FIA se naoružava slavnima za “3500 života”

FIA se trenutno može pohvaliti kampanjom za očuvanje sigurnosti na cestama, a u tome su pripomogla i slavna imena iz svijeta sporta i show biznisa. #3500 života.

pitanje života i smrti, doslovno

FIA ili međunarodna automobilistička federacija k sebi je privukla podosta poznatih i uspješnih lica koja su se pridružila u promicanju raznih zlatnih pravila u novoj kampanji za sigurnost u cestovnom prometu. #3500 života (ili #3500 lives) je naziv koji nosi. Naravno da taj naziv označava neku stvarnu bolnu brojku. 3500 je broj ljudi koji svakodnevno umre u prometu. Unutar toga je naročito ranjiva mlađa populacija u dobi od 18 do 29 godina, jer su kod njih prometne nesreće glavni uzrok smrti.

“Prometne nesreće uzrokuju 1.25 milijuna smrti i 50 milijuna ozljeda svake godine”, rekao je predsjednik FIA-e i posebni izaslanik glavnog tajnika UN-a za cestovnu sigurnost Jean Todt. “Suočeni s tim brojkama ne možemo samo sjediti i ne činiti ništa. Ponosan sam što su FIA i njezini klubovi u prvim redovima kako bi odgovorili na taj izazov i podigli svijest o važnosti sigurnosti u prometu. Mnogo se može postići poštivanjem nekoliko osnovnih pravila, poput onih koje FIA ​​već neko vrijeme promovira. Želimo da ova kampanja dopre do što je moguće više ljudi širom svijeta i da se to postigne pozvali smo brojne poznate osobe koje mogu pomoći zahvaljujući svojoj popularnosti i vidljivosti. Osim toga, zatražili smo podršku vodeće kompanije vanjskog oglašavanja – JCDecaux. ”

Ambasador kampanje i glazbenik Pharrell Williams priznao je da je u prošlosti kod njega bilo svačega, ali je mijenjao svoje ponašanje zbog šokantnih statistika vezanih za prometne nesreće.”Svi mi vozimo i posljednja stvar koju želimo jest sudjelovati u prometnoj nesreći”, rekao je. “U prošlosti sam i ja slao sms poruke mobitelom dok sam vozio, ali onda sam shvatio, dijelom i upoznavajući statistiku, koliko je to zapravo opasno. Kao umjetnik sam potpuno svjestan da mi moja slava dopušta da učinim nešto za dobru svrhu, a sigurnost na cestama je jedna od tih stvari.”

Od ambasadora kampanje se očekuje da će voditi dobrim primjerom slijedeći zlatna pravila za sigurniju vožnju u privatnom i javnom životu. “Čak i ako se spasi samo jedan život zahvaljujući primjeru naših ambasadora, onda možemo tvrditi da je to uspjeh “, rekao je Todt. # 3500LIVES kampanja je okupila redom F1 zvijezdu Fernanda Alonsa, a tu su i Nico Rosberg i Felipe Massa. Zatim je tu MotoGP zvijezda Marc Marquez, nogometaš Antoine Griezmann, glumica Michelle Yeoh, dugoprugaš Haile Gebrselassie, sprinteri Yohan Blake i Wayde van Niekerk, teniska legenda Rafael Nadal te pjevač i tekstopisac Pharrell Williams. Svaka promotivna fotografija sa slavnima u glavnoj ulozi sadrži neko od zlatnih pravila potrebnih za sigurniji promet.

Pokretanje kampanje slijedi prigodno i relativno nedavnu humanitarnu nagradu koju je Todt primio prošlog listopada. Prihvaćajući tu nagradu u znak priznanja za svoje sigurnosne napore na polju sigurnosti prometa, predsjednik FIA-e izjavio je: “Ozljede u prometu su  među prvih deset vodećih uzroka smrti u svijetu, usporedive s HIV-om/AIDS-om, tuberkulozom i malarijom i trebale bi se liječiti istom hitnošću. Ako se ne poduzme ništa, prometne ozljede bit će glavni uzrok smrti na globalnoj razini do 2030. godine.”

Zanimljivo je to sročio Todt, a njemu se zna nekada omaknuti i koja nespretna tvrdnja. Poput onog puta kada je netom nakon pariškog terorističkog napada krajem 2015. uspoređivao brojke navedenog nemilog događaja s onima u prometnim nesrećama, što nije baš bajno odjeknulo u javnosti. Poprimljen je dojam da se Todt ničega ne ustručava kako bi skrenuo pozornost na svoj rad i kampanje. Nadamo se da će ova konkretna uroditi plodom i da će se (vjerojatno pozamašna) potrošena lova isplatiti.