Dali biste organ za neki automobil? Evo vam prvih par kandidata.
Živimo u čudnovato vrijeme, jer danas ne samo da ništa nije sveto, već sve ima svoju cijenu. I to relativno nisku, a često i plativu u “lajkovima”.
Uglavnom, tako je i s automobilima. Pa ukoliko i dan-danas za vas postoje automobili za koje biste dali neki od organa, donosimo kratak pregled cijena organa i što se za njih može dobiti. Novo i polovno.
Ilegalna trgovina organima iz godine u godinu generira više od 1,7 milijardi Dolara zarade. Tako barem kažu statistički podaci prikupljeni na globalnom planu.
I to ne samo davateljima organa, već i prekupcima (odnosno posrednicima) koji nerijetko na donirane organe prije “ugradnje” primateljima na svaki od organa udaraju maržu. U nekim slučajevima u postotku od čak 1,900%.
I time su dotični gori čak i od vlasnika dućana u Novalji koji za 1 litru Cole turistima uzimaju i po 32 kune.
No u svemu tome još je gora činjenica koja potvrđuje tezu o “čovjekovoj nehumanosti prema čovjeku”, jer upravo ti prekupci zarađuju na ljudskoj patnji…
Naime, donori u pravilu dolaze iz ekonomski nerazvijenih dijelova svijeta.
Nisu baš pretjerano educirani i nemaju pojma što zapravo rade.
S druge strane pak primatelji dolaze iz bogatijih i educiranijih sredina, ali su isto toliko očajni, jer se u krajnjoj liniji bore za vlastite živote i organi im itekako trebaju.
Stoga ovo zapravo nije tipična priča u kojoj glavne uloge imaju kriminalci, već jedna malo drugačijeg tipa.
No pustimo sad to…
Znam… Ideja iza ovog teksta uvrnuta je do krajnjih granica. No istovremeno je bazirana i na svim onim situacijama u sklopu kojih sam zbog nekog automobila zaustio nešto poput “za ovo bih dao bubreg, komad jetre i dva pršljena kralježnice”.
A vjerujem i da nisam jedini.
Među auto-entuzijastima se takve rečenice često mogu čuti, jer svaki od pripadnika tog mikro-svijeta ima svoj popis snova na četiri kotača.
Snova čija vrijednost nije samo u novcu, već i u onom emocionalnom smislu. Snova koji možda nikada neće postati stvarnost, ali ih se i dalje isplati sanjati.
I naravno da većini ljudi oko nas takve izjave zvuče neobavezno u istoj mjeri koliko i nerealno i smiješno. Jer izvaditi neki od organa iz tijela, te time narušiti vlastito zdravlje zbog komada lima, plastike, gume i stakla nije nešto što bismo mogli realno objasniti čak ni u šali.
Stoga nerazumijevanje okoline prema takvim rečenicama nikoga ne treba pretjerano čuditi.
Ali pretpostavimo samo na sekundu da bismo se stvarno mogli rastati od nekog organa koji nam se u datom momentu čini tek relativno potrebnim.
Koji bismo automobil kupili u njegovoj protu vrijednosti? Za koju svotu?
I koliko bismo uopće novaca mogli dobiti za neki od organa na crnom tržištu?
Priznajte da vas barem malčice interesira.
No prije nego krenemo s popisom, ajmo samo navesti nekoliko detalja o automobilu kakav tražimo…
Dakle, karakterom bi automobil koji tražimo trebao biti barem nazivno sportski. A to pak u prijevodu znači da je za početak obavezno benzinac i da nije SUV. Jer nitko normalan za sportski-nastrojeni Diesel ili pak predimenzionirani užas od sedamnaest tona (pretencioznosti) ne bi dao bubreg. Baš da dotični bubreg i ne radi kako treba.
Od opreme bi automobil kakav tražimo trebao imati tek nužne stvari poput ABS-a, servo-upravljača i pokojeg komadića opreme na kakvu smo u pravilu navikli.
Tj. u prijevodu, recimo da automobil o kakvom pričamo treba imati kožna sjedala i volan presvučen kožom, centralno zaključavanje i strujne krugove koji pokreću prozore.
Ovjes je naravno od saveznog značaja, pa je opcija “sportski” obavezno uključena. A isto vrijedi i za aluminijske felge. Ili magnezijske. Ili kovane…
Uglavnom, recimo da s opremom ne treba pretjerivati, jer je u krajnjoj liniji riječ o automobilu koji vi vozite, a ne da on vozi vas – kao što je slučaj s mnogim današnjim modelima u kojima se vozač često osjeća poput suvozača.
Pa eto… Sada kad smo definirali kakav automobil ovdje tražimo, možemo krenuti s popisom prosječnih cijena organa na tržištu i što se sve u nazivno “sportskom obliku” na četiri kotača za dotične organe može dobiti.
Bubreg
Broj ilegalnih transplantacija na godinu: oko 8,000
Najmanja cijena za davatelja:oko 5,000 Eura
Najviša cijena za davatelja: oko 12,000 Eura
Faktor preživljavanja davatelja: vrlo moguć – ako se baš mora
Automobili koje bismo si mogli priuštiti nakon doniranja jednog bubrega:
Volkswagen EOS 2.0 TFSI
Faktor davanja organa za ovaj automobil: 2,5/10
Da… Nije Golf, ali se trudi. Nije baš riječ o sportskom automobilu, ali s 200 konja i bez krova itekako može poslužiti na nekoj zavojitoj i otvorenoj cesti.
