Mercedes-Benz i pomalo suluda cijena jednog posebnog modela
Ne, stvarno…mora li baš ovaj automobil koštati nogu, ruku, bubreg i par pršljenova kralježnice?
Suradnja AMG-a i Mercedesa oduvijek je bila zanimljiva. I skupa. No otkad su se te dvije tvrtke praktički udružile, performanse i vozački gušt odletjeli su u nebo – zajedno s cijenama. Jer dok neki sportski automobil današnjice košta neki iznos novaca, Mercedes-Benz nerijetko taj iznos još malčice zapapri i što je najbolje od svega, nitko se ne buni.
Mercedes-Benz u današnje vrijeme usprkos paprenim cijenama uvijek nađe načina fascinirati nekim detaljima i sve te cijene anulirati u očima onih koji si njihove automobile mogu priuštiti, pa je za vjerovati da će takav slučaj biti vezan i uz najnoviju ideju koju su AMG i Mercedes-Benz postavili na kotače.
Riječ je o automobilu koji se naziva AMG GT 4-door Coupé. I to je sasvim u redu, jer je nazivno riječ o novom poglavlju za predivan i brutalan AMG GT koji nas na tržištu fascinira već neko vrijeme. Internet se već uvelike raspisao i najavio sve i svašta vezano uz ovaj automobil, pa nema pretjerano puno smisla reciklirati press-materijale i maltretirati s već stoput prožvakanim detaljima oko ovog automobila. Recimo samo da je lijep, zanimljiv, jak i brz, dok je sve ostalo o njemu već nebrojeno puta ponovljeno na raznoraznim portalima i internetskim stranicama.
No ovaj AMG GT ima nekoliko problema. I vjerovali ili ne, usprkos Coupé ideologiji koja se uporno prezentira na krivi način, niti jedan od njih nije vezan uz četiri vrata na karoseriji.
Prvi je problem vezan uz oblik karoserije za koji Mercedes-Benz uporno tvrdi da je Coupé. I to nema veze s mozgom, ako ćemo striktno pratiti definiciju tog pojma, tj. naziva. Naravno da Mercedes u tome nije usamljen, jer istu priču na tržište guraju i Audi, BMW i još poneki proizvođači automobila, pa se sve skupa zbog toga zapravo može gurnuti pod tepih, ali svejedno vrijeđa inteligenciju onima koji znaju što taj pojam znači.
Drugi je problem u tome što faktor ekskluzivnosti itekako postoji, ali se dijelom anulira zbog dvije verzije ovog modela. One slabije i one jače.
Obje su pogonjene istim motorom i raspolažu s osam cilindara, četiri litre zapremine i dva Turbo-punjača. Obje predstavljaju sam vrh tehnologije i ponude koju Mercedes-Benz danas nudi na tržištu (i s Renaultom stvarno nemaju nikakve veze), a obje su i dovoljno sposobne svakom od okupanata u automobilu tijekom vožnje uspješno porazmjestiti organe unutar tijela. Dakle, i taj je dio priče sasvim u redu, zar ne?! No problem nastaje u onom momentu kada vlasnici na izbor dobiju G63 4MATIC+ i G63 S 4MATIC+ verzije modela, odnosno bivaju prisiljeni birati između dvije vatre – jedne od 585, te druge od 639 konja. U tom se momentu oni škrtiji odvajaju u zasebnu kategoriju, dok oni manje škrti profitiraju za nekoliko radnih sati unutar kojih je ekipa iz AMG-a pod poklopac motora strpala još nekoliko desetaka konjskih snaga više u odnosu na „bazu“. I to se nekako čini krivim.
No neka im bude, jer treći problem nadilazi prva dva – i to poprilično.
Naime, ako je Mercedesova S-klasa uz oznaku S63 AMG u SAD-u prisutna s cijenom od nekih 170,000 dolara, onda postaje nejasno kako se čak i „bazni“ AMG GT 4-door Coupé postavlja iznad njega i donosi cijenu od 175,000 dolara. To naravno nije sve, jer se ona jača izvedenica u Americi može pohvaliti s cijenom od nekih 195,000 dolara, pa time ovaj automobil s poremećajem osobnosti poprilično nadilazi sam vrh trenutne ponude performansi i luksuza. No ni to nije sve, jer je najavljena tzv. „Edition 1“ serija koja bi prema službenim navodima trebala koštati čak 216,000 dolara, što se u ovom momentu već samim pogledom na fotografije čini van pameti.
Doduše ovo nije najskuplji Mercedesov automobil, jer npr. S-klasa u Coupé izdanju s oznakom S65 AMG košta otprilike 240,000 dolara, ali tu više nije riječ o „osmaku“, već o V12-motoru koji izuzev performansi donosi i apsolutan luksuz, što kod ove najnovije Mercedesove limuzine baš i nije slučaj.
I da…namjerno sam napisao „limuzine“, jer ovaj automobil jednostavno nije Coupé, što god u Mercedesu o tome imali za reći.
Dakle, s jedne strane imamo automobil s ovećim motorom i s hrpetinom konja. Imamo još veću hrpetinu opreme i potpis jedne od najslavnijih tvrtki na svijetu. Samim time imamo i faktor ekskluzivnosti, faktor vozačkog gušta i onaj „bling–bling“ faktor koji će za ovaj model zasigurno igrati važnu ulogu na nekim tržištima.
No s druge strane imamo dvije verzije motora, (najvjerojatnije) hrpetinu doplata vezanih uz opremu, te gore spomenuti poremećaj osobnosti ovog automobila, jer dotični jednostavno nije Coupé i točka.
I sve to po baznoj cijeni u dvije varijacije na temu verzije modela i njegove serijske opreme – i to ako isključimo „Edition 1“ kao automobil koji je jednostavno pretjerano skup i u kojem će u pravilu guštati prekupci s hrpetinama novaca na računu. Samim time ovaj Mercedesov model ima itekako puno atributa koji ga čine poželjnim, ali i nekolicinu njih zbog kojih bi se svatko normalan trebao zapitati na što mu to konkretno odlaze novci.
…a onda je tu i konkurencija koja unutar kategorije Coupé-modela koji to i nisu ne nudi baš puno manje snage i luksuza. Dotični su modeli od strane konkurenata na tržištu pomno i precizno segmentirani, a što je najbolje od svega cijenom u usporedbi s ovim automobilom ispadaju poput traperica na sniženju u obližnjem butiku nekog shopping-centra. I zato ovaj Mercedes gledam(o) kao demonstraciju sile i svojevrsno tjeranje maka na konac. Pa dokle ide, ide.
A navodno stvarno ide.