Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 27.02.2019

Novi Ford Focus ST je među nama

I to onaj s dva vrlo interesantna slova u obliku sufiksa. Ono „S“ i ono „T“. Zvuči li vam interesantno?

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Nedavno je svijet doživio Toyotu Supru pete generacije. Znate, onu s BMW-ovim potpisom na nekih 84,8% dijelova motora, pogonskog sklopa i ovjesa. Uostalom, pisali smo o tom automobilu i iz petnih žila pokušavali na to germansko-japansko čudo staviti „lajk“. No to je jedna sasvim druga priča koja s ovom ima tek jednu-jedinu poveznicu (i to u reciprocitetu). Stoga za sve one koji se u ovom momentu pitaju jesam li totalno skrenuo s uma, evo i odgovora na pitanje „kog Vraga sad ta Supra ima s Focusom koji se nalazi u naslovu ove teme“. Ukratko, Fordu nije trebalo mali milijun godina, osamsto najava, trailera i još teasera da bi predstavio vlastitu karoseriju i Volkswagenovo (manje-više) sve ostalo. I već je zato Focus ispao pravim iznenađenjem, a ne automobilom čija se fama gradila na YouTubeu.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Ford Focus najnovije generacije upravo je među nama. Viši je, veći, opremljeniji, tehnološki napredniji, te kako to obično biva, nekoliko postotaka skuplji od svog prethodnika. No još je uvijek apsolutna konkurencija Volkswagenovom vječnom Golfu i Renaultovom pomalo posustalom Meganeu. A kako se u ovom momentu čini, Ford za ovaj najnoviji Focus ima itekako velike planove – pogotovo ako se pogleda prema (trenutno) najjačoj verziji, tj. onoj s oznakom ST.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Novi je Focus ST nešto jači od svog starijeg brace, odnosno konkretnije, broji ukupno 280 konja. Svi se ti konji izvlače iz apsolutno aluminijskog Turbo-motora i to zapravo i nije neka revolucija. No ono što jest, svodi se na 2,3 litre zapremine zbog koje novi Focus primarno profitira u domeni maksimalnog okretnog momenta (buraz), jer 420 „njutna“ u kombinaciji s relativno malim paketom nije zanemariva brojka. Iz Forda kažu kako novi Focus ST ima 12% više snage i 17% više Nm od prethodne iteracije modela, te time postaje „najjači Focus ST ikad“, što izuzev marketinškog potencijala kao rečenica baš i nema nekog pretjeranog smisla. No pustimo sad to, jer kako u današnje vrijeme svaki ovakav „nabrijanac“ neke od nas itekako veseli, tako je slučaj i s plavim ovalom, te njegovim fokusom na tržište poremećenih kompaktnih automobila kojima je mjesto unutar kruga obitelji i auto-entuzijasta. Stoga idemo malčice u detalje…

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Dizajn i tako to…

Novi Focus izgleda dobro. I ne samo to, već izuzev suptilne agresije nudi i hrpetinu pametnih dijelova karoserije koji za cilj imaju osigurati superiorna vozna svojstva. I to je sasvim u redu – tim više što za razliku od Golfa ni iz kojeg kuta ne djeluje bezlično i generički.

Karoserija usprkos svojim negativnim gabaritnim stranama (čitaj: visinom) djeluje fluidno, robusno i dizajnerski zaokruženo bez nekih nepotrebnih rješenja kao što to npr. posljednjih godina radi Honda. Već na prvi pogled Focus ST jednostavno privlači na najbolji mogući način. Bez kontroverzi, pretjerano puno linija i detalja, ali i bez vizualne dosade u bilo kojem pogledu. Samim time već „na prvu“ novi Focus ST izgleda upravo onako kako treba izgledati jedna gradska jurilica. I još je k tome plave boje, što je jednostavno prelijepo. Zlobnici će reći kako dizajn ovog novog Focusa općenito izgleda poput kombinacije Mercedesove A-klase i Mazde 3, ali kako automobili danas sve više nalikuju jedni na druge, sve to ne treba uzimati za zlo, jer u globalu Focus ST doista izgleda jako dobro. I to je zapravo sasvim dovoljno reći na tu temu.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Motor i mjenjački sklop…
Kako sam već spomenuo, radi se o 2,3 litre zapremine u kombinaciji s umjetnim disanjem i oznakom EcoBoost. A to pak u prijevodu znači da se novi Focus ST u smislu motorizacije izjednačio s Mustangom. I to je zapravo smiješno, ali na neki uvrnuti način i logično. Konja je 280. „Njutna“ je 420. Materijal je kombinacija aluminija i plastike, a tu je i sva sila tehnoloških novotarija koje za cilj imaju s jedne strane omogućiti divljanje za volanom, dok s one druge cijela priča ipak barem nazivno može biti tumačena kao ekološki svjesna. No to nije sve što Focus ST nudi svojim kupcima, jer u sklopu ove nove generacije modela i ove oznake postoji i jedna (nekima) zanimljiva opcija.

Naime, za razliku od dosadašnje recepture pod nazivom „benzinac i amen“, Ford u sklopu novog Focusa ST po prvi puta nudi i nečastivi dizel-motor. Doduše, umjesto oznake EcoBoost, na toj će se varijaciji na temu naći oznaka EcoBlue, a 2,3 litre zapremine motora zamijenit će okruglih 2 litre, ali i to će biti dovoljno da bi dizelska varijacija na temu raspolagala s nekih 190 konja i 400 „njutna“ maksimalnog okretnog momenta (buraz).

