Komadić informacije za sve one koji misle da je Škoda hrpa s*anja
Vremena komunizma i Čehoslovačke odavno su minula. A time je i Škoda kao proizvođač automobila dosegla nevjerojatno daleke oblake.
I to one iz kojih ne pada kiša.
Osim kada se pojedini modeli testiraju.

Škoda – proizvođač automobila koji je mnogim drugim, nazivno boljim, jačim i razvikanijim proizvođačima automobila tijekom posljednjih godina jasno pokazao srednji prst.
I to nerijetko s pijedestala na kojima dotični nisu.
Jer Škoda u današnje vrijeme čvrsto stoji kao jedan od najjačih i najčvršćih stupova na kojima počiva kompletna V.A.G. grupacija. I to se svako malo dokazuje.

Kada je Škoda Favorit po prvi puta vidjela svjetlo dana, ekipa s prosječnim primanjima u našim je krajevima doslovce podemonila.
Primjerci ovog modela početkom devedesetih su se čekali poput ulaska u dućane za vrijeme ovogodišnje pandemije COVID-a s brojkom 19. Ljudi su se budili i nekoliko sati ranije nego inače, ne bi li stali u red ispred željeznih vrata i pohrlili se baciti na haubu svog primjerka Favoritke, čim bi se dotična vrata otvorila.
A oni koji su se uspjeli refleksno baciti na neki od primjeraka „trula višnja“ crvene ili „petrolej“ plave Favoritke osjećali su se poput dobitnika glavne premije na Euro Jackpotu.
I tada je zapravo otpočela nova era za Škodu kakvu danas poznajemo.
Era truda, rada, reda i discipline.
Era tehnike i tehnologije, te ona koja umjesto komunističkih floskula i plavog dima iz ispušnog sustava podrazumijeva kvalitetu, pouzdanost i moderan dizajn.

Iako u Volkswagenu to nikada neće priznati, prema pojedinim statistikama upravo Škoda sa svojim modelima u prodaji prednjači nad ovećim brojem modela koje potpisuju VW i Audi.
Neki Škodini modeli u smislu prodaje uvjerljivo nadjačavaju čak i Volkswagen Golf.
A danas Škoda ima i SUV-modele kojih se nezainteresirano i pomalo smiješno (da ne kažem nešto gore) tržište ne može zasititi.
Naravno da je jedan od razloga cijelom tom Škodinom „boomu“ i povoljna cijena, ali vjerovali ili ne, to je samo dio pozitivnih strana ovog donedavno čehoslovačkog proizvođača automobila.
Ima tu još strana s kojima se ova medalja može pohvaliti i umjesto novčića oblika kruga pretvoriti u jedan oblika tetraedra.
A jedan od glavnih razloga toj transformaciji iz smiješnog u poželjno ispada kvaliteta i dugovječnost. Odnosno atributi s kojima se mnogi Škodini modeli mogu pohvaliti.

Kada je Volkswagen preuzeo Škodu pod svoje okrilje, naravno da se na kvaliteti moralo poraditi.
Isto tako se poradilo i na ergonomiji, tehnologijama i dizajnu.
Ali je za pretpostaviti da nitko u Volkswagenu u to vrijeme nije očekivao da će se raznorazne Octavije i Fabije održati na cestama više od dva desetljeća nakon preuzimanja od strane njihovih kupaca iz prodajnih salona.
A upravo se to dogodilo.

Škoda Octavia prve (1U) generacije na tržištu je opstala punih 14 godina.
I tijekom tog je vremena ovaj automobil prošao dalek put od Čehoslovačke do ostatka svijeta.
Octavia je odjednom postala česta pojava na cestama diljem Europe.
Tijekom trajanja prve generacije modela, Octavia je sudjelovala i u raznoraznim natjecanjima koja sežu od kružnih utrka, preko WRC-a, pa sve do vlastitih kupova koji su se unutar pojedinih država stvarali od kraja devedesetih godina do danas.
Stoga nikoga ne treba čuditi da ovaj Škodin model danas proživljava svoju četvrtu iteraciju te da se upravo ovaj model i dan-danas stavlja u isti koš s nekim od najuspješnijih i najprodavanijih modela na tržištu.

A sve je počelo još 1996. godine tijekom koje su se Nijemci itekako potrudili na testiranjima zlostavljati ovu limuzinu (i karavan) srednje klase do krajnjih granica.
Škoda Octavia je na poligonima testirana od nemila do nedraga, ne bi li se opravdala investicija VW-a u ovu Češku marku.
Neki od testova bili su stvarno grozni i podsjećali su na neka prošla i ne tako bajna vremena u sklopu kojih su se Nijemci na sličan način poigravali u nekim drugim domenama postojanja.
Ali poput najtvrđeg oraha na drvetu, Octavia je svoj put kroz pakao prošla i zaradila orden koji su kupci itekako prepoznali.
Uostalom, samo pogledajte video-uradak i neke od dijelova testiranja kojima su pojedini primjerci ove Škode bili izloženi i sve će vam biti jasno.
Uglavnom, kada se sve zbroji na hrpu i podijeli s 18, Škoda Octavia s pravom uživa status jednog od najprodavanijih automobila na tržištu, dok Škoda kao marka u današnje vrijeme više ne predstavlja predmet sprdnje, već predmet obožavanja mnogih.
A to je stvarno dalek put za jednog proizvođača automobila – pogotovo u današnje vrijeme, kada značka ne predstavlja samo logotip, već još sto i jednu drugu stvar.
Upravo zato sam odlučio štovatelje svijeta automobila podsjetiti na ovu marku i ovaj model. Jer Škoda u današnje vrijeme jednostavno vrijedi spomena.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.
