Prodali biste organ za neki automobil? Evo koliko možete dobiti novaca i koje aute možete kupiti – 2. dio!
Jučer sam se raspisao o cijenama bubrega, jetre i gušterače. Odnosno organima koje je moguće prodati da bismo u nekom paralelnom svemiru zaradili dovoljno novaca za kupnju nečeg posebnog na četiri kotača. A danas na red dolaze još dvije “zvijezde” na ilegalnom tržištu organa.
I ne… “Veseljko” nije jedan od njih.
Srce
Broj ilegalnih transplantacija na godinu: oko 700
Najmanja cijena za davatelja: oko 13,000 Eura
Najviša cijena za davatelja: oko 30,000 Eura
Faktor preživljavanja davatelja: ne postoji ako nismo u filmu o Zombie-ekipi
Automobili koje bismo si mogli priuštiti nakon doniranja srca (ako izuzmemo činjenicu da ste u ovom slučaju mrtvi):
Ford Mustang GT
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 8/10
Kao ljubitelju američkih “sportskih automobila”, Mustang se jednostavno morao naći na ovom popisu. No ne ona bezlična i svijetu nepotrebna EcoBoost-varijanta s Focusovim motorom, već ona prava.
Ona s oznakom GT koja pod poklopcem motora ima 8 cilindara posloženih u slovo „V“ i nekih 430 konja s kojima je moguće gromoglasno oplakati gubitak srca. I isto opravdati na najbolji mogući način.
Uostalom, kako poezija i proza kažu, mnogi su za Mustang dali srce i dušu.
Pa zašto ne biste i vi?
BMW M3
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 8,5/10
Ako ste ikada htjeli imati BMW M3 te vam se generacija E90 dopala, evo jednog primjerka za vas. Jer iako se radi o limuzini, i dalje je riječ o punokrvnom “osmaku” koji na stražnje kotače isporučuje 420 konja.
I to je uz fenomenalnu šasiju u pravilu jedina bitna stavka.
Srce ovog automobila dovoljno je jako da srca njegovih vlasnika nerijetko ubrzavaju do granica pucanja. Pa kako vi ono vaše ionako više nemate, ovo je možda savršen izbor za kupnju.
Jer u krajnjoj se liniji ipak radi o BMW-u s „M“ oznakom – i to onom pravom. A to uvijek vrijedi, zar ne?!
Porsche Boxster S
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 6,5/10
Iako se radi o “baby” Porscheu ili pak Porscheu čiji vlasnik nije imao novaca za 911-icu, to je i dalje Porsche. Odnosno, u prijevodu prezime. A prezime je uvijek vrijedno – čak i kada se za njega na ledu ostavi srce.
Istini za volju, Boxster ni po čemu nije spektakularan, ali s druge strane i dalje čvrsto stoji upravo tamo gdje bi i trebao. Odnosno među punokrvnim sportskim automobilima koji svojim performansama ubrzavaju puls i ljude čine sretnima.
Pa iako srce više nemate, ovaj bi ga automobil barem nazivno mogao vratiti tamo gdje mu je mjesto.
Ili se barem tako čini…
Audi RS4 Avant
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 7,5/10
Dakle, ovo je brzi karavan. I ne samo brzi karavan, već jedan od najbržih koje je svijet ikada imao prilike vidjeti. A to već samo po sebi govori sasvim dovoljno. Ili bi barem trebalo.
Neki će na ovaj Audi tek odmahnuti rukom i prokomentirati nešto u stilu „ radije bih BMW“, a nekima će se pak zacakliti oči.
No kojoj god skupini pripadali, faktor fascinacije s kojim ovaj automobil raspolaže, nemoguće je anulirati. Jer 420 konja u kombinaciji s najpraktičnijim oblikom karoserije na svijetu jednostavno je pun pogodak.
Stoga imajte srca iako ga nemate i razmislite dvaput oko ovog kandidata.
Chevrolet Camaro SS
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 7/10
Naizgled vječan rat na polju tzv. „pony-car“ modela u Americi i dan-danas je aktualan. Jer Mustang s jedne strane kroji svoju priču, dok Camaro iz godine u godinu u toj priči itekako pokušava preuzeti višak stranica.
No sve je to zapravo nebitno, jer oba automobila imaju svoju publiku.
Ukoliko volite američke automobile i u stanju ste za jedan ispred svojih vrata od kuće dati srce, možda je ovaj Camaro zapravo hvale vrijedan kandidat.
Pogotovo ako nemate ništa protiv brkova i „fudbalerke“ u naviranju, jer u tome zapravo jest razlika između onih kojima je Camaro draži od Mustanga.
Pluća
Broj ilegalnih transplantacija na godinu: oko 500
Najmanja cijena za davatelja:oko 15,000 Eura
Najviša cijena za davatelja: oko 30,000 Eura
Faktor preživljavanja davatelja: pod velikim znakom upitnika
Automobili koje bismo si mogli priuštiti nakon doniranja pluća (i pri tome prestanemo pušiti):
Volkswagen Golf R
Faktor davanja pluća za ovaj automobil: 4/10
Ako se mene pita, radije ću pluća prepustiti nikotinu i katranu, nego razmišljati o donaciji nekog od plućnih krila u zamjenu za Golf R. Jer ovo zapravo nije automobil, koliko bijedan pokušaj nastavka tradicije koju je u punom jeku započeo Golf 4. generacije s oznakom R32.
