Lazareth LM 847 s Maseratijevim V8 motorom najbolji je način za poginuti
Najbolji način za poginuti – to bi možda bio izvrstan reklamni slogan za najnoviju tvorevinu koju su Ludovic Lazareth, francuski konstruktor nekih od najluđih kreacija na kotačima, i njegova tvrtka predstavili ove godine na ženevskom sajmu automobila.
U takav se opis definitivno uklapa i vozilo s fotografija, koje se svojom konstrukcijom najviše približilo motociklu, a iako se ovdje prvenstveno volimo baviti automobilima ovakvu čudovišnu kreaciju naziva Lazareth LM 847 nismo mogli ignorirati. Uostalom, njegova je ključna komponenta ionako potekla direktno iz svijeta automobila. Naime, najviše pažnje ovdje privlači Maseratijev V8 motor obujma 4,7 litara kojemu je originalno mjesto pod poklopcem jačih verzija modela GranTurismo, a u ovoj izvedbi daje 470 KS i 620 Nm okretnog momenta. Hajde, pogledajte nas u oči i recite da biste zasjeli praktički direktno za ovaj motor dok njegovih osam cilindara trese one posljednje organe koji su ostali na svojem mjestu nakon prvog pogleda na vozilo.
Ono što osim gigantskog motora ovaj „motocikl“ razlikuje od svakog drugog zapravo su četiri kotača (što ga tehnički čini „quadom“), od kojih stražnji imaju svaki svoj lančani prijenos, dok je sami prijenosni sustav izveden kao automatik s jednim stupnjem. Koliko je ovo čudovište upravljivo i civilizirano za korištenje vjerojatno nikada nećemo saznati, no njegova golema masa (cijeli motocikl teži preko 400 kg i dugačak je 2,6 metara) i detalji poput širokog upravljača (čiji je mehanizam skriven jer Lazareth tvrdi da ako nešto ne može napraviti prekrasnim onda će radije to sakriti) i poprečno smještenog stražnjeg amortizera otvaraju neka pitanja.
Naravno, rekli bismo da je sasvim očito kako je Lazareth LM 847 prvenstveno hvalospjev ekscentričnosti nastao kao posljedica poremećaja signala u jednom tipičnom muškom mozgu, nego nešto što će se ikada koristiti u prometu. Lazareth je učinio sve u njegovoj moći da već sami pogled na vozilo izaziva strahopoštovanje, a pitamo se koliko se dojam pojača kada se upali V8 motor. Ova neobična kombinacija talijanske snage, stražnjeg dijela ukradenog s Ducatijevog modela Panigale 1299 i niza drugih detalja ispunila je svrhu samim time što postoji i tako nastavlja priču koju je još 2003. godine otvorio Dodge sa jednako suludim Tomahawkom.