Iskreno govoreći, nekako sumnjam da bih se odvojio od bubrega radi povlastice sjedanja za volan jednog EOS-a, ali nikad se ne zna…
BMW 325i
Faktor davanja organa za ovaj automobil: 4,5/10
Prije svega vrijedi reći kako nije riječ o Coupé ili Cabriolet verziji “trojke”, već o limuzini generacije E90. Ali s obzirom na rednog “šestaka” i nekih 220 konja, ova se limuzina ne čini lošom opcijom. Pogotovo ako dolazi u kombinaciji s “M” paketom.
Iako postoje velike šanse da ćete za volanom izgledati poput kamatara iz Retkovca, za ovaj bi se automobil neki itekako odlučili dati bubreg.
Mercedes-Benz E200
Faktor davanja organa za ovaj automobil: 3/10
Za nekih je 7-8,000 Eura ovdje riječ o karavanskoj verziji E-klase koja pod poklopcem motora ima 184 konja.
Dakle, ni približno nije riječ o sportskom automobilu, ali već se u ovom trenutku mogu sjetiti jednog čovjeka koji bi dao bubreg za ovo čudo(vište) iz Stuttgarta.
Realno gledano, ovo nije brzi karavan, već se radi o tek mrvicu bržem lubeničaru koji ne dimi crno. I zato faktor davanja organa nije visok.
Audi A6 3.2 FSI quattro
Faktor davanja organa za ovaj automobil: 5/10
Sa svojih 250+ konja, ovaj automobil itekako dobro ide. Uspomoć quattro-sustava (barem nazivno) i drži cestu. Dakle, sportski duh iz osamdesetih u ovom je automobilu itekako živ. Ali uz određene izdatke.
Za početak, tu je potrošnja goriva koju ne treba zanemariti. A ni troškovi održavanja nisu mali.
No najgori dio priče o ovom Audiju svodi se na vozna svojstva koja su daleko od sportskih, pa se BMW s ovog popisa ipak čini kudikamo boljom opcijom.
Jetra
Broj ilegalnih transplantacija na godinu: oko 2,500
Najmanja cijena za davatelja: oko 10,000 Eura
Najviša cijena za davatelja: oko 14,500 Eura
Faktor preživljavanja davatelja: moguć – osim ako niste iz Zagorja ili se prezivate Grdović
Automobili koje bismo si mogli priuštiti nakon doniranja jednog bubrega:
BMW 645Ci
Faktor davanja jetre za ovaj automobil: 3/10
Ako vas ne smeta prednji kraj automobila koji izgleda pretilo i kao da ima Downov sindrom, onda je ovo automobil za vas. Klasičan primjer neuspjele Bangleove ere u BMW-u.
Ovo je amerikanizirani Coupé koji imponira tek prekupcima, vlasnicima lokala na lošim lokacijama i trgovcima povrćem. No preko 300 konja za cijenu od samo jedne jetre nije baš lako marginalizirati, pa bi nekima ovaj automobil itekako mogao biti opcija.
Ford Focus ST
Faktor davanja jetre za ovaj automobil: 6/10
OK… Nije RS. Ali za nekih 13-14,000 Eura, ovaj je Ford istovremeno brz i praktičan – baš kakav jedan od pripadnika novokomponiranih gradskih luđaka na četiri kotača i mora biti.
Troškovi održavanja su u pravilu minus za Focus ST. Ali s obzirom na to da se mogu naći i nešto jeftiniji primjerci, za razliku novaca od prodane jetre može se napraviti jedan veći servis, pa problema više ne bi trebalo biti.
A performanse su uvijek tu, jer je u krajnjoj liniji ipak riječ o brzom Fordu.
Volkswagen Golf GTI
Faktor davanja jetre za ovaj automobil: 6,5/10
Šesta generacija Golfa GTI ima tek nešto više od 200 konja, prednje pogonske kotače i za cijenu od 11-13,000 Eura dolazi s hrpetinom opreme, što pak iznimno veseli milenijalce.
Iako je riječ „samo“ o Golfu, ne treba zaboraviti da je u ova magična tri slova sažeto sve ono najbolje što je Wolfsburg u stanju ponuditi.
U našim je krajevima dodatan bonus i faktor obožavanja ovog automobila, pa vam odlasci na dijalizu neće biti dosadni, jer ćete kupnjom ovog automobila zasigurno biti članovi barem dvije do tri grupe istomišljenika na WhatsAppu i moći ćete tipkati s njima dok čekate.
Audi A5
Faktor davanja jetre za ovaj automobil: 5,5/10
Ukratko, radi se o topless A “petici” koja pod poklopcem motora ima dvije litre zapremine i tek nešto iznad 200 konja.
Odnosno, u prijevodu, ispod haube nalazi se 2.0 TFSI motor za koji već i vrapci na granama znaju.
Iako priznajem da bih radije vozio BMW bez krova, ne mