Lexus se zamara tričarijama
Toyotina luksuzna marka Lexus pokazuje da nikad nije zadovoljna. U nadi da bude privlačnija od njemačke trojke gradi i trudi se oko svega što nije automobilske prirode.
Svi znamo što znači „penis envy“ ili „Penisneid“ u originalu kako ga je Freud skovao. Bez brige, nećemo previše o spolovilima, ali ima veze s pričom. Lexusov Tokuo Fukuichi vjerojatno želi parafrazu te sintagme ukomponirati u ono što bi bilo dobro postići u kompaniji u kojoj je zaposlen. Lexus envy. Kaže Fukuichi da kada su ljudi zaglavljeni u prometu uvijek se zagledaju u vozača Mercedesa kao prototip nekoga tko je uspio u životu i tako mu na neki način mu zavide. Čovjek smatra da oni ipak nisu u potpunosti postigli takav efekt s Lexusom.
U japanskoj kompaniji su tako priznali da njihov luksuzni brand ne privlači pažnju u tolikoj mjeri u kojoj to vječno funkcionira kod čuvene njemačke trojke automobila. U Lexusu su zato, izgleda, odlučili da sve to promijene i da svoje automobile učine atraktivnima poput Mercedesa, BMW-a i Audija. Fukuichi je dodao da želi osvježiti percepciju Lexus automobila i da se kompanija mora odvojiti od percepcije da je “samo” luksuzna divizija Toyote.
U prošlosti su dva branda imali neke gotovo iste modele pa se na to neki to gledalo kao na čisto rebrendiranje. Fukuichi je ipak odlučan u namjeri da se sve to u budućnosti promijeni. “Moramo definirati jasno što je to Lexus i učiniti da su neke stvari rezervirane samo za taj brand i nikako za Toyotu”, zaključio je. Ne znamo kako se u to uklapa izrada niza bogataških igračaka koje nemaju veze s automobilima, ali to i nije rijetka pojava da automobilski proizvođači koketiraju s drugim područjima na kojima se može demonstrirati prestiž. Sve to ne bi li tako onda puno moćnije djelovali potkoženim klijentima.
Primjer za takva djelovanja su sportska jahta i tzv. Skyjet, „svemirski brod“ za filmove. Ostaje za vidjeti hoće li Fukuichi biti taj čovjek koji će Lexus odvesti na novu razinu i pripomoći u stvaranju „Lexus envy“ pojave, jer čovjek tvrdi da kvalitete ima već dovoljno. Ne treba dodatna i bolja kvaliteta, kaže, nego bolja moć branda.