Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 11.03.2020

Najbolji automobil kao puko prijevozno sredstvo na hrvatskom tržištu je…

Da… Znam… “Click-bait” naslov je u igri. I nije napravljen namjerno, već se tako činilo ispravnim nasloviti ovu temu.
A tko zna… Možda se i složite sa mnom oko tog – Najbolji automobil!

Ilustracija.

Ajmo odmah u početku stvari postaviti na ispravan način. Recimo da vam treba automobil. Prijevozno sredstvo od točke “A” do točke “B”. Gradsko prometalo koje ne treba ispunjavati nikakve posebne zadatke. Odnosno u prijevodu, treba vam automobil koji ne treba biti brz i lijep.

Ne treba biti opremljen sa svom silom ekrana i senzora, te je u pravilu najbitnije da cijenom ne košta nogu i ruku (ili bubreg i jetru), te da se ne kvari pretjerano često i ne troši poput omanje države.

Ukratko, treba vam najobičnije prijevozno sredstvo, odnosno četiri kotača, volan i par sjedala unutar karoserije. Točka.
Novi red.

Dizel ili Benzin ili… (ilustracija)

Mnogi proizvođači u obliku prijevoznih sredstava danas nude sve i svašta. Neki su automobili iz ponude manji, a neki veći. Neki imaju benzinske motore, a neki su pogonjeni motorima na tzv. „sotonsko gorivo“, odnosno Diesel.

Neki su opremljeni poput nečije dnevne sobe, a od nekih su pak i turski zatvori bolje opremljeni. Cijene također variraju, pa tako kupci ovakvih automobila često ispadaju zbunjenom masom ljudi koji trebaju automobil, a teško im se snaći u moru brošura, prodavača i marketinških floskula. A cijene ovise o malom milijunu faktora – pogotovo kada se prosječnom kupcu krenu nuditi stvari koje mu (ili njoj) zapravo ne trebaju.

I upravo zato sam se odlučio samoinicijativno i bez ikakvih sponzorskih ugovora od strane nekog proizvođača izbaciti svoju viziju najboljeg prijevoznog sredstva koje novac danas može kupiti.

No prije proglašenja jednog konkretnog automobila, recimo da se u obzir uzela masa drugih. Kriteriji su bili jednostavni i svedeni su na relativno velik automobil koji ima nekakvu opremu i koji je cijenom prihvatljiv u potpunosti. Odnosno koji predstavlja dobar omjer uloženog i dobivenog.

Samim time su najjeftiniji automobili na našem tržištu jedan po jedan otpadali s popisa. Jer se za cijenu od desetak (i sitno) tisuća Eura mogu dobiti automobili u koje ne stanu niti tri vrećice iz lokalnog dućana, a kamoli obitelj u kombinaciji sa stvarima.

Zbog toga se u sklopu ovog teksta neće posebno spominjati Renault Twingo, Volkswagen UP!, Citroën C1 i Peugeot 108.

Neće se posebno spominjati niti Hyundai i10, a niti Toyota Aygo. Jer usprkos cijeni od 10-ak tisuća Eura, svi ti automobili imaju velik problem s veličinom. Jer su maleni i samim time ne mogu ispunjavati neke funkcije koje prosječnom kupcu najobičnijeg gradskog prometala itekako trebaju. I zato se u razmišljanjima otišlo klasu iznad tih malenih gradskih automobilčića.

Klasa koja podrazumijeva automobile poput Golfa, Meganea ili Focusa krcata je opcijama.

Neke dolaze iz Japana, a neke iz Koreje. Neke su „naše gore listovi“ (odnosno europske, ako baš moram biti precizan), a svi oni zajedno imaju jedan problem: cijenu.

Jer današnji se gradski kompakti odlikuju s ovećim popisima dodatne opreme koji nerijetko nude totalno nepotrebne stavke koje im uvećavaju cijenu čak i za dvostruko više nego u bazi koštaju.

Primjerice, jedan najobičniji Renault Megane s baznom opremom i baznim motorom košta nekih 125,000 kuna. Bazni Ford Focus cijenom prelazi 150,000 kuna, dok ništa manje običan Volkswagen Golf s baznom opremom i motorom zapremine 1 litre u našim krajevima košta preko 160,000 kuna.

Dakle, bazna računica iznosi nekih 20,000 Eura. Plus ili minus.

Najisplativije prijevozno sredstvo u Hrvata je…
foto: Dacia

I upravo u tom dijelu priče dolazimo do apsolutno najisplativijeg prijevoznog sredstva u Hrvata.
A to je Dacia Logan MCV.

OK… A sad se prestanite smijati.

Dacia i njezin prepoznatljiv logotip.
foto: Dacia

Dacia Logan MCV u svojoj je srži karavanska izvedenica „običnog“ Logana. Proizvodi se u Rumunjskoj, a cijela je priča oko ovog automobila bazirana na Renaultovim dijelovima i komponentama.

Ovaj model raspolaže s nekoliko opcija motorizacije, a s obzirom na to da je potrošnja itekako bitan faktor, odabrana je ona koja izuzev ubrizgavanja benzina ima i GPL-sustav, odnosno vozi na plin.

Dacia Logan MCV
foto: Dacia

Motor je dakle poprilično polivalentan, a automobil je s njime u kombinaciji trom i spor. No sjetimo se da performanse za jedno obično gradsko prometalo nisu ni najmanje bitne, pa oko toga ne bi trebalo lomiti koplja. Jer u krajnjoj liniji ne postoji svijet u kojem velike brzine i uvjerljiva ubrzanja stoje rame uz rame s niskom potrošnjom goriva.

