Karavan protiv karavana: Mercedes E klase i Volvo V90
Jedan je mrvicu stariji, drugi je nešto svježiji. Karavan u vidu Mercedes E klase ili Volvo V90. Koji vam je draži od ove dvije otmjene mrcine?
Iako karavani nisu toliko popularni kao neki drugi tipovi auta, Mercedes Benz je imao viziju predstaviti poboljšaniji primjerak baziran na svojoj posljednjoj generaciji E klase. Iako prvenstveno veliki, praktični i putnički nastrojeni, dobro je poznato da su karavani svejedno kao takvi i dalje elegantni i luksuzni, ali i kvalitetni i udobni. Barem što se tiče ove dvojice.
BMW 5 Touring, Audi A6 Avant i Jaguar XF Sportbrake nisu usamljeni otkad su im se u karavansko društvo ubacila dva posljednja kompanjona. Jedan njemački, drugi švedski. Svaki poseban na svoj način. Sa svojom 670 litarskom zapremninom prtljažnika Mercedes je ipak odmah poručio konkurenciji da tu nema boljega. Iako je taj iznos za 25 litara manja od one u prethodnoj verziji, zato se sad spuštanjem sjedala magična brojka povećava na 1820 litara, čime je ipak prešišao prethodnika za 135 litara.
Švedski rival V90 se ne može pohvaliti toliko zavidnim brojkama u prtljažnom pogledu. 560 i 1526 litara u proširenijoj verziji. Na tom polju ne samo da gubi od Mercedesa, nego i od svog V70 rođaka (633/1600 litara). Hm, idemo dalje. Dvije vjerojatno najsigurnije kabine u klasi imaju još nekih razlika. V90 je treći Volvo automobil, uz S90 limuzinu i XC90 crossover, koji ima SPA (Scalable Product Architecture) modularnu platformu. Podesiva platforma koja se navodno može protegnuti do ukupne duljine vozila će biti u sveukupno 9 planiranih Volvo vozila, a ne samo spomenuta tri.
Volvo ne bi bio to što jest, po novome, da nema neki poluatonomni sustav sa svojim hi-tech inteligentnim mogućnostima koje mu služe za stvari poput držanja razmaka ili kočenja u slučaju nužde. Ni Mercedes ne zaostaje sa svojim jednakim supermoćima kočenja i upozorenja direktnog sudara (Active Break Assist) te Drive Pilot poluatonomnim sustavom. Ne samo da ne zaostaje, nego je još „pametniji“ od konkurenta zbog svog pionirskog „Car-to-X-Communication“ blagodati kojom će vidjeti iza ugla i „kroz“ objekte. Sve za sigurnost je mantra ovih karavana, čini se.
I dok nova Volvo karavanska uzdanica u svojim događanjima ispod poklopca može razvijati, ovisno o izboru, od 187 do 401 KS, a E klasa Mercedesa od 150 do, isto kao i rival mu, 401 KS. Sveukupno, slično. Što se tiče unutrašnjosti i tu stanuje sličnost sa svojim skladnim linijama i visokokvalitetnim materijalima.
Ako zanemarimo neizbježne visokotehnološke mogućnosti kad maknemo pogled desno od volana, koje se podrazumijevaju, sve drugo pruža osjećaj „skandinavštine“ zbog jednostavnosti boja i sveopće elegantne sterilnosti. To vrijedi za oba karavana. Što se razbijanja jednoličnosti detaljima tiče, tu Mercedes prednjači u malo većem broju malih površina s blagim smeđim detaljima.
Zlobnici bi rekli, a i mi, khm, da bi samo dizajner mogao smisliti bijele tepihe. Kiša, anyone? No to su već tričarije kod sitničarenja za ovako markantne pokretnine. Gledajući te elegantne linije izvana i otmjenost iznutra, teško je odlučiti koji je zamamniji. No, zašto uopće odlučivati? Dobro, možda jedino u situaciji u kojoj bi nam netko držao pištolj uperen u glavu i natjerao nas da biramo. Ovako, bez primjene sredstva prisile – Volvo vanjština i Mercedes unutrašnjost.