom motoru iz nekad aktualnog Porschea 944, kojem je povećana zapremina.
No kako su pretpostavke općenito „majka svih za*eba“, možda je bolje ne ulaziti u sve to. Umjesto pretpostavki bih radije sačekao neko vrijeme i onda konkretizirao brojke zajedno s ostalim podacima kada za to dođe vrijeme, tj. kad „mula“ odradi svoje i Memminger ispod ovog projekta podvuče konačnu crtu.
Uglavnom, pred vama je cijenjeni čitatelji još jedan „resto-mod“ projekt.
Dvosjed je. U sebi ima centralno smješten motor. Pogonski kotači su oni stražnji, pa samim time ne bi trebalo sumnjati u upotrebljivost i vozački gušt s kojim će ovaj projekt kad-tad fascinirati svoje (pretpostavljam malobrojne) kupce.
Cijena također nije poznata, ali taj dio priče za ovakve automobile ionako nikada nije ni približno presudan, pa na to niti ne bih trošio pretjerano puno slova.
Umjesto toga mogu reći da jedva čekam da se ovaj projekt privede kraju i krene u prodaju, jer „Buba“ usprkos svim svojim manama ovakav hommage itekako zaslužuje.
Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?