Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 14.07.2014

Mitsubishi – posljednja edicija za Lancer Evolution

Stvarno je žalosno da ovakvi automobili odlaze u povijest, no tako to očito mora biti.

Mitsubishi Lancer EVO Evolution
Mitsubishi Lancer EVO Evolution
foto: Car Buzz

Iako sam prije nekoliko mjeseci po prvi puta vidio najavu iz Mitsubishija, moram priznati da jednim dijelom nisam htio vjerovati da će ekipa na čelu te tvrtke doista ugasiti legendu poput Lancera Evolution. Naravno, neprihvaćanje takve istine od moje strane, te od strane mnogih entuzijasta diljem svijeta koji ovaj automobil jednostavno obožavaju, ispalo je nebitno u usporedbi s financijskim problemima koji ovu tvrtku potresaju, pa kako u ovom času stvari stoje, Evo X se tijekom sljedeće godine ipak skida s respiratora i odlazi u drugi svijet, tj. na stranice povijesti.
No prije nego se Lancer Evolution oprosti sa svime onime što jest i što je iza sebe ostavio, Mitsubishiipak sprema posljednju ediciju koja bi taj posljednji pozdrav aktualne (odnosno desete) generacije ovog modela predstavio na najbolji mogući način.

Mitsubishi Lancer Evolution bočna linija
Mitsubishi Lancer Evolution bočna linija
foto: Car Buzz

Kako to u svijetu automobila obično biva, modeli na zalasku često dobivaju pokoji komadić do tog momenta neviđene i neiskorištene opreme, kako bi svojim vlasnicima osigurali faktor ekskluzivnosti.
Takvim idejama doduše najčešće pribjegavaju europski proizvođači automobila, no kako Japanci često kopiraju neke ideje „made in EU“, tako ni za posljednju ediciju Lancera Evo to nije ništa čudno. No za razliku od proizvođača automobila poput Audija, BMW-a ili pak Mercedes-Benza, u Mitsubishiju su odlučili ponuditi relativno malo toga dodatnog, te time i dalje ostaviti naglasak na samom automobilu u svojem itekako poželjnom obliku.
Tako se na popisu dodatne opreme za Mitsubishi Lancer Evolution X GSR (onaj sa šest brzina i aluminijskim felgama) u smislu eksterijera pronašlo tek nekoliko kromiranih detalja i automatske farove (zakretne, naravno), dok se ostatak opreme svodi na pokoji detalj smješten u sklopu interijera automobila.

Unutrašnjost Mitsubishi Lancera
Unutrašnjost Mitsubishi Lancera
foto: Amazing Cars Of The World

Sam interijer i dalje izgleda poput savršenog kompromisa između cestovnog i trkaćeg automobila, no „Premium package“ je ipak prevagnuo na stranu opremljenosti koja uz savršena vozna svojstva ide na ruku vozaču i u smislu udobnosti i praktičnosti.
Samim time vrijedi nabrojati nekolicinu stavki s popisa opreme za ovu posljednju ediciju Evolutiona, poput kožnih sjedala posebnog dezena, automatskog staklenog krovnog otvora, vjetrobranskog stakla s ugrađenim senzorom za kišu, te Rockford-Fosgate sustava ozvučenja s ukupno devet zvučnika.
Uz to su navedene i neke u Europi savršeno uobičajene stvarčice poput držača za čaše, sustava pasivnog ulaska u automobil, te poboljšane zvučne izolacije, no vjerujem da Japancima u smislu jednog s Rally-staza konvertiranog automobila takve stavke opreme zvuče luksuzno.

Posebni audio sustav koji će se ugrađivati u posljednje izdanje Lancera
Posebni audio sustav koji će se ugrađivati u posljednje izdanje Lancera
foto: Auto Evolution

Pod poklopcem motora je sve ostalo kako je i bilo, tj. dvolitreni četvero-cilindraš s Turbo-punjačem veličine omanje planete ostaje netaknut, te i dalje s tristo konjskih snaga i maksimalnim okretnim momentom od 406 Nm, odnosno u prijevodu sasvim dovoljno da i višestruko skupljim automobilima pri adolescentskom utrkivanju od semafora do semafora ovaj Evo itekako zagorčava život.

Uglavnom, otkad je Mitsubishi Lancer Evolution u sklopu svoje prve generacije izašao na cestu, svijet automobila se itekako promijenio, te ostale proizvođače sportski-orijentiranih limuzina itekako prisilio da razmisle ponovo. Samim time je Mitsubishi Lancer Evolution jedan od najposebnijih automobila na svijetu i moram priznati da je vječna šteta da se ovaj legendarni model zapravo gasi i povlači u povijesne knjige.
Paralelno s time se naravno povlači i pitanje „Šta će biti s kućom?“, koje je u filmu „Maratonci trče počasni krug“ postavio Bata Stojković, jer s obzirom na Lancer Evo kao posljednju granu fascinacije brzinom od strane ove tvrtke, situacija baš i nije obećavajuća.
Dapače, stvari u ovom času ne izgledaju nimalo dobro, jer se Mitsubishi posljednjih godina preorijentirao na razvoj EV-tehnologije, čime su automatski prestale nade usmjerene prema oživljavanju modela Eclipse i 3000 GT (odnosno GTO), što je velik broj entuzijasta prema ovoj marki poprilično „ohladilo“, tako da me ne bi čudilo da uskoro kupci Lancera Evo uskoro dobrim dijelom prijeđu na izravnu konkurenciju u obliku Subaru Impreze.
Uostalom, to je dobrim dijelom i logično, s obzirom na činjenicu da Impreza u svojoj posljednjoj inkarnaciji ionako i previše nalikuje na Evo. no to ne umanjuje činjenicu da je povlačenje jednog ovakvog modela s tržišta jednostavno tužno i usprkos svemu što je najavljeno vezano uz Lancer Evolution, svejedno se jednim dijelom nadam da će se glavni i odgovorni ljudi u Mitsubishiju ipak predomisliti.

Mitsubishi Lancer Evolution zadnji kraj
Mitsubishi Lancer Evolution zadnji kraj
foto: Car Buzz

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Matija Kovačić

SAVJETI: Kako ispravno mijenjati brzine – smijemo li, ili ne smijemo preskakati stupnjeve na mjenjaču?

Piše: Vanja Mirosavljević

Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu!

Piše: Mislav Trusić

Neke od opasnosti koje nas čekaju s novom tehnologijom!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 7. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 8. dio

Piše: Niko Poznat

Istraživanje: Je li kupovina starijeg automobila rizičnija zbog mogućeg vraćanja kilometraže i oštećenja?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 6. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 5. dio

Piše: Niko Poznat

Otkrivamo: Zašto Hrvati voze najstarije automobile u Europi?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 4. dio


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana