Evo kako u praksi izgleda pijana budala za volanom
Znam da je naslov ovog teksta možda malo pretjeran, no s obzirom na magnitudu idiotizma ovog lika jednostavno nije mogao biti drugačiji.
Uglavnom, ako ste dosad nalazili opravdanje za kombinaciju alkohola i volana, onda će vam ovaj video-uradak pomoći da shvatite koliki problem predstavlja vožnja u pijanom stanju.
Jeste li ikada pijani sjeli u automobil i sami sebi uspjeli objasniti da je sve pod kontrolom i da ste apsolutno u stanju dovesti se kući? Ja moram priznati da jesam – i to nekoliko puta tijekom svoje adolescentske dobi.
Naravno, kada bih sada krenuo opravdavati tih nekoliko situacija, mogao bih reći kako sam dobro „baždaren“ ili pak kako za volanom jako dobro znam što radim. Isto tako bih mogao reći i da je u ono vrijeme bilo puno manje automobila, te da su zbog toga šanse za sudar ili neku drugu nepoželjnu ekscesnu situaciju za volanom šanse bile puno manje. No sve su to tek glupa opravdanja iza kojih stoji činjenično stanje: bio sam mladi glupan i točka.
Danas kada oznaka 40 više ne znači samo znak ograničenja brzine, već jako precizno opisuje još jedno životno desetljeće u koje sam uspio ući, na neke stvari gledam poprilično drugačije nego s dvadeset godina. Prosječna brzina na cesti je odjednom sporija nego prije, a nekad sasvim normalne eskapade za volanom poput natjeravanja od semafora do semafora, ili pak istraživanje vlastitih granica za volanom na nekoj zavojitoj cesti bez bankina u današnje vrijeme izbjegavam u širokom luku.
Naravno da izuzev navedenih idiotarija koje sam nekada smatrao normalnima vrijedi izdvojiti i vožnju u pijanom stanju, jer mi niti takvog što više ni u bunilu ne bi moglo pasti napamet.
Stoga sve one koji „razmišljaju“ drugačije danas bez problema mogu osuditi bez porote i posebnog dokaznog materijala, jer sam itekako svjestan koliko su pijani ljudi za volanom opasni i nepoželjni.
Realno gledano, u hrvatskoj prema raznoraznim statistikama na godišnjoj bazi od te ubojite kombinacije promila i konja pogine hrpetina ljudi. Policija svako toliko upozorava i izvodi akcije, ne bi li se te brojke barem koliko-toliko smanjile, ali stvarnog efekta nažalost i nema pretjerano puno, jer na kraju cijele priče sve ovisi o vlasniku automobila i njegovom shvaćanju težine upravljanja automobilom u eteričnom stanju.
Za mnoge to ne predstavlja ama baš nikakav problem i dotični vjeruju da su odlični vozači čak i kad nisu sigurni koja im je adresa prebivališta i kako se zovu. Takvi bez problema nakon nekoliko litara tekućine obogaćene alkoholom sjedaju za volan i okreću ključ u bravi paljenja, pa stoga nikoga ne bi trebalo čuditi da upravo takvi postaju dijelom crnih statistika s kojima smo iz godine u godinu okruženi.
Neki od tih eteričnih Šumahera imaju sreće, pa im se tijekom tih pijanih minuta za volanom ne zalomi sudar ili kazna od strane dečkiju u plavom, ali to i dalje ne znači da su dotični ispravno postupili ili da za njih postoji ikakvo opravdanje, jer su budaletine koje precjenjuju sami sebe i time ugrožavaju ostatak pripadnika svakodnevnog cestovnog kaosa. Svaka drugačija klasifikacija bila bi kriva, zar ne?!
…i upravo u tom dijelu priče vrijedi spomenuti morona iz video-uratka pred vama koji zorno prikazuje kako stereotipi vezani uz automobile i njihove vlasnike nemaju pretjerano puno smisla…
Naime, pretpostavljam da ste već prije čuli komentare poput „kamatar u BeeMWeu“, „seljačina u Mercedesu“ ili „š**ak u Audiju“. Pretpostavljam da ste u praksi doživjeli (ili pomislili) predrasude nešto generalnijeg tipa poput „sponzoruša u skupom autu“, „lik s malim u velikom autu“ ili pak „kompleksaš u sportskom automobilu“, jer ni takva razmišljanja nisu nikakva rijetkost.
No realno gledano, to su većinom nepotrebna generaliziranja zbog kojih se neki od nas automatski osjećaju bolje zbog vlastitih nemogućnosti ili nesposobnosti, dok materijalno stanje stvari jako dobro pokazuje da marka i model automobila, te raznorazni oblici karoserija i njihovi gabariti ne moraju nužno opisivati vlasnike.
Uostalom, lik pred vama vozi Alfa Romeo 159 SW, što možda kod anti-Alfista izaziva podsmjeh zbog generalnog pogleda prema „kvarovima“ automobila te marke, ali vlasnika ne karakterizira unutar sfera gore spomenutih generaliziranja, a čovjek je kompletni idiot.
Ukratko se radi o čovjeku koji iz garaže u stanju bliskom definiciji alkoholne kome prvo pokušava hodati i naći svoj automobil. Zatim svoju Alfu pokušava izvući iz parkirnog mjesta podzemne garaže, a onda kreće niz loših procjena kakvima su skloni samo pijanci i ljudi kojima procjena prostora predstavlja kronični problem.
Uglavnom, Alfa poljskih (konkretno Warszawa-Wola) registarskih oznaka s ovakvom pijanom budaletinom za volanom ni približno nije prošla dobro – baš kao ni nekolicina zidova i jedan parkirani automobil u koji je tikvan mlatnuo „iz prve“.
Pretpostavljam da će mi mnogi zamjeriti na opisima vlasnika ove Alfe i protestirati na raznorazne načine, no moram reći da jednostavno ne znam kako bih drugačije opisao ovakvu spodobu u ljudskom liku.
Možda je sociološki nekorektno nekoga nazivati budaletinom i tikvanom, ali doista ne znam kako bih drugačije opisao čovjeka koji svoj vlastiti život procjenjuje u promilima, bez da pri tome mari za kućni budžet, oštećenja na vlastitom i tuđim automobilima, te potencijalno ozljeđivanje nekog sasvim sedmog. Ne znam kako bih drugačije objasnio zgražanje koje sam osjetio tijekom gledanja ove montaže snimaka s nadzorne kamere jedne podzemne garaže, a vjerujem da nisam jedini.
Možda sam dijelom prepoznao samog sebe u adolescentskim danima i s prijezirom gledao što se sve i meni moglo dogoditi u sličnim stanjima, a možda je prijezir i nekolicina opisa ovog „vozača“ tek pobuna zdravog razuma nad idiotskim ponašanjem.
Iskreno moram reći da ne znam zašto je tome tako, ali sam siguran da je ovakvo ponašanje za volanom zaslužilo svaku osudu i žalosno je vidjeti da čak i u 2016. godini i dalje postoje kreteni koji su u stanju tako olako shvatiti ne samo onaj materijalni dio priče, već svoj i tuđe živote.
Slažete li se?