Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 8. dio
Ovaj osmi dio teme pod nazivom “najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena” ujedno je i posljednji.
Barem u ovom trenutku imamo takav plan.
No s obzirom na svu silu nebuloza koje nam auto-industrija u obliku studija i koncepata svako malo servira, ne bi čudilo da kad-tad nastavimo s ovom temom.

Nissan Pivo
Da je ovaj automobil kojim slučajem dizajniran u Hrvata, neki bi ga sigurno poželjeli imati. No kako to nije slučaj, većina je ovom konceptu jako brzo presudila.
Ovaj je Nissanov koncept iz 2005. godine bio pretjerano kompleksan. Jer izuzev sve sile modernih tehnoloških rješenja, Nissanovi su dizajneri i inženjeri otišli još koji korak dalje,, uzeli već otprije poznate dijelove automobila kakve poznajemo i rekonstruirali ih od nemila do beskraja. I time je dobiven konceptni automobil koji izgleda kao najčudniji aparat za kavu i prednjači prvenstveno po cijeni.
Sve ostalo je uopće suvišno reći, zar ne?!

Volkswagen GX3
U moru dosadnih Golfova i Passata, eto nam 2006. godine i jednog daška svježeg zraka koji nije nazvan prema nekom od vjetrova iz južne hemisfere. Dotični je automobil za početak umjesto četiri kotača na sebi imao samo njih tri.
I s ta je tri kotača na sebi nosio motor iz Lupa GTI, ovjes koji potpisuje ni manje ni više nego Lotus te hrpetinu svemirskih materijala i tehnoloških rješenja koje potpisuje „Project Moonraker“.
Inicijalno je ideja bila ponuditi ovu poprilično za Volkswagen atipičnu trokolicu na području SAD-a. I to po cijeni od nekih 17,000 dolara, što nije puno ako istog trenutka prihvatimo činjenicu koja kaže da GX3 predstavlja igračku, a ne automobil. No kada je projekt bio na pragu proizvodnje, Nijemci su u Wolfsburgu shvatili da njihovi kupci ne žele uzbuđenje, već dosadu nazvanu prema vjetru i struji, pa je ovaj konceptni automobil po kratkom postupku škartiran.
Možda je problem bio u motoru s kojim se nije moglo varati na testovima. Ali to su samo nagađanja…

Rinspeed Oasis
Realno gledano, otkad je g. Frank M. Rinderknecht 1979. godine osnovao tvrtku Rinspeed, iz te švicarske manufakture nije izašao niti jedan normalan automobil. Ali u moru čudnovatih polu-batiskafa i automobila s varijabilnim međuosovinskim razmakom, Oasis definitivno prednjači kao najčudniji koncept koji je ikada izašao iz ove manufakture ludila.
Rinspeed Oasis je svekolikom pučanstvu i ostalim ovisnicima o elektronici predstavljen 2017. godine na CES-u. Na sebi je od tog premijernog prikazivanja svijetu imao staklena vrata koja su sezala od poda do stropa. Zatim je tu bio baterijski električni motor i volan koji se sam uvlačio i izvlačio, a za kraj vrijedi i spomenuti kako je riječ o punokrvnom autonomnom automobilu unutar kojeg vozač nije vozač, nego putnik.
Kao prikaz samoodrživosti, Oasis je imao i solarne panele integrirane u krov te pretinac za pizzu s opcijom „aktivnog kontroliranja temperature“ (što god to značilo), a za kraj je svojim potencijalnim kupcima nudio i vrt na kontrolnoj ploči. I to jedan poseban vrt sa senzorima koji savjetuju vozača kada i s koliko vode treba zaliti biljke.
Uglavnom, ako je autonomija nešto čemu proizvođači streme, onda je Rinspeed prije nekoliko godina pokazao kako se to radi i stvorio je prvi dnevni boravak na kotačima.
Užas…

BMW Vision NEXT 100
Današnji BMW s onim od prije samo dvadeset godina i nema neke pretjerane veze. Ali Bavarcima je to normalno i savršeno prihvatljivo, pa tko smo mi da to kritiziramo. Pogotovo kada u moru kupaca koji i dan-danas jure u BMW-ove salone i postaju ponosnim vlasnicima novih (i ogromnih) bubrega.
Uglavnom, vrijedi reći kako se BMW trudi iz jedne poprilično tradicionalistički orijentirane marke prijeći u nešto drugo.
U toj maniri svega što nema veze s tradicionalizmom i sportskom orijentacijom, eto nam BMW-a i koncepta pod nazivom Vision NEXT 100. Odnosno automobila koji je stvoren da bi s jedne strane slavio 100 godina postojanja tvrtke, dok s one druge prezentira budućnost koja samo što nije stigla.
Riječ je o „sportskoj limuzini“ koja danas predstavlja ono što dolazi sutra. A to pak podrazumijeva izgled pijanog dabra koji škilji i ne podrazumijeva kotače koji se vide, već poklopce koji svijetle i svojom ambijentalnom rasvjetom fasciniraju sve oko sebe.
Naravno da je riječ i o samovozećem automobilu na struju. Jer to je budućnost koja nas očito sve kad-tad čeka.
I naravno da se ovaj konceptni automobil nikada neće pretvoriti u realan model koji će netko moći kupiti u salonu.
Ali iskreno vjerujem da je to najveća prednost ovog konceptnog automobila.

Renault EZ-Ultimo
S obzirom na orijentaciju ovog konceptnog automobila, reklo bi se da je Renault špijunirao Rinspeed. Jer EZ-Ultimo predstavlja još jednu samoupravljačku i pokretnu „dnevnu sobu na kotačima“, samo bez biljaka. Ili se oko toga nitko iz Renaulta nije oglasio još od 2018. godine, kada je ovaj „automobil“ predstavljen svijetu.
Riječ je o konceptnom automobilu koji za početak raspolaže s čak 5,8 metara dužine i koji je dizajniran primarno za privatne zabave koje će u pokretu organizirati putnici (odnosno vlasnici) budućnosti.
Kotači na ovom konceptnom automobilu postoje, ali su skriveni. A kako ne bi bilo zbunjenih ljudi u prometu kraj kojih se kreće nešto nalik torpedu s U.S.S. Enterprisea, felge su nacrtane na bok automobila. I svijetle u mraku, da ne bi bilo zabune…
Treba li išta dalje navoditi oko ovog „automobila“?
Eto… To bi bili naši prijedlozi.
Neke smo totalno poremećene konceptne automobile zasigurno zaboravili, pa nas u komentarima na našoj Facebook stranici slobodno podsjetite na njih.
A do tada zahvaljujem na pažnji i do čitanja.
