Najuspješniji trkaći automobili svih vremena: Nissan Skyline GT-R (R32)
Kada smo u sklopu ove serije podsjetnika na neke od najuspješnijih trkaćih automobila svih vremena spomenuli Bavarce, red bi bio da spomenemo i Japance.
Jer kao što svi dobro znamo, “nema momka do Japanca”.
A ovaj automobil to jako dobro pokazuje…
Nissan Skyline GT-R (R32)
Prvi je Skyline GT-R (KPGC-10 ili „Hako-Suka“ kako ga mnogi poznaju) sa svojim nenormalno glasnim I-6 motorom i ovjesom napravljenim od nade i snova ubrzo nakon premijernog pojavljivanja na stazi dobio nadimak „Ubojica Porschea“.
Jer ostvariti 49 pobjeda od ukupno 50 nastupa na utrkama u Japanu tih godina nije mogao nitko drugi.
Zatim je došao „Kenmeri“ Skyline i svijetu pokazao da prvi Skyline GT-R zajedno sa svojim sposobnostima i posebnostima na stazi nije bio slučajnost.
A onda je naftna kriza svim štovateljima Nissanovog ultra-laganog čudovišta donijela hladan tuš. I to jedan koji je potrajao punih 16 godina.
Tijekom tih nešto više od desetljeća i pol, Nissan je svako malo negdje briljirao. I većina tih briljiranja izvedena je s modelom Skyline. Ali bez sufiksa GT-R.
A onda je 1989. godine svijet konačno ponovno dobio Nissan GT-R. I to u obliku koji i dan-danas fascinira svojim oblikom i tehnologijom koja iza tog oblika stoji.
Nissan je s ovim automobilom te slavne i dugo očekivane 1989. godine stvorio apsolutnog ubojicu na cesti i na stazi. A da stvar bude bolja, nekih ogromnih razlika između cestovne i one trkaće verzije zapravo i nije bilo. Barem ne u obliku u kakvom se to danas radi.
Nissan Skyline GT-R na stazu je donosio isti onaj motor kakav se blokom i glavom nalazio u sklopu cestovnih primjeraka ove generacije modela. Doduše, optimizacija je na određenim poljima itekako bilo, ali u osnovi trkaći i cestovni motor dijele istu bazu. A to baš i nije svakodnevna pojava, zar ne?!
Uglavnom, Japan je s ovim automobilom redefinirao zakone fizike i u tehnološkom smislu se Skyline GT-R nametnuo kao svjetska velesila. Jer ovaj suludi i sumanuti Nissan nije haračio samo stazama u Japanu, već je i na drugim kontinentima svojim ljutim protivnicima itekako uzimao mjeru.
Od inicijalnog pojavljivanja na stazi unutar konkurencije tadašnjeg JTCC-a, Nissan Skyline GT-R je u Japanu startao 29 puta. I svih je 29 puta doslovno decimirao konkurenciju, te gradio svoju legendu nižući pobjedu za pobjedom. Tako je i dobio nadimak „Godzilla“.
A onda su se u Nissanu pojačali apetiti, pa je Skyline GT-R krenuo u pohod na ostatak svijeta…
Od 1990. godine je „Godzilla“ prelazio preko iscrpljenih konkurenata praktički pri svakom nastupu na utrkama. U Australiji je pobijedio na utrci „1000 Milja Bathursta“ 1991. godine, odnosno prije nego li su se domaći predstavnici sa svojim Fordovima i Holdenima pobunili i za istu utrku u 1992. godini osigurali da Skyline GT-R starta sa 140 kilograma viška u odnosu na konkurenciju.
No ni to nije pomoglo, jer je „Godzilla“ opet sve skupa na stazi samljeo i pojeo za doručak.
Nakon tih nastupa su konkurenti stradavali i na još nekim utrkama u Australiji, a onda se Nissan odlučio na pohod u Europu. Prvo je „za domovinu“ 1990. godine pao rezultat na utrci izdržljivosti pod nazivom „24 sata Spa Francorchamps“, gdje je Skyline GT-R uvjerljivo nadjačao svu silu primjeraka BMW-ove M3-ke i Porscheovih 911-ica. I to osvojivši prvo, drugo i treće mjesto u ukupnom poretku unutar svoje klase.
Zatim je u Velikoj Britaniji dvije godine zaredom uzimao mjeru konkurenciji i osvajao titulu za titulom, a onda je i Španjolska postala meka brzine i sposobnosti za ovog poremećenog tehno-Japanca iz Nissana.
Na internacionalnom je planu Skyline GT-R osvajao sve što se unutar domene turističkih automobila dalo osvojiti. Nastup na utrci u Macau 1990. godine posebno je pamtljiv, jer je Masahiro Hasemi za volanom Skylinea GT-R krenuo s prve pozicije i vodio utrku od starta do cilja, a da ga niti u jednom trenutku nitko nije niti pokušao prijeći.
Zbog toga je na istoj utrci samo godinu dana kasnije GT-R na startu nosio višak kilograma koji mu je montiran od strane organizatora zbog prigovora od ekipa iz Forda, BMW-a, Mercedesa i Porschea. Ali usprkos svemu tome je Skyline GT-R zabilježio mali milijun pobjeda na utrkama i time zacementirao vječan status najboljeg i najuspješnijeg turističkog automobila svih vremena, učinivši pri tome od BMW-a M3, Mercedesa 190 E 2.3-16 i Forda Sierre RS500 Cosworth trkaće automobile drugog reda.
A to definitivno nije mala stvar.