Dacia Logan MCV nije brz i agilan automobil. Nije ni lijepa, ni atraktivna, niti opremljena sto i jednim komadićem elektronike ili nečeg tome sličnog.

No usprkos tome za cijenu od 89,200 kuna (s obzirom na to da je metalik-plava boja karoserije doplaćena nekih 3,300 kuna) kupac dobiva oveći automobil koji troši poput upaljača i nije u servisu svaka dva dana. Čak se dobije i garancija.

Dacia Logan MCV – Tehničke karakteristike
foto: Dacia

Što se opreme tiče, Dacia Logan MCV bez ikakvih doplata svojim kupcima nudi naslon za ruku, parkirnu kameru i senzore, prozore i retrovizore pokretane strujnim krugovima i preko nekoliko zračnih jastuka.

U sklopu standardne opreme nalazi se i ABS, Servo-volan, ESP i „Start-stop“ sustav, a onda vrijedi spomenuti i dnevna svjetla, centralno zaključavanje na daljinski, komande na volanu i klima-uređaj. Ručni klima-uređaj, ali i dalje klima-uređaj. Čak se ni freon ne naplaćuje posebno.

U kombinaciji cijene, niske potrošnje goriva i takvog popisa serijske opreme, Logan MCV definitivno nije najbrži, najljepši i najopremljeniji automobil na svijetu. Ali kada se u obzir uzme da niti bazni Golf, Megane ili Focus nisu ništa puno ljepši, brži i opremljeniji, a cijena im je skoro dvaput veća od Loganove, matematika nije ni najmanje kompleksna za izvesti.

Dacia Logan MCV
foto: Dacia

Naravno da se u ovom momentu od strane štovatelja kulta V.A.G. grupacije već oštre noževi, dok s druge strane vjerni i lojalni ljubitelji Renaulta i Forda najvjerojatnije umiru od smijeha. Ali činjenično stanje i dalje stoji na strani Dacije.

Pregledom cijena ispada kako čak i Škoda Scala u baznom izdanju ispada preko 30,000 kuna skupljim automobilom od Logana s grbom plave boje (uz doplatu). A to je i dalje skoro 5,000 Eura, odnosno novac za koji se može otići na neko putovanje, napraviti dobar tulum ili se u krajnjoj liniji isti taj novac može spremiti u čarapu. Svejedno je, zar ne?!

Dacia Logan MPV – Shematski prikaz dimenzija
foto: Dacia

Čak i u smislu dimenzija Dacija uvjerljivo vodi, jer za razliku od Logana MCV i njegovih 4,50 m konkurencija u najboljem slučaju nudi 30-ak cm kraću karoseriju. A to pak u prijevodu znači da je Logan MCV i najpraktičniji automobil koji se može dobiti za sitne novce.

Doduše, kako je riječ o karavanu, mnogi će pomisliti kako u ovom momentu nisam fer. Jer Golf, Megane i Focus nisu karavani, dok je Škoda Scala tek relativno blizu tom opisu. Ali u karavanskim verzijama je Focus već u bazi za još nekih 5,000 kuna skuplji od „hatchback“ verzije, tako da „nisi fer“ ipak nije rečenica s kojom bi me netko od cijenjenih čitatelja mogao dočekati iz zasjede.

Dacia Logan MCV
foto: Dacia

Uglavnom, kada se sve ovo zajedno stavi unutar iste jednadžbe, stvarno ispada kako je Dacia Logan MCV najisplativije prijevozno sredstvo za tržištu. Jer za 80-ak tisuća kuna jednostavno nije moguće dobiti bolji omjer upotrebljivosti, opremljenosti i cijene. I to je činjenično stanje.

Slagali se vi cijenjeni čitatelji sa mnom ili ne.

Stoga na kraju još jednom vrijedi reći kako Dacia s modelom Logan MCV nije proizvela modni detalj, niti automobil u kojem je moguće uživati zbog performansi ili nečeg tome sličnog.

Dacia je s ovim automobilom proizvela jeftino i praktično prijevozno sredstvo koje troši malo goriva i nudi sasvim dovoljno udobnosti i opreme za uloženi novac. A to je pak jedna od kvaliteta koju su „velikani“ poput Forda i Volkswagena već odavno zaboravili, pa svojim kupcima u obliku sasvim običnih i ni po čemu posebnih automobila nude svu silu nepotrebnih stavki opreme i mali milijun marketinških floskula. Dok u suštini ne vrijede niti polovicu iznosa koji se za njih u salonima traži.

I zato je Dacia Logan MCV jednostavno najbolje prijevozno sredstvo koje možemo imati u svom vlasništvu. A sve ostalo je manje važno.

Dacia Logan MCV
foto: Dacia

P. S. Ovo stvarno nije sponzorirani tekst, već je cijela priča nastala na bazi osobnog iskustva i nekoliko zanimljivih konverzacija s ekipom na kavi.

Dakle, javno mogu izjaviti kako Dacia na račun redakcije ili pak moj osobni nije uplatila nikakvu lovu. Da kojim slučajem jest, Logan MCV bio bi najbolji automobil u svemiru i okolici.

Dacia Logan MCV
foto: Dacia

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana