Evo kako je nastao Ferrari FXX K
Ako slika vrijedi tisuću riječi, onda ovaj video-uradak može poslužiti poput nekog ovećeg literarnog djela posvećenom dizajnu.
Možete li nabrojati sve slavljeničke i ekstremne Ferrarijeve modele koji su svjetlo dana vidjeli tijekom osamdesetih i devedesetih godina prošlog, te tijekom jednog i pol desetljeća aktualnog stoljeća?
Vjerujem da možete, no kako uz jutarnju kavu ne bi još i o tome morali razmišljati, lako ja to učinim umjesto vas.
Naime, radi se o modelima F40, F50, F60 (kako je zapravo trebao biti nazvan Ferrari Enzo), te najnoviji predstavnik te tradicije ludila pod nazivom LaFerrari.
Naravno da je svaki od tih cestovnih monstruma kad-tad tijekom svog života izrodio i trkaće izvedenice, pa se tako u tom kontekstu prije svega treba spomenuti Ferrari F40 LM (odnosno Competizione), i F50 GT, kao automobile koji su samom svojom pojavom oduševljavali današnju stariju generaciju.
Pripadnike novijih generacija (odnosno sve one rođene nakon razrješenja mita o „milenijskom bugu“) vjerojatno je fascinirao ružnjikavi Ferrari Enzo i njegove ekstremne izvedenice nazvane FXX i FXX Evoluzione, a u današnje vrijeme tu je zadaću fasciniranja svih ljubitelja marke pod znakom propetog konjića preuzeo model LaFerrari i njegova ekstremna izvedenica nazvana FXX K.
Ferrari FXX K svijetu je prikazan 5. prosinca prošle godine, kada je „pala“ demonstracija sile i najfinijeg urlikanja na svijetu, tj. kada je prvi primjerak ovog poprilično nenormalnog automobila protutnjao stazom Yas Marina u Abu Dhabiju.
Naravno da su svi prisutni bili fascinirani viđenim, te je Ferrari uspio uhljebiti i pokoju narudžbu za ovu izvedenicu modela, te time zaraditi nešto novaca. Doduše, narudžbi nije bilo puno, a i neće ih biti, s obzirom na to da je Ferrari na tržište ponudio tek najavu oko moguće prodaje ovog automobila, pa je faktor ekskluzivnosti vezan uz ovaj automobil zacementiran poput lajavaca kakve je u „zlatno doba“ sa „cipelama od cementa“ kažnjavala Mafija.
Za one koji ne znaju, sufiks „K“ u nastavku naziva ovog modela znači skraćenicu za KERS, tj. sustav koji utilizira korištenje kinetičke energije dobivene iz kočenja, kako bi automobilu na stazi podario još više snage u momentima kada je to potrebno.
Samim time je ovo zapravo najbliže što je jedan automobil ikada došao bolidu Formule 1, a to je definitivno nešto posebno.
Iz Ferrarija (zasad) uporno tvrde kako se FXX K nikada neće koristiti u nekoj utrci, već će nekoliko primjerka tog modela biti namijenjeno klijentima u ulozi test-vozača tijekom sljedeće dvije godine, koliko će još trajati razrada ove bolesti na četiri kotača.
Naravno da se u cijeloj priči samo perfidno daje do znanja da će dotični klijenti (odnosno „test-vozači“) biti vlasnici još jednog automobila s kojim ne smiju izaći izvan granica Ferrarijeve staze Fioriano, no o tim budalaštinama radije ne bih ovom prigodom.
Dapače, Ferrari FXX K jedan je od „onih“ automobila za koje je svakom auto-entuzijastu jednostavno drago da postoje, jer izuzev činjenice koja kaže da ovaj automobil potpisuje jedan od najslavnijih proizvođača automobila na svijetu, ovaj automobil znači i apsolutnu posvećenost tehnologiji, tehnici, aerodinamici i svemu onome u čemu će neke nove generacije kupaca uživati.
Uglavnom, kako ne bi sve ostalo samo na nekoliko redaka teksta i pokojoj fotografiji, u nastavku pogledajte video-uradak koji zorno prikazuje kako je zapravo nastao dizajn ovog fenomenalnog automobila.
Riječi su naravno suvišne u onom verbalnom obliku, pa se umjesto njih jednostavno prepustite tisućama neverbalnih riječi koje će vam ovi kadrovi zasigurno ponuditi tijekom ovog kratkog video-uratka.
Uživajte.