Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše D.P. 16.06.2017

Indija prelazi na električna vozila… vrlo brzo!

Podatak koji je 2014. godine iznijela Svjetska zdravstvena organizacija kaže da se od 20 velikih svjetskih gradova koji se moraju nositi sa zabrinjavajućom kakvoćom zraka čak njih 13 nalazi u Indiji. Drastične mjere prema tome su neophodne, a evo kako indijska vlada namjerava pristupiti rješavanju problema.

New Delhi je jedan od najzagađenijih gradova na svijetu
New Delhi je jedan od najzagađenijih gradova na svijetu
foto: Wikimedia Commons/wili hybrid

Prijeđimo odmah na ambiciozan plan koji je iznijela indijska vlada – do 2030. godine svi novi automobili prodani ondje imat će električan pogon. Koliko god ishitrena takva odluka na prvu bila, situacija je poprilično ozbiljna i vjeruje se da bi ta mjera, koja podrazumijeva da niti jedan novi automobil u ponudi nije pokretan benzinskim ili dizelskim motorom, drastično pomogla poboljšanju kvalitete zraka. Pretočeno u brojke procjenjuje se da bi Indija u tom periodu smanjila štetne emisije CO2 za 37 posto, što bi svakako bila dobrodošla promjena, ali i tek početak za procvalu ekonomiju kao što je indijska, koja je rezultirala eksponencijalno rastućim problemom sa zagađenjem. Određene mjere poduzimale su se i prije, pa je tako New Delhi početkom prošle godine posegnuo za klasičnom metodom zabrane kretanja automobila s parnom/neparnom zadnjom znamenkom na registracijskoj pločici ovisno o datumu, no to je više bio svojevrstan eksperiment i kratkotrajno rješenje.

Skromni počeci za indijsku industriju električnih automobila
Skromni počeci za indijsku industriju električnih automobila
foto: Mahindra

Naravno, svi se pitamo je li kompletan prelazak na električna vozila rješenje koje će uistinu u realnim uvjetima donijete neke promjene, budući da svi znamo da električna energija ne nastaje čarobnim štapićem. Treba napomenuti da ovakav plan Indija planira provesti u djelo paralelno s idejom da se poguraju solarne elektrane, što je svakako korak u dobrom smjeru ako se ne želimo dovesti u situaciju da se zavaravamo kako spašavamo stvar električnim automobilima koji „sok” i dalje dobivaju iz fosilnih goriva. Pretpostavlja se da bi uz broj automobila koji će se u toj zemlji samo dalje povećavati potpuni prelazak na električne modele značio i uštedu od 60 milijardi eura do 2030. godine kako tvrdi indijski institut NITI Aayog, a prenosi CityLab. Indija je trenutno treći najveći svjetski uvoznik nafte i na taj energent godišnje troši 150 milijardi eura.

eVerito drugi je električni model indijske Mahindre
eVerito drugi je električni model indijske Mahindre
foto: Mahindra

Ambicioznom planu s većom dozom opreza pristupaju proizvođači automobila kojima ne odgovaraju tako ishitrene odluke i traže više vremena za razvoj konkurentnih modela koje će kupci željeti, a naravno tu je i pitanje prilagodbe infrastrukture za vozila koja još uvijek imaju dosta ograničen domet. Kako god bilo, u Indiji, ali i Kini barem neki plan i ideje postoje, pa se postavlja pitanje kakva je u tom kontekstu budućnost za Sjedinjene Američke Države na čelu s predsjednikom koji vjeruje da su klimatske promjene teorija zavjere i koji povlači u najmanju ruku dubiozne poteze po pitanju očuvanja okoliša. Također, ako Indija i Kina krenu agresivno u smjeru razvoja električnih automobila, pripadajuće infrastrukture i općenito modernih gradova koji podrazumijevaju mobilnost na temelju alternativnih goriva, svijet bi mogao s velikim zanimanjem gledati na indijske i kineske automobile u ne tako dalekoj budućnosti.

Istovremeno, neki izražavaju sumnju u ljudske pokretače klimatskih promjena
Istovremeno, neki izražavaju sumnju u ljudske pokretače klimatskih promjena
foto: Wikimedia Commons/Michael Vadon

Podijeli s frendovima!

D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Porsche 959 kao definicija savršenstva

Piše: Niko Poznat

Prema istraživanjima, luksuzne marke automobila najbrže gube na vrijednosti.

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Prvi pogled na 2026. BMW M2 CS: Povratak legendarnog sportaša

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama


klik.hr

Hrvatica dala kaparu za stan pa ostala bez svega: "Tužila sam ga i na kraju izgubila"
Doktor Zoran upozorava na jedan česti simptom koji većina ignorira: "Može biti znak kobne bolesti"
Cijela regija se zgraža nad onim što je ovaj tip donio na plažu: "Nova dimenzija paradajz turizma"
Mnogi su počeli stavljati aluminijsku foliju u frižidere: Ovaj trik će vam drastično smanjiti račun
  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana