Koje su najluđe pritužbe koje dobiva NASCAR?
Kad je NASCAR u pitanju mislili ste da je najteže biti vozač? Kad pročitate ove pritužbe razmislit ćete još nekoliko puta o tome. Zaista, kada se sumira sve što odnosi s javnošću moraju zaprimiti i zabilježiti preko telefona i maila, nije ni njima baš lako.
Još je Jeremy Clarkson rekao da ako je Formula 1 Stradivarijeva violina, NASCAR predstavlja udaranje žlicom po loncima. Voljeli vi NASCAR ili samo mislili da je to vrtnja u krug, nakon što ovo pročitate morat ćete voljeti njihove lude fanove. A ako ne voljeti onda se bar zgražati ili se pak dobro nasmijati.
Jedan od najgledanijih sportova u SAD-u je mnogima drag zato što pršti sirovošću i muževnošću. A i sudarima. Ono što neki ljudi pretjerano ne vole u vezi toga svega je teško sažeti u rečenicu, dvije, tri ili deset. Naime, NASCAR fanovlje puno toga nalazi lošim i ne libe se to reći organizatorima preko telefona ili putem elektroničke pošte. Njihove primjedbe su zaista osebujne. Blago rečeno. Način na koji je svijet za to doznao može se zahvaliti propustima NASCAR PR tima.
Istina, sporni dokument u kojem sve to stoji, a koji je procurio na internet, seže još u 2008. godinu, ali baš zato se i čini toliko zanimljivim. Upravo zato što je to bio vjerojatno neki vremenski vrhunac što se NASCAR slave tiče. Barem po zabilježenoj gledanosti. I dok su ljudi s oduševljenjem pratili utrke, oni drugi ljudi, u odjelu odnosa s javnošću su se morali nositi s mahnitim i čudnovatim prijedlozima i primjedbama (ne)fanova.
Sad već potpuno smijenjeni PR tim je sve revno bilježio i klasificirao od poziva i mejlova po tome što je bilo pozitivno, a što negativno. Pozitivnih opaski je bilo znatno manje pa je njih jednostavnije sažeti u one generične zahtjeve za pružanjem donacija ili pak obraćanje studenta koji je htio pisati o ekonomskom utjecaju NASCARA utrka na dvije Karoline (savezne zemlje, je li).
Oni negativni komentari su sve samo ne generični, jer ima stvarno osebujnih i onih koje je teško svrstati u neki koš. Prije svega su zablistale komentari izražavanja bojazni zbog mogućnosti izvođenja himne na španjolskom. Ljudi su na nekoj drugoj utrci čuli izvođenje kanadske nacionalne himne pa su se jednostavno zabrinuli da ne bi NASCAR vodstvu palo na pamet američku nacionalnu himnu izvesti na španjolskom jeziku. Skroz legitimna zabrinutost, zar ne? Suspregnite smijeh, ima toga još. Općenito kod izvođenja himne im smeta nedržanje ruke na srcu, zatim situacija u kojoj vještinom čitanja s usana „uhvate“ određenog vozača da ne zna riječi himne ili da je supruga jednog vozača za vrijeme izvođenja iste provela s šeširom na glavi.
Zaista je patriotski od njih brinuti se o tim detaljima i možda time inspirirati NASCAR vodstvo da se pobrinu testirati svakog od vozača zna li pravilno izmrmljati riječi himne. Ali to nije sve! Patrioti kakvi jesu znali su se naći uvrijeđeni Toyotama. Zabilježene su pritužbe koje nisu podrobnije objašnjene, nego je samo naznačeno „Toyote“. Ljudima su smetale Toyote, bože moj, što sad. Nije to jedina stvar azijskog podrijetla koja im je bila trn u oku. Ni reklame s košarkaškim superstarom Yao Mingom im nisu sjele baš najbolje. Reklame su im ok, da ne bi bilo zabune, ali samo kad na njima nije Yao Ming.
Iritirali su ih i glasovi ženskih prezentera. Samo ženskih. Muški glasovi su im bili u redu. Ne samo to, kad se sistematizira sve može se definitivno primijetiti nesklonost fanova ka trpljenju psovanja. Dosta je bilo uznemirenih gledatelja zbog prilika u kojima je netko nešto opsovao. Bilo je i zdravstveno orijentiranih prijedloga punih humanosti, primjerice da se vozača Kylea Buscha svakako podvrgne testiranju na droge.
Za tragično preminulog Dalea Earnheardta su bili zabrinuti kako izgleda na fotografijama. Fotografija koja ga prikazuje je razljutila neke, jer mu na njoj kako kažu, čelo jednostavno izgleda preveliko. Nije poznato je li NASCAR spornu fotku nakon toga fotošopirao ili odbacio da ne uzrujava gledatelje. Čudnovatosti poput te je bilo još, primjerice pritužba jednog gledatelja na Goodyear gume na njegovom vlastitom autu. Kako se Goodyear i NASCAR već dugo vole, čovjek im je odlučio poručiti kako su te gume na njegovom autu oštećene. Eto im, sad znaju.
Teško je istaknuti sve osebujnosti pa smo izdvojili samo neke. Ima i dosta onih generičnih koje su složne u tome da su utrke naprosto dosadne i da to treba poručiti organizatorima. Kakve god bile, sve primjedbe dolaze iz rujna 2008. godine. Pokušaji medija da dobiju komentar odnosa s javnošću na incident s curenjem podataka iz točno tog vremenskog razdoblja – nisu urodili plodom. Kad je već tako ne preostaje nam ništa drugo nego si ih čitati kad nas spopadne tuga i čemer, ne bi li si razvedrili dan.