Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

FIAT postaje najjači brend na svijetu

Naravno, ne cijeli FIAT, već samo onaj dio vezan uz njihov „profesionalni“ program.
A evo i zašto…

Chuck Norris i FIAT - tko bi rekao...
Chuck Norris i FIAT – tko bi rekao…
foto: Automobili.hr

FIAT – „Fabbrica Italiana Automobili Torino“ (kako službeno glasi skraćenica), ili pak neko od izmišljenih objašnjenja skraćenice među auto-entuzijastima diljem svijeta poput „Failure In Automotive Technology“, „Fix It Again Tony“, „Franjo I Ankica Tuđman“ (što sam neki dan po prvi puta čuo i skoro pao sa stolice od smijeha – hvala Pero).
Kako god bilo, radi se o marki automobila koja je prisutna još od 1899. godine. I to je sasvim dovoljno reći na temu dugovječnosti i vrijednosti ovog proizvođača automobila, dok su sve ostalo tek puki detalji.

Ne treba zaboraviti da je i ovo FIAT.
Ne treba zaboraviti da je i ovo FIAT.
foto: FIAT

FIAT je tijekom godina i godina svog postojanja svijet automobila itekako zadužio. Neki od modela su i dan-danas apsolutno posebni u sferama koje naseljavaju kolekcionari i auto-entuzijasti, te slove kao iznimno poželjni automobili koji svojim postojanjem prkose vremenu i svjedoče „nekim drugim“ vremenima za talijansku auto-industriju.
Uostalom, tko može obezvrijediti Fiat Dino iz šezdesetih, legendarni Topolino (iz kojeg su proizašle sve daljnje varijacije na temu malih gradskih automobilčića, odnosno modela 500), te stvarne klasike poput modela 60HP, 514, 1500, 8V, i sve ostale koji su se tijekom stoljeća i kusur našli na tržištu i na ovaj ili onaj način fascinirali svojom pojavom?
Nema takvih?
Dobro. Poanta je shvaćena.

Novi Fiat 500 već je dosadan, a ni ostatak ponude nije daleko.
Novi Fiat 500 već je dosadan, a ni ostatak ponude nije daleko.
foto: FIAT (FCA)

U današnje vrijeme FIAT u mnogočemu kaska za konkurencijom. Modeli su im nekako „blijedi“, a oni koji ne potpadaju pod takav opis jednostavno su već pomalo dosadili. Pod time naravno podrazumijevam današnju generaciju modela 500, koja je istovremeno savršen prikaz talijanskog vječnog stila, ali i one druge (reklo bi se tamne) strane u sklopu koje kvaliteta dobrim dijelom nije jača strana ovog proizvođača.
Stoga je FIAT jednostavno moguće opisati kontroverznim proizvođačem automobila, jer vrijednost ove marke kroz povijest nije moguće objasniti samo kroz modele, već i kroz svu silu problema koji su ih tijekom godina činili nepouzdanim i problematičnim automobilima na tržištu.
No usprkos svemu tome FIAT je mnogima i dalje zakon, ustav i povelja UN-a u jednom – i to je na neki način sasvim razumljivo.

Izbacivanje viška tereta iz Fiatovog dostavnjaka.
Izbacivanje viška tereta iz Fiatovog dostavnjaka.
foto: FIAT (FCA)

Dostavni nas automobili u pravilu ne interesiraju i ukoliko na njih i obratimo pažnju, to je najčešće zbog neke nepodopštine vozača takvih (službenih) automobila u prometu, ali se FIAT s tim segmentom na tržištu itekako može pohvaliti.
Od malenih dostavnjaka poput modela Dobló, pa sve do raznoraznih varijacija na temu karoserije i međuosovinskog razmaka s kojima raspolaže model Ducato, FIAT se sa svojim „professional“ programom itekako ističe.
No usprkos dobroj prodaji tih dostavnih i inih drugih poslovno-orijentiranih modela, FIAT se odlučio još malo pojačati cijelu priču, te poraditi na reklamiranju.
Ideja je (očito) bila stvoriti najjači brend unutar tog segmenta tržišta, pa stoga ni najmanje ne čudi da je za glavnog promotora odabran čovjek kojem automobil ne treba, jer hoda brže od bilo kojeg primjerka na svijetu.
Da…dobro ste pretpostavili – novo lice FIAT-ovog “professional“ programa je ni manje ni više nego Chuck Norris.

Da, Chuck Norris reklamira Fiatov dostavni program.
Da, Chuck Norris reklamira Fiatov dostavni program.

Chuck Norris nije osoba koju treba posebno predstavljati, jer osim što je glumac s pozamašnom i sveprisutnom glumačkom karijerom, on je i borac – i to ne bilo kakav, nego onaj koji je svoje borilačke vještine naučio od legendarnog Brucea Leeja.
Isto tako je riječ o čovjeku koji je rođen kao vrlo mlad izgradio kuću u kojoj se rodio, te koji može bez problema napraviti snjegovića od kiše i koji ne brine oko cijene goriva, jer su njegovi automobili pokretani strahom. I sve to nije šala, već je riječ o činjenicama.
Stoga je FIAT s pravom odabrao g. Norrisa za svoje prvo lice reklamne kampanje koja je upravo krenula ovih dana.

Malo dostavnjaka, malo kamera, malo Photoshopa...
Malo dostavnjaka, malo kamera, malo Photoshopa…
foto: FIAT (FCA)

Službene izjave kažu kako je ovom poprilično nesvakidašnjem odabiru „ambasadora“ marke presudila glumčeva globalna popularnost, u sklopu koje je njegova službena Facebook stranica dobila 6,5 milijuna „lajkova“ od strane fanova iz 45 zemalja diljem svijeta.
„Sve te karakteristike Chucka Norrisa čine stvarnom inkarnacijom FIAT-ovog „Professional“ brenda i vrednota na kojima taj brend počiva: odlučnost, pouzdanost, dinamičnost, kompetentnost i bliskost klijenteli“. Tako su se po pitanju ove interesantne suradnje sa 77-godišnjim glumcem službeno oglasili ljudi iz FIAT-a.

Pa vi probajte kupiti nešto što nije Fiat.
Pa vi probajte kupiti nešto što nije Fiat.

Stvarno ne mogu govoriti u ime mnogih, već samo u svoje, ali mislim da vrijedi reći kako jedva čekam da se FIAT pokrene i stvori niz reklamnih materijala s g. Norrisom u glavnoj ulozi, jer s obzirom na neke dosadašnje marketinške kampanje (poput one koju je kao „ambasador“ marke predvodio legendarni Charlie Sheen), za pretpostaviti je da će ova biti pun pogodak.
Stoga je za očekivati mali milijun vizualnih prikaza svih onih šala i pošalica (tj. činjenica) koje su se tijekom proteklih godina slijevale na internet.

Samo bi u cijeloj priči mogao postojati jedan potencijalni problem, jer s obzirom na to da automobili pogledaju u oba smjera prije nego Chuck Norris prijeđe cestu, ove će dostavnjake biti teško natjerati da zauzdaju strah i prorade iz prve.
No oko toga u FIAT-u nitko nikada nije pretjerano puno brinuo, pa vjerojatno niti sada tako nešto sitno i nebitno neće predstavljati neki pretjerano veliki problem.
Uostalom, jedan je Ducato tijekom snimanja reklame proplakao kada je Chuck Norris iz njega izašao, pa je već to sasvim dovoljno da cijela ova ideja ispadne zakon – baš kao Chuckova lijeva šaka.