Obje će verzije biti uparene s mjenjačkim sklopom najnovije generacije. Dotični broji šest brzina i vjerovali ili ne, radi se o „manualcu“. Kao opcija u sklopu tzv. „Performance Pack“ opreme moguće je naručiti i automatski mjenjački sklop s ukupno 7 brzina, ali u pravilu je svejedno o kojem se mjenjačkom sklopu radi, jer oba kao osnovnu ideju imaju sportsku orijentaciju. Također vrijedi reći kako oba mjenjačka sklopa raspolažu s tzv. „rev matching“ tehnologijom, koja za cilj tijekom natjeravanja po cesti ima osiguravati održavanje onog „taman“ broja okretaja, kako ni u kojem momentu Focus ST ne bi djelovao nedorečeno. Ali za razliku od mnogih sličnih pokušaja potpomaganja nečijeg neznanja, Focus ST ima i opciju isključivanja ove funkcije, te time približavanje nekim analognim vremenima od kojih mnogi proizvođači automobila danas zaziru.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Ovjes i pogon…

Ukratko, pogonski kotači su oni krivi, tj. prednji. Ali to je za jedan vrući kompakt već odavno ispravna receptura, pa oko toga ne bi trebalo lomiti koplja. Kako to s brzim Fordovima obično biva, novi Focus ST ne pati od nekontroliranog skretanja zbog pretjerane količine konja, kao što je to slučaj s Opel Astrom i još nekim modelima iz generalne konkurencije u domeni gradskih jurilica. Ford je u tom pogledu oduvijek proizvodio magiju, pa je takav slučaj i ovaj put – pogotovo ako je za vjerovati brošurama. No da bi se do te nirvane za volanom moglo doći bez akupunkture i nekoliko dana meditacije, Ford se po tko zna koji puta opako potrudio proizvesti i najbolji ovjes koji je moguće zamisliti.

Službeni navodi oko ovog dijela priče o Focusu ST kažu: „najbolji i najagilniji Focus ikad“, i „stupanj fleksibilnosti kakav u sklopu ove klase automobila još nije viđen“, a s obzirom na neka prošla vremena i iskustva, nema razloga sumnjati u to. Jer brzi Ford je oduvijek bio nešto posebno u smislu upravljivosti, pa bi zapravo čudilo da je ovaj puta drugačije. Cijela je priča bazirana na naprednoj C2-arhitekturi s kojom novi Focus već od bazne verzije fascinira. Ali ta je arhitektura za ST-verziju doživjela i nekolicinu unaprjeđenja, a onda je i ekipa u bijelim kutama napravila tulum, pa se u sklopu dotičnog podvozja pronašlo sto i jedno revolucionarno rješenje koje od ovog automobila s jedne strane opisuje poput savršenog gradskog prometala, dok s one druge nudi opciju odlaska na stazu i bjesomučnog divljanja po njoj. Sve je izvedeno brže, bolje, jače i otpornije nego ikada do sada, a u brojkama to otprilike izgleda ovako:

20% tvrđi ovjes naprijed
13% tvrđi ovjes straga
15% brži upravljački sklop
10 mm smanjena visina
I sve to u odnosu na bazni Focus najnovije generacije.

Dakle, u prijevodu, čak i bez sve sile elektroničkih pomagala i njihovih skraćenica (kojih stvarno ima unedogled), novi je Focus ST apsolutno usmjeren prema performansama, iako se s druge strane ipak trudi biti civiliziran i polivalentan.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Tehnologija, oprema i ostale nepotrebne stavke…

Hm…možda je najbolje pročitati brošuru, jer navoditi svu silu skraćenica i potom ih prevoditi, objašnjavati i reciklirati nekako ne djeluje smisleno i potrebno u bilo kojem smislu. Stoga je taj dio priče možda najbolje preskočiti.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Kategorija „razno“…

Novi će Ford Focus dakle biti dostupan u kombinaciji s dva motora. Onim benzinskim i onim dizelskim. No izuzev te dvije opcije Ford sprema još dvije vezane uz oblik karoserije. Jer za razliku od dosadašnjih brzih Focusa, ovaj novi dolazi u normalnoj (tj. hatchback) i u karavanskoj verziji. A to pak u prijevodu znači da će čak i oni kojima je veličina prtljažnika važna kao i performanse doći na svoje. I to je sasvim u redu. Jer u krajnjoj liniji brzih karavana na ovom svijetu u današnje vrijeme itekako nedostaje, pa je Ford u tom segmentu odlučio pokrpati rupu i ponuditi hvale vrijednog konkurenta.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
foto: Ford

Cijene su u ovom momentu još uvijek nepoznate, ali za pretpostaviti je kako će ovaj gradski nabrijanac u tom smislu kotirati tamo negdje oko brojke 30,000 (eura). Naravno da je to samo pretpostavka i da cifra u konačnici ovisi o mnogo toga, ali odstupanja od te brojke ni u kojem smjeru ne bi trebala biti velika. No to ćemo još vidjeti kada se ovaj plavi urbani bolid konačno pojavi u našim salonima.

A za sad Fordu i njihovoj ST-verziji Focusa vrijedi reći tek „dobro nam došli“ i „drago nam je da ste (opet) ovdje“. Sve ostalo je suvišno, zar ne?!

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana