Najbolji automobil kao puko prijevozno sredstvo na hrvatskom tržištu je…
Da… Znam… “Click-bait” naslov je u igri. I nije napravljen namjerno, već se tako činilo ispravnim nasloviti ovu temu.
A tko zna… Možda se i složite sa mnom oko tog – Najbolji automobil!

Ajmo odmah u početku stvari postaviti na ispravan način. Recimo da vam treba automobil. Prijevozno sredstvo od točke “A” do točke “B”. Gradsko prometalo koje ne treba ispunjavati nikakve posebne zadatke. Odnosno u prijevodu, treba vam automobil koji ne treba biti brz i lijep.
Ne treba biti opremljen sa svom silom ekrana i senzora, te je u pravilu najbitnije da cijenom ne košta nogu i ruku (ili bubreg i jetru), te da se ne kvari pretjerano često i ne troši poput omanje države.
Ukratko, treba vam najobičnije prijevozno sredstvo, odnosno četiri kotača, volan i par sjedala unutar karoserije. Točka.
Novi red.

Mnogi proizvođači u obliku prijevoznih sredstava danas nude sve i svašta. Neki su automobili iz ponude manji, a neki veći. Neki imaju benzinske motore, a neki su pogonjeni motorima na tzv. „sotonsko gorivo“, odnosno Diesel.
Neki su opremljeni poput nečije dnevne sobe, a od nekih su pak i turski zatvori bolje opremljeni. Cijene također variraju, pa tako kupci ovakvih automobila često ispadaju zbunjenom masom ljudi koji trebaju automobil, a teško im se snaći u moru brošura, prodavača i marketinških floskula. A cijene ovise o malom milijunu faktora – pogotovo kada se prosječnom kupcu krenu nuditi stvari koje mu (ili njoj) zapravo ne trebaju.
I upravo zato sam se odlučio samoinicijativno i bez ikakvih sponzorskih ugovora od strane nekog proizvođača izbaciti svoju viziju najboljeg prijevoznog sredstva koje novac danas može kupiti.
No prije proglašenja jednog konkretnog automobila, recimo da se u obzir uzela masa drugih. Kriteriji su bili jednostavni i svedeni su na relativno velik automobil koji ima nekakvu opremu i koji je cijenom prihvatljiv u potpunosti. Odnosno koji predstavlja dobar omjer uloženog i dobivenog.
Samim time su najjeftiniji automobili na našem tržištu jedan po jedan otpadali s popisa. Jer se za cijenu od desetak (i sitno) tisuća Eura mogu dobiti automobili u koje ne stanu niti tri vrećice iz lokalnog dućana, a kamoli obitelj u kombinaciji sa stvarima.
Zbog toga se u sklopu ovog teksta neće posebno spominjati Renault Twingo, Volkswagen UP!, Citroën C1 i Peugeot 108.
Neće se posebno spominjati niti Hyundai i10, a niti Toyota Aygo. Jer usprkos cijeni od 10-ak tisuća Eura, svi ti automobili imaju velik problem s veličinom. Jer su maleni i samim time ne mogu ispunjavati neke funkcije koje prosječnom kupcu najobičnijeg gradskog prometala itekako trebaju. I zato se u razmišljanjima otišlo klasu iznad tih malenih gradskih automobilčića.
Klasa koja podrazumijeva automobile poput Golfa, Meganea ili Focusa krcata je opcijama.
Neke dolaze iz Japana, a neke iz Koreje. Neke su „naše gore listovi“ (odnosno europske, ako baš moram biti precizan), a svi oni zajedno imaju jedan problem: cijenu.
Jer današnji se gradski kompakti odlikuju s ovećim popisima dodatne opreme koji nerijetko nude totalno nepotrebne stavke koje im uvećavaju cijenu čak i za dvostruko više nego u bazi koštaju.
Primjerice, jedan najobičniji Renault Megane s baznom opremom i baznim motorom košta nekih 125,000 kuna. Bazni Ford Focus cijenom prelazi 150,000 kuna, dok ništa manje običan Volkswagen Golf s baznom opremom i motorom zapremine 1 litre u našim krajevima košta preko 160,000 kuna.
Dakle, bazna računica iznosi nekih 20,000 Eura. Plus ili minus.

I upravo u tom dijelu priče dolazimo do apsolutno najisplativijeg prijevoznog sredstva u Hrvata.
A to je Dacia Logan MCV.
OK… A sad se prestanite smijati.

Dacia Logan MCV u svojoj je srži karavanska izvedenica „običnog“ Logana. Proizvodi se u Rumunjskoj, a cijela je priča oko ovog automobila bazirana na Renaultovim dijelovima i komponentama.
Ovaj model raspolaže s nekoliko opcija motorizacije, a s obzirom na to da je potrošnja itekako bitan faktor, odabrana je ona koja izuzev ubrizgavanja benzina ima i GPL-sustav, odnosno vozi na plin.

Motor je dakle poprilično polivalentan, a automobil je s njime u kombinaciji trom i spor. No sjetimo se da performanse za jedno obično gradsko prometalo nisu ni najmanje bitne, pa oko toga ne bi trebalo lomiti koplja. Jer u krajnjoj liniji ne postoji svijet u kojem velike brzine i uvjerljiva ubrzanja stoje rame uz rame s niskom potrošnjom goriva.
Dacia Logan MCV nije brz i agilan automobil. Nije ni lijepa, ni atraktivna, niti opremljena sto i jednim komadićem elektronike ili nečeg tome sličnog.
No usprkos tome za cijenu od 89,200 kuna (s obzirom na to da je metalik-plava boja karoserije doplaćena nekih 3,300 kuna) kupac dobiva oveći automobil koji troši poput upaljača i nije u servisu svaka dva dana. Čak se dobije i garancija.

Što se opreme tiče, Dacia Logan MCV bez ikakvih doplata svojim kupcima nudi naslon za ruku, parkirnu kameru i senzore, prozore i retrovizore pokretane strujnim krugovima i preko nekoliko zračnih jastuka.
U sklopu standardne opreme nalazi se i ABS, Servo-volan, ESP i „Start-stop“ sustav, a onda vrijedi spomenuti i dnevna svjetla, centralno zaključavanje na daljinski, komande na volanu i klima-uređaj. Ručni klima-uređaj, ali i dalje klima-uređaj. Čak se ni freon ne naplaćuje posebno.
U kombinaciji cijene, niske potrošnje goriva i takvog popisa serijske opreme, Logan MCV definitivno nije najbrži, najljepši i najopremljeniji automobil na svijetu. Ali kada se u obzir uzme da niti bazni Golf, Megane ili Focus nisu ništa puno ljepši, brži i opremljeniji, a cijena im je skoro dvaput veća od Loganove, matematika nije ni najmanje kompleksna za izvesti.

Naravno da se u ovom momentu od strane štovatelja kulta V.A.G. grupacije već oštre noževi, dok s druge strane vjerni i lojalni ljubitelji Renaulta i Forda najvjerojatnije umiru od smijeha. Ali činjenično stanje i dalje stoji na strani Dacije.
Pregledom cijena ispada kako čak i Škoda Scala u baznom izdanju ispada preko 30,000 kuna skupljim automobilom od Logana s grbom plave boje (uz doplatu). A to je i dalje skoro 5,000 Eura, odnosno novac za koji se može otići na neko putovanje, napraviti dobar tulum ili se u krajnjoj liniji isti taj novac može spremiti u čarapu. Svejedno je, zar ne?!

Čak i u smislu dimenzija Dacija uvjerljivo vodi, jer za razliku od Logana MCV i njegovih 4,50 m konkurencija u najboljem slučaju nudi 30-ak cm kraću karoseriju. A to pak u prijevodu znači da je Logan MCV i najpraktičniji automobil koji se može dobiti za sitne novce.
Doduše, kako je riječ o karavanu, mnogi će pomisliti kako u ovom momentu nisam fer. Jer Golf, Megane i Focus nisu karavani, dok je Škoda Scala tek relativno blizu tom opisu. Ali u karavanskim verzijama je Focus već u bazi za još nekih 5,000 kuna skuplji od „hatchback“ verzije, tako da „nisi fer“ ipak nije rečenica s kojom bi me netko od cijenjenih čitatelja mogao dočekati iz zasjede.

Uglavnom, kada se sve ovo zajedno stavi unutar iste jednadžbe, stvarno ispada kako je Dacia Logan MCV najisplativije prijevozno sredstvo za tržištu. Jer za 80-ak tisuća kuna jednostavno nije moguće dobiti bolji omjer upotrebljivosti, opremljenosti i cijene. I to je činjenično stanje.
Slagali se vi cijenjeni čitatelji sa mnom ili ne.
Stoga na kraju još jednom vrijedi reći kako Dacia s modelom Logan MCV nije proizvela modni detalj, niti automobil u kojem je moguće uživati zbog performansi ili nečeg tome sličnog.
Dacia je s ovim automobilom proizvela jeftino i praktično prijevozno sredstvo koje troši malo goriva i nudi sasvim dovoljno udobnosti i opreme za uloženi novac. A to je pak jedna od kvaliteta koju su „velikani“ poput Forda i Volkswagena već odavno zaboravili, pa svojim kupcima u obliku sasvim običnih i ni po čemu posebnih automobila nude svu silu nepotrebnih stavki opreme i mali milijun marketinških floskula. Dok u suštini ne vrijede niti polovicu iznosa koji se za njih u salonima traži.
I zato je Dacia Logan MCV jednostavno najbolje prijevozno sredstvo koje možemo imati u svom vlasništvu. A sve ostalo je manje važno.

P. S. Ovo stvarno nije sponzorirani tekst, već je cijela priča nastala na bazi osobnog iskustva i nekoliko zanimljivih konverzacija s ekipom na kavi.
Dakle, javno mogu izjaviti kako Dacia na račun redakcije ili pak moj osobni nije uplatila nikakvu lovu. Da kojim slučajem jest, Logan MCV bio bi najbolji automobil u svemiru i okolici.











