Evo nam svima jedan malo teži i puno sigurniji Aston Martin
Znate li što je to „sigurna mobilnost“?
Ne znate?
E pa eto jednog objašnjenja koje potpisuje Aston Martin…
Zamislite ovu situaciju: diktator ste. Znate, jedan od onih sitnih i neukusno obučenih neljudi s malim (cenzura) koji ne vide dalje od sebe i maltretiraju neki „svoj“ otok ili državu.
E takav lik…
Da biste bili jedan od takvih tikvana, za početak je bitno silom preuzeti vlast, a potom je također bitno na raspolaganju imati automobil u kojem ćete sigurno moći prevesti svoje dupe, a da pri tome ne morate razmišljati hoće li vam kraj obližnje tržnice u vjetrobransko (ili neko drugo) staklo doletjeti raketa, metak ili neka sasvim sedma paklena naprava koja za cilj ima raznijeti vas u komade.
Dakle, treba vam blindirani automobil.
E sad…problem s blindiranim automobilima je to što su ultra-skupi i mega-teški, te je cijela ta blindirana priča u stanju prosječnom automobilu u stanju skinuti dobar dio performansi. I to postaje problematično u momentu kada treba pobjeći razjarenom i razularenom narodu koji je desetljećima ugnjetavan i stavljan na rub egzistencije. A to si niti jedan diktator ne želi priuštiti. I zato auto-industrija već desetljećima evoluira u tom smjeru i na tržište nudi čvršće i lakše materijale zbog kojih bi performanse svakog blindiranog automobila ostale što je moguće vjernije originalnoj izvedbi. Stoga u maniri takve ideologije vrijedi prezentirati jedan stvarno poseban Aston.
Ukratko, radi se o modelu DB11 koji izuzev s atraktivnom karoserijom i svom silom luksuza raspolaže i s 12 cilindara posloženih u slovo „V“ (kao „victory“). Dotičnih 12 cilindara u kombinaciji s ostatkom motora na stražnje kotače isporučuju 600 konja i 700 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), a to je pak dovoljno za iznimne performanse u bilo koje doba dana i noći. Sva ta snaga u savršenom ekvilibriju s ukupnom masom praznog vozila (da citiram stanicu za tehnički pregled) od 1,760 kilograma ovaj Aston do stotke tjera za nekih 4 sekunde i do maksimalne brzine s one dobre strane brojke 300. No blindirano izdanje ovog automobila cijelu tu priču uvelike kvari.
Ili je to samo kriva pretpostavka…
Uglavnom, ako se upit pošalje u Bremen na adresu tvrtke Trasco, ta je pretpostavka „majka još jednog za*eba“, jer četvrti nivo „A-Kip“ oklopa osigurava maksimalnu otpornost na metke i ine druge eksplozivne naprave uz tek neznatan porast kilaže.
Inače, gore navedeni „A-Kip“ znači skraćenicu za „Anti-Kidnapping“ sustav koji tvrtka Trasco s ponosom potpisuje, a sama ideja je ovaj Aston učiniti „sigurnim od napada pištoljem, otmice, te krađe automobila ili neke dragocjenosti iz njega“. Tako barem kaže službena nota od strane ovih blindiranih Nijemaca.
U osnovi je ovaj britanski Grand Tourer dobio oklop „četvrtog nivoa“ (što god to značilo) koji se sastoji od balističkog čelika u kombinaciji s kompozitnim materijalima unutar vrata. Tu je naravno i balističko staklo, te još sva sila većih ili manjih detalja koje je na prvi pogled teško vidjeti i primijetiti.
No uz sve te nivoe i materijale, maksimalna je težina za ovaj DB11 narasla za pukih 150 kilograma, odnosno prema HR-normativu za jedan Žak.
Zbog toga nastavak priopćenja za medije kaže kako „nema kompromisa u performansama vozila ili karakteristikama udobnosti”, a budući da i dalje govorimo o automobilu s 12 cilindara, 600 konja i 700 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), za pretpostaviti je kako bi eventualan blagi pad performansi mogao biti vidljiv samo na stazi. Tj. nikako, ako se pita prosječnog diktatora kojem poimanje staze znači slobodu, odnosno ne baš nešto pretjerano pozitivno.
Iz tvrtke Trasco tvrde da ovaj DB11 nipošto nije unikat, te da se lagani konstrukcijski oklop „A-Kip“ može primijeniti na gotovo bilo koje vozilo, što je u svakom slučaju super i pozitivno. A osim prednosti na polju težine, iz tvrtke kažu i kako su automobili koji imaju ovaj tretman „u mogućnosti zadržati svoj izvorni izgled, te se stoga mogu diskretno uklopiti u promet“.
Dakle, vrijedi reći kako su se Nijemci stvarno opako potrudili oko ove ideje.
U svakom slučaju današnji diktatori ne moraju nužno ovisiti o nekakvim predimenzioniranim SUV-užasima ili pak limuzinama od sedamnaest metara, već se svom napaćenom narodu mogu prezentirati u sportskom, elegantnom i entuzijastičkom svjetlu.
Stoga je svijet odmah jedno ljepše mjesto, zar ne?!