Lotus – dani očaja ipak završavaju
Nakon iznimno turbulentnih vremena u sklopu kojih je Lotus čas prestajao, a čas ponovno započinjao s proizvodnjom, izgleda da su sve dvojbe oko egzistencije mnogima omiljene tvrtke u svijetu sportskih automobila ipak prekinute. Moram priznati da mi je zbog toga laknulo, jer svijet automobila bez Lotusa za mene nikako ne bi bio isti.
Kada se na tronu u Lotusu pojavio spasitelj imena Danny Bahar i iznio mali milijun konceptnih automobila povijesnih naziva, kojima se Lotus na tržište trebao vratiti jači nego ikad, zaljubljenicima u ovu jednako slavnu i beskompromisnu marku je itekako laknulo.
No zatim je uslijedila novost nalik nekoj od onih kakve skoro svakodnevno čitam u domaćim dnevnim novinama, tj. dogodila se krađa. Krađa u sklopu koje je s Lotusovog računa kroz razne pronevjere nestao ogroman novac. Samim time je Lotus zbog neutažive žeđi za novcem čovjeka kojem je u ruke dato povjerenje zapravo postao sličan lijepoj nam našoj, te je doveden na rub egzistencije, te prosjački štap.
Iako zapravo nitko normalan nije imao želju da se ta slavna tvrtka ugasi i rasproda, istovremeno se u današnjem striktno materijalnom svijetu nitko nije htio ni pozabaviti s ulaganjima u revitalizaciju, pa je tako Lotus sredinom ove godine bio tek korak od apsolutne propasti.
No to se ipak nije dogodilo, a kako u ovom času stvari stoje, niti neće tako uskoro.
Naime, prije nekoliko mjeseci su govorkanja oko novog ulagača u obliku DRB-HiCom korporacije postajala sve glasnija i glasnija, da bi se prije nekoliko dana cijela priča i objelodanila.
Spomenuta tvrtka s ulaganjem od preko 160 milijuna dolara preuzela je kontrolu nad Lotusovim poslovanjem, a sada je i britanska vlada u sklopu programa i fonda za „regionalni razvoj“ odlučila uložiti 16,2 milijuna dolara i na taj način pomoći posrnulom tvorcu nekih od najzanimljivijih automobila na svijetu.
Naravno da sav taj novac neće otići samo na isplatu dugova vjerovnicima i tvrtkama s kojima je Lotus do sada poslovao, već je dobar dio namijenjen istraživanjima, razvoju novih materijala i tehnologija, te daljnjoj edukaciji zaposlenika. No velik dio tog novca također je namijenjen i zapošljavanju oko tri stotine novih radnika koji bi trebali osigurati nesmetanu i pojačanu proizvodnju aktualnih i potencijalno novih modela koji bi iz Lotusa na tržište trebali stići u sljedećih nekoliko godina.
E sad, znači li to da bi reinkarnacije modela Esprit, Eclat i Elite mogli ponovno sići s polica i s papira prijeći u nešto malo opipljivije ili ipak ne, u ovom se času može samo špekulirati, no dvije su stvari apsolutno sigurne.
Prva je svedena na činjenicu kako DRB-HiCom i britanska vlada očito imaju plan i program, te prijeko potrebno povjerenje u Lotus kao dugoročno isplativ projekt, a druga leži u tome da zbog te financijske injekcije Lotus (barem zasad) sigurno neće postati vlasništvom neke kineske korporacije koja će svojim pristupom ugled ove slavne tvrtke samo dodatno srozati.
Bilo kako bilo, Lotus ostaje na životu i to mi je definitivno uljepšalo dan. Nadam se da će i vama.