Ferrari Mondial 8 najgori je sportski automobil… IIi?
U očima mnogih Ferrari bi vjerojatno bio najsnažniji kandidat kada bi u nekoj ludoj hipotetskoj situaciji na svijetu morao ostati samo jedan proizvođač sportskih automobila. Znači li to da ne postoji nešto kao loš Ferrari? Neeee, daleko od toga.
Dapače, nekoliko modela u sebi nosi sasvim dovoljno potencijala da budu prozvani lošim Ferrarijem, no pomalo iznenađuje činjenica da bi se definicija jednog od tih modela mogla proširiti i on bi mogao biti opisan ne samo kao najlošiji Ferrari, već i kao jedan od najlošijih sportskih automobila uopće. Naravno, mnogi će već pokopčati da ovdje govorimo o modelu Mondial, koji je po prvi puta na automobilsku scenu izašao 1980. godine naslijedivši 308/208 GT4 kao svojevrstan 2+2 grand tourer pogonjen središnje smještenim V8 motorom. Ako zanemarimo smještaj motora i fokusiramo se na konfiguraciju koja podrazumijeva četiri sjedala i V8 motor, Mondial je dobio nasljednika tek 2008. godine s predstavljanjem Californije, još jednog modela koji je oštro dočekan od strane kritičara, ali to je već priča za sebe. Zašto se na Mondial u automobilskim krugovima često gleda s određenom dozom podsmijeha, osobito kada govorimo o prvoj izvedbi – Mondialu 8?
Ako u prvi plan stavimo performanse, dakle nešto što je obično visoko na listi prioriteta kod automobila ovog proizvođača, ali i svakog sportaša, s lakoćom uočavamo gdje ova priča vodi. Jer podatak o ubrzanju do stotke za više od 9,5 sekundi sigurno nije na razini koju bismo očekivali od automobila ove klase, a razočarenje je tim veće ako u jednadžbu ubacimo 26.000 dolara veću cijenu u usporedbi s ondašnjim Porscheom 911 Turbo, koji je za čitavo vrijeme svoje proizvodnje bio najbrži njemački serijski automobil sa skoro upola kraćim vremenom potrebnim za istu radnju. Razlog tako male motiviranosti ovog Ferrarijevog promašaja leži u kombinaciji 1569 kilograma mase i trolitrenog V8 motora čijih 214 KS nije moglo zadovoljiti apetite sportski nastrojenih vozača.
No dobro, Ferrari je ovaj automobil zamislio da bude praktičnija opcija kojom se može voziti više osoba na duljim putovanjima i kada već nije nudio performanse onda je bar mogao osigurati pouzdanost. Ili? Komplicirani Bosch sustav ubrizgavanja, prijenosni sustav s automatiziranim kvačilom koji je imao svoje mušice i klasično talijanska elektronika definitivno nisu elementi koji bi zajedno tvorili zadovoljavajuću kombinaciju pa se Mondial ne može baš nazvati uspješnim niti u ovom području. Dakle, skup, spor i nepouzdan neki su od pridjeva koje bismo mogli pripisati ovom modelu i time opravdati njegovu titulu, a ako u opis ubacimo nezgrapan izgled kao posljedicu neobičnih proporcija, vrlo lako možemo vidjeti zašto se ovaj Ferrari redovito nalazi na listama najgorih automobila.
Svi imamo neke stvari na koje i nismo baš ponosni, a sudeći po Mondialu i načinu na koji današnji svijet gleda na isti, Ferrari ih ima barem 703, što je brojka koja označava količinu proizvedenih primjeraka ove ranije izvedbe. Kasniji modeli Mondial QV, Mondial 3.2 i Mondial T kao evoluirane verzije poboljšane su u svakom pogledu, a činjenica da ih se danas može nabaviti za neveliki novac kao i to što su još uvijek relativno jeftini za održavanje dovoljne su da ga neki vide kao cool automobil. Neki, čije riječi imaju i određenu težinu poput Johna Pogsona – inženjera, vozača utrka i velikog stručnjaka za Ferrarijeva vozila. Svakako preporučujemo video u kojem za Drive govori o drugoj strani priče vezane uz Mondial, a neka mišljenja koja gospodin ima o ratovima sektaša, kako ih mi ovdje volimo zvati, poslušajte s posebno velikom pozornošću.