Je li ovo najbolji Rent a Car na svijetu?
Ajmo zamisliti ovo… Iz ovog ili onog razloga idete u Japan. Zaljubljenik ste u automobile i draže vam je odvoziti virtualnu utrku s ekipom u „Gran Turismu“ nego se igrati u jakuziju s najzgodnijom starletom na svijetu. Naravno da na tom putovanju nećete ponijeti vlastiti automobil sa sobom, već ste u obavezi iznajmiti neki kako biste izuzev kulture, gužvi, karaoka i sladoleda od sipe isprobali i neke od ponajboljih cesta na svijetu.
Dakle, imate problem… Ili možda ipak nemate…
Prosječnom Ameru nabrijani Mustang ili neka „vražja“ izvedenica Challengera izaziva orgazam. Australci se mlate zbog Forda i (nedavno ukinutog) Holdena. Indijci se i dan-danas bore s poimanjem organizacije prometa, a Kinezi i dalje kopiraju sve i svašta dok s druge strane obožavaju Audi. Žitelji „starog kontinenta“ jako vole misliti kako su posebni. Jer svijet automobila na području Europe zapravo ima svoje duboko usađene korijene i revolucija na četiri kotača je otpočela upravo ovdje. Ali to svejedno ne znači da možemo na bilo koji način minorizirati Japan. Jer Japanci su u svijet automobila donijeli jako puno kopija, ali i originala kojima je svojevremeno bilo jako teško parirati.
I zato u kombinaciji sa snovima o „Gran Turismu“ i tamošnjoj garaži snova zasigurno nećete biti oduševljeni ako vam tamošnji rent a car ponudi Toyotu Prius ili neko tome slično „štedljivo“ i „ekološki svjesno“ sr… ups… Bolje da se u ovom trenutku cenzuriram, da ne bi bilo…
U Japanu „car spotteri“ mogu vidjeti sve i svašta. Naravno da većina tamošnjih automobila poput Skylinea, Supri i RX-7-ica fasciniraju sve nas ovdje kojima su ti automobili isto što i jednorozi i goblini za klince ovisne o fantazijama na televiziji. I samim time na fotografije takvih automobila mnogi od nas uzdišu. Ali kako Japanci dobrim dijelom obožavaju automobile, samim time nisu striktno orijentirani prema onima koje sami proizvode, već je među vozačima u zemlji izlazećeg sunca moguće vidjeti Ferrarije, McLarene, Fordove, Mercedese, svu silu Porschea i još mnogočega drugog.
Isto tako je moguće vidjeti i svu silu „tjuniranih“ automobila raznoraznih stilova koji sežu od uličnih trkača, preko ekstremno osvijetljenih kamiona, pa sve do „Bosozoku“ ekipe koja već desetljećima redefinira poimanje kiča. Stoga vrijedi zaključiti kako Japanci doista vole sve i svašta te natuknuti kako se u toj ludoj zemlji mogu pronaći i oni kojima je napeto „kruzati“ i utrkivati se s „automobilima“ kao što su npr. Piaggio Ape ili pak GMC Vandura.
Sve je to dio japanske kulture obožavanja svijeta na četiri kotača i ako bismo tražili najpolivalentnije tržište automobila na kojem je moguće pronaći svega i svačega, onda bi to bilo upravo ono japansko.
Ali tu u pravilu pričamo o ljudima koji su vlasnici svojih automobila. I ti automobili nisu namijenjeni iznajmljivanju, već se čuvaju u garažama diljem Japana i ne posuđuju se nikome. Stoga se provođenje vremena za volanom gore navedenog iznajmljenog Priusa i dalje čini izglednom situacijom, jer kupnja automobila tijekom kratkog posjeta Japanu jednostavno ne dolazi u obzir.
Hm… Ili možda ipak ima dobrih vijesti…
Ako vas put kroz Japan odvede u smjeru prefekture Chiba, onda obavezno „proguglajte“ uvjerljivo najposebniji rent a car servis na koji smo ikada imali prilike naletjeti. Dotični se naziva Omoshiro Rentacar, odnosno skraćeno Omoren i u sklopu svog inventara automobila za iznajmljivanje doista nudi sve i svašta. A većina od tog „sveg i svačeg“ svodi se upravo na automobile koje smo kroz igranje nastavaka „GT“ serijala počeli obožavati.
Naravno da Omoren nudi i hrpetinu normalnih automobila poput Toyote Yaris, Mini Coopera i Suzukijevog modela Swift, ali to nisu automobili zbog kojih se ovaj rent a car istaknuo, već je taj dio priče rezerviran za neke druge modele koje za iznajmljivanje ne nudi niti jedan drugi takav servis na svijetu.
Uostalom, ajmo ovako… Željni ste na planinskoj stazi probati kako izgleda biti Takumi Fujiwara i naći se oči u oči s bankinama za volanom „Hachi Rokua“? To je izvedivo, jer Omoren iznajmljuje Corollu AE86. Možda ste željni isprobavati čari Turbo-Wankela montiranog unutar motornog prostora Mazde RX-7 FD? I to je izvedivo, jer u sklopu liste Omorenovih automobila možete čak birati i verziju modela. A možda vas privlači isprobati kako to izgleda kada Nissan Skyline GT-R zaurla „u blokadi“, što je također izvedivo, jer ih Omoren na raspolaganju ima hrpetinu u obliku generacija R32, R33, R34 i R35. Neki su čak i dodatno preslagivani, ne bi li klijenti mogli isprobati čari „tuninga“ u Japanu.
