Najluđi automobili svih vremena: Plymouth Prowler
„E, a što mi ne bismo stvorili novi Hot-Rod i time pokrenuli Ameriku u smjeru obožavanja onoga na čemu su odrasli naši djedovi i bake?“
Vrijedi pretpostaviti da je upravo to bilo osnovno pitanje koje je u to vrijeme Thomas C. Gale kao glavni dizajner za korporaciju Chrysler ispred već poprilično bezlične i posrnule marke Plymouth postavio javnosti.
A odgovor je bio toliko pozitivan, da se samo nekoliko mjeseci nakon toga počelo raditi na „Hot-Rod“ modelu nove generacije. I vjerovali ili ne, to veliko “DA” nisu izrekli samo djedovi i bake, već hrpetina onih kojima su američki automobili tih godina postali dosadni od nemila do bestraga.
Razradbeni ciklus za ovaj automobil trajao je skoro 4 godine. A kada je završio, na tržištu se pojavio neponovljivi i za to vrijeme nezamislivi Plymouth Prowler. „Hot-Rod“ model nove generacije koji je na američko tržište donio dašak svježine. Pa iako nitko u korporaciji Chrysler nije imao pojma o tome tko će ovaj model zapravo proizvoditi i na njega stavljati svoj potpis, ideja je bila toliko dobro prihvaćena da to zapravo i nije bilo pretjerano bitno.
Uglavnom, na kraju se prvo na Prowler nalijepio naziv Plymouth, a onda je taj isti Plymouth uslijed restrukturiranja jednostavno nestao, pa se idućih godinu i pol dana Prowler prodavao s Chryslerovom značkom. No u suštini je ipak riječ o identičnom automobilu, pa to također nije nešto pretjerano bitno.
Kritika je na samu ideju bilo već i prije izlaska modela na tržište, jer su se oci Chryslera odlučili da ovaj automobil pod poklopcem motora mora imati V6, a ne V8 konfiguraciju motora. Potom je na red kritičarima stigao naziv “Prowler” koji u našim krajevima doslovce možemo prevesti kao “tumaralo”, odnosno kao čovjeka ili životinju koja se istovremeno nastanjuje i skriva unutar nekog habitata. A Prowler kao automobil nije bio ni blizu takvog opisa, jer je u najboljem slučaju riječ o jednom od najprepoznatljivijih automobila modernog doba.
Ali usprkos tome je Prowler instantno postao hit. I ne samo to, već su prije službenog početka prodaje pojedini zastupnici otkupili hrpetinu primjeraka na neviđeno. A onda su za vrijeme nestašice primjeraka Prowlera višestruko dizati cijene i time je napravljena jedna od jačih financijskih manipulacija u domeni svijeta automobila na prostoru SAD-a u posljednjih pola stoljeća.
Sa svojih 3,5 litre zapremine V6-motora i tek nekih 210 konja Prowler nije baš bio automobil koji bi svojim performansama ispisivao nove retke neke povijesne knjige. Kasnije verzije imale su aluminijski blok i iz iste konfiguracije motora izvlačile su oko 250 konja. I to je bilo sasvim dovoljno da Prowler primjetno ide, ali isto tako i nedovoljno da se nekoj Corvette ili Mustangu lijepi na dupe.
No u tome nikada nije niti bila poanta ovog automobila nalik stiliziranoj kadi s kotačima i blatobranima iznad njih, pa oko performansi ovog automobila definitivne ne treba dizati ustanke i lomiti koplja, jer u performansama nikada nije niti bila poanta za ovaj model. Tj. taj je dio priče bio nezamjetan u usporedbi s faktorom povratka nečeg starog i legendarnog u nova vremena.
Cijela je priča dakle protkana s ogromnom količinom nostalgije. U bazi je potekla od strane g. Galea, a u djelo već od prvih crteža ovaj automobil svojim dizajnom potpisuje Douglas „Chip“ Foose. I to možda najbolje govori o tome što je Prowler od samog početka trebao biti i na koji je način trebao djelovati na američkom tržištu. Stoga usprkos inicijalnim zamjerkama kupaca na V6 motor i na papiru slabašnih dvjestotinjak konja, Prowler je u jako kratkom vremenu doživio ogromnu popularnost.
Od početka do kraja proizvodnog ciklusa, tj. između 1997. i 2002. godine proizvedeno je i instantno prodano nekih 11,000 primjeraka, što ovaj automobil čini jednim od američkih rariteta. Ali i jednim od najluđih i najmanje očekivanih projekata koje su Ameri izmislili tijekom proteklih nekoliko desetljeća.
I zato se Plymouth Prowler bez problema ističe kao najluđi automobil koji je ova tvrtka ikada proizvela.