Hyundai i „N“ riječ opet fasciniraju i to svjetski rekordom!
Iako će u Parizu biti premijerno prikazana svijetu, Hyundaijeva N-vizija modela i30 s „fastback“ dupetom upravo je procurila uzduž i poprijeko Interneta…
Iako moram priznati da smo se inicijalno svi zajedno cerekali na ideju Hyundaijeve „performance“ divizije, danas bez puno smijeha obrađujemo teme koje se dotiču Hyundaija i njihovog slova „N“.
Jer usprkos tome što je Hyundai u početku tek sipao najave, te izuzev prelaska glavnog inženjera BMW-ove M-divizije u Hyundai nije bilo nekih većih pomaka, danas su stvari kudikamo drugačije.
Veloster druge generacije sa sufiksom „N“ itekako fascinira, dok je i30 s tim slovom u nazivu po prvi puta iz Koreje poslao potres u Wolfsburg i na tronu zatresao čak i Golf GTI.
A sada je i30 otišao korak dalje i ispunio najave od prije nekoliko mjeseci…
Novi i30 s oznakom „N“ divizije uobličen je u karoseriju s pet vrata, tj. predstavlja automobil kakav u Americi nazivaju „Fastback“. Dakle, ovaj puta je orijentacija „N“ divizije očito usmjerena prema obiteljima koje se vole voziti brzo.
Cijela je priča oko prezentacije u početku bila najavljena kao utrka od Rima do Pariza, o čemu su se mnogi mediji instantno raspisali. No ne i mi, jer u današnje vrijeme u prezentacijske svrhe spominjati utrku na javnim prometnicama nekako se čini nelogičnim i nemogućim, pa smo taj dio radije preskočili. A i bolje da jesmo, jer nije bila riječ o dva glavna grada europskih država, već o dva sela u Danskoj pod nazivom Rom i Paris.
I to je zapravo fora.
Utrka je izvedena od strane dvojice Hyundaijevih službenih trkača – legende WTCC-a pod imenom Gabrielle Tarquini i Thierry Neuville kao trenutno vodeći u svjetskom poretku WRC-a. No iako uz zvučna imena, jedan zanimljiv automobil i zabavan karakter ove marketinške ideje cijela priča zvuči zanimljivo, zapravo je riječ o jednoj korejskoj prvotravanjskoj šali koja je zakasnila par mjeseci.
Uostalom, pogledajte video-uradak i sve će biti jasno.
No dosta o marketingu. Ajmo malo o automobilu…
Kao što sam već spomenuo, riječ je o Hyundaiju i30 s povišenim dupetom. Dotični se službeno naziva Hyundai i30 Fastback N i predstavlja nešto zrelijeg brata onom gradskom nabrijancu bez guzice kojeg smo već upoznali prije nekoliko mjeseci.
Stoga nema pretjerano puno smisla trošiti riječi oko motora, pogonskog i mjenjačkog sklopa, te ostatka detalja s kojima oba automobila dolaze na tržište. Dapače, dovoljno je reći kako oba pod haubom imaju srce s dvije litre zapremine, s jednim Turbo-punjačem i 250 (odnosno 275 opcionalnih) konja. Svi ti konji kroz manualni mjenjački sklop sa 6 brzina pogone prednje kotače, a dodatna stavka unutar sve te zabave svodi se na tzv. „Overboost“ funkciju koja tijekom divljanja pri 353 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) vozača iznenadi s još 25 „njutna“.
Zbog svega toga Hyundai i30 Fastback N do stotke putuje za 6,4 sekundi (ili 6,1 sekundu ukoliko imate dublji džep i kupite verziju s 275 konja), dok maksimalna brzina staje na (pogodili ste) elektronički limitiranih 250 kilometara na sat.
Dakle ništa što već nismo pročitali u brošuri za „obični“ i30 N.
Izvana je riječ o ukusu, pa kako se o ukusima ne raspravlja, teško bi bilo zaključiti je li i30 Fastback N ljepši od svog baby-brace bez guzice. Nama se na momente više sviđa ova nova varijacija na temu, ali ima dana i kada nam je „hatchback“ ljepši i zanimljiviji. Stoga Fastback-verzija predstavlja tek alternativu i ovisi o preferencijama.
Što se opreme tiče, popis je manje-više identičan onome koji smo već vidjeli prije: sva sila senzora i vozačkih pomagala, klima-uređaj, svašta-nešto presvučeno kožom i sporadični ekrani i zasloni porazbacani uzduž i poprijeko interijera. Od skraćenica (za ovisnike o njima) tu je također prisutno sve i svašta: ASR, ESP, ABS, LA, LBA, FCAA, SRS i slično. Automobil bi bez problema mogao biti puno inteligentniji od prosječnog vozača, pa u toj maniri postoji i nekoliko različitih modova funkcioniranja – od onog „ECO“ za škrtice, preko onog „normalnog“, „sportskog“ i „N-moda“, pa sve do „N-Custom“ moda koji je moguće podesiti prema težini noge vozača. Sve se to može odabrati kroz jedan od najzabavnijih naziva u svijetu takvih sustava: N-Grin (Grin = cerekanje). I za vjerovati je kako prvi i drugi mod nisu baš u skladu s nazivom sustava, ali ostali bi definitivno mogli razvući osmijeh preko lica vozača i suputnika, jer kako god gledali na ovaj automobil, 250 konja i dalje nije malo.
U svakom slučaju je „grin“ zagarantiran.
Izvana je dakle i30 Fastback N poprilično sličan svom kompaktnom braci. Čak su i boje u ponudi identične – baš kao i detalji na karoseriji poput branika, pragova i dezena kotača. Razlika je jedino u stražnjem kraju koji na momente podsjeća na Mercedesove Coupé-modele. No kako su danas manje-više svi automobili barem dijelom replike nečeg već viđenog, tu u pravilu nema zamjerke. Tim više što Fastback N izgleda odlično.
Isto vrijedi i za interijer koji izuzev nekoliko dodatnih opcija u odnosu na kompaktniji i30 N ne donosi ništa novog. Dakle, tu je i dalje svašta-nešto presvučeno pokrovom mrtvih i štavljenih životinja, te hrpetina kontrastnih detalja. Zatim je prisutna i nekolicina zaslona i tipki koje izgledaju fino, ali je opći dojam i dalje najlakše objasniti kao nešto sivo. I to možda zvuči dosadno, ali kako je sve to sivilo dobrim dijelom prisutno i u ostatku automobilske populacije danas, nekamo sumnjam da bi to Hyundaiju bilo tko mogao zamjeriti. Tim više što interijer izgleda jako dobro.
Stoga na kraju zapravo baš i nije moguće donijeti neki bitan zaključak, jer se s jedne strane radi o zanimljivom i lijepom automobilu, dok je s one druge riječ o nečemu „već viđenom“. Stoga se i opet sve svodi na preferencije kupaca kojima je draži jedan ili drugi oblik karoserije.
Naravno da ima i onih koji još uvijek „hejtaju“ i kažu kako „Hyundai košta ko Golf, a samo je Hyundai“. No takvima bismo poručili tek da probaju. Možda bi se i iznenadili – i to dvaput, tj. u obje karoserijske izvedbe.
Sve ostalo je nebitno, jer u krajnjoj liniji veseli i sama vijest da ovakvi automobili i dalje postoje. A to je u svakom slučaju veliki plus.