Uglavnom, što se automobila tiče, Omoren „na lageru“ doista ima svega i svačega. I da stvar bude bolja, cijene nisu ni najmanje pretjerane.
Recimo da želite iznajmiti Nissan Skyline R34 GT-R V-Spec II u onoj legendarnoj „Bayside blue“ plavoj boji… To bi vas koštalo od 140 Eura za 6 sati uživanja do nekih 245 Eura za cijeli dan i cijelu noć natjeravanja po nekoj obližnjoj planini ili autocesti. Ako vam je GT-R na bilo koji način dosadan i zapravo ste ljubitelj Hondine Type R ideologije, eto ideje: za 55 Eura iznajmite Integru Type R (DC5) na 6 sati ili u njoj provedite 24 sata za nešto manje od 90 Eura po danu. A ukoliko pak želite glumiti Paula Walkera i svoje dupe grijati u Toyoti Supri RZ četvrte generacije, to je moguće za okruglih 100 Eura u trajanju od 6 sati ili biste trebali izdvojiti 175 Eura za cjelodnevno i cjelonoćno druženje s ovim legendarnim japanskim sportskim automobilom.
Uz sve te japanske legende kojima se na internetskim stranicama Omoshiro Rentacara pridružuju i raznorazne Impreze, Lanceri, GT86-ice i još neka japanska čudovišta na četiri kotača, klijenti mogu odabrati i neke europske modele s kojima je moguće juriti unaokolo. Automobili poput BMW-a M3 (E92), Mercedesove poremećene A-klase s oznakom A45 AMG ili pak Porscheovog modela Boxster sa i bez PDK-mjenjača također su na raspolaganju. I to uz cijene od nekih 200+ Eura po danu, što zapravo i nije pretjerano puno. Pogotovo kada se uzme u obzir da niti jedna od navedenih marki nema u Japanu.
Uglavnom, koliko sam imao prilike vidjeti na internetskim stranicama Omoshiro Rentacara, sve je podređeno uživanju u automobilima koji su na ovaj ili onaj način s vremenom ispali posebnima. Ili pak bez ikakve zadrške zadužili povijest automobila i istaknuli se kao velesile.
U praksi je sama rezervacija automobila u Omoshiro Rentacaru zapravo poprilično jednostavna. I ne trebate biti plemenite loze, niti tijekom procesa rezervacije prilagati sto i jednu potvrdu. Riječ je o servisu koji ima svoju internetsku stranicu na engleskom i kada je posjetite, jednostavno odaberete željeni automobil ili željeno mjesto preuzimanja.
Vozači moraju imati 23 godine ili više i moraju imati međunarodnu vozačku dozvolu. Stoga ako te preduvjete imate, možete voziti sve što ovaj rent a car ima u svojoj ponudi.
Na području Japana Omoren ima nekoliko podružnica od kojih se jedna nalazi par metara od zračne luke Narita, pa je moguće uskočiti u neku od JDM-legendi direktno iz aviona i odjuriti u zalazak sunca.
A što se same ideje tiče, recimo to ovako… Gospodin pod imenom Takafumi Saito nakon punih je 15 godina kupovanja i prodavanja polovnih automobila unutar svog salona 2011. godine osnovao Omoren. Kaže da je na čelu tvrtke i servisa kao osnovni cilj imao ponuditi oveći broj zabavnih i zanimljivih automobila. A sam naziv „Omoshiro Rentacar” u doslovnom prijevodu znači „zabavan i zanimljiv automobil za iznajmljivanje“.
Saito-san je dakle pokrenuo Omoren jer je primijetio da većina ljudi u Japanu ima samo jedan automobil. I to najčešće nekakav kombi koji je praktičan, štedljiv i u samoj srži pogodan za uske ceste u Japanu i prijevoz obitelji od točke „A“ do točke „B“. No to ne znači da upravo takvi ljudi ne žele sjesti u neki sportski automobil i provozati se, pa je upravo u tom dijelu pronađena osnovna niša unutar koje su krenula prva iznajmljivanja klijentima. I vjerovali ili ne, to je tek prva faza cijele priče, dok ona druga podrazumijeva i izgradnju staze na kojoj bi kao dio iskustva za volanom sportskog automobila klijenti mogli isprobati i tu dimenziju priče.
Uglavnom, ako na svijetu postoji iznajmljivač automobila čije odaje stvarno vrijedi posjetiti, onda je to definitivno Omoren. Pa ako se kojim slučajem stvarno nađete u avionu i na putu za Japan te želite sami sebi priuštiti jedno auto-entuzijastičko iskustvo, onda je ovo mjesto za vas.
A ako se ikada nađemo tamo, vjerujte nam na riječ da ćete dobiti snimljena iskustva iz prvog lica za volanom Lancera Evolution GS-R Wagon. Jer Omoshiro Rentacar u ponudi ima i to čudo moderne tehnike.