Da… Golf R ima 300 konja. Ima i pogon na sva 4 kotača. Ima milijun tona opreme i nazivno je interesantan na cesti i na stazi.
Ali kada se jedna nazivno interesantnija verzija Golfa naslanja na onu slabiju (odnosno GTI), istog momenta postaje jasno da ovaj Golf ne vrijedi niti jedan bubreg, a kamoli dio respiratornog trakta.
A za sve ostalo, tu su sektaši…
BMW 435i
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 5/10
BMW-ova „četvorka“ zanimljiv je automobil. Pogotovo kada dolazi u kombinaciji s preko 300 konja. Jer to u prijevodu znači da nije riječ samo o automobilu koji privlači poglede, već i o onom koji je u stanju razvući osmijeh od uha do uha.
Tj. tako bi barem to trebalo biti.
No ovaj BMW ima jedan veliki problem. A taj se zove M3. Jer za nekih 25,000 Eura nije problem pronaći BMW M3 E90 ili još bolje – M3 E46 u savršenom stanju i s malo kilometara. Jer tom se „M“ dvojcu ovaj novokomponirani Turbo-Bavarac može napušiti… Hm… Da se cenzuriram na vrijeme.
Dakle, ako doniranje pluća znači vlasništvo nad jednim od primjeraka modela 435i, moja pluća ostaju tamo gdje jesu.
Audi TT-RS Roadster
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 7/10
Dva sjedala za dva plućna krila. Zvuči pravedno, zar ne?!
No ako tome dodamo i 4 pogonska kotača na koje se isporučuje nekih 340 konja, omjeri u najmanju ruku postaju mutni. Jer Audi TT-RS u stanju je i manično depresivnoj osobi razvući osmijeh preko lica. A to je pak sasvim dovoljno da se ovaj Roadster za nabrijane frizere-pripravnike nađe kao adekvatna zamjena za pluća.
Ovaj automobil izgleda kako treba i ide još bolje.
I zato u najmanju ruku predstavlja jednu vrlo interesantnu opciju u ovoj priči.
Hyundai i30 N Fastback
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 6,5/10
Da… Hyundai za cijenu jednog para pluća. Iako zvuči nevjerojatno, u današnje vrijeme se ova Hyundaijeva demonstracija sile može staviti u jednu ovakvu usporedbu. Jer ovaj nabrijani Koreanac sa svojih 275 konja itekako dobro funkcionira na svim poljima.
Od dizajna, koji je u najmanju ruku atraktivan, preko performansi koje su u najmanju ruku uvjerljive, pa sve do… Hm… Zapravo svega.
Ovo je paket koji je teško odbiti svakome tko je ikada poželio juriti te istovremeno imati dovoljno mjesta za obitelj. Pa iako možda nekima i dalje jest riječ “samo” o Hyundaiju, ovaj je uvelike poseban.
I to dokazuje u praksi, a ne samo u sklopu marketinških floskula.
Porsche 911 Carrera (997)
Faktor davanja srca za ovaj automobil: 9/10
Ma koga briga što nije riječ o Carreri S? Koga briga što nije dvije generacije noviji model? Tko mari za takve detalje, kada se za 29,000 i sitno može kupiti komadić legende – iskonski, pravi i uvijek aktualan “elfer”?!
Naravno da postoje oni kojima 911 kao automobil ne znači ništa. Ali ti u pravilu nisu bitni za ovaj dio priče.
S druge strane postoje i oni koji bi za ovaj automobil donirali i dva seta plućnih krila, pa se u datom momentu ovih 29,900 Eura čini poput “bagatele”.
Jer kupiti Porsche 911 oduvijek znači nešto posebno. Nešto drugačije. Nešto orijentirano uživanju u vožnji, a ne samo prijevozu od točke “A” do točke “B”.
Sve su to razlozi zbog kojih u ovom momentu razmišljam trebaju li mi zapravo pluća, ili bih radije pronašao neku drugu varijaciju na temu disanja za volanom svoje 911-ice.
I vjerujem da nisam jedini…
Eto… Sad znate cijene pojedinih organa na ilegalnom tržištu.
Znate i što se može dobiti u zamjenu za organe koji vam možda ne trebaju ili vam nisu baš toliko bitni.
No najbolje od svega je da znate da uvijek postoji izbor, pa samim time nema opravdanja da si u datom momentu ne priuštite automobil koji vas stvarno veseli.
Imajte to na umu idući puta kada vam na um padne rečenica poput “za ovaj bih automobil dao…”.
I naravno, pamet u glavu. Jer naposljetku niti jedan automobil nije vrijedan narušavanja kvalitete života – koliko god se nazivali auto-entuzijastima i bili prepuni rečenica poput ove gore navedene.
Uživajte. Čak i kada vaši automobili nisu kraj vas.
Do čitanja…
MOGLO BI VAS ZANIMATI JOŠ I OVO:
1. Dali biste organ za neki automobil? Evo vam prvih par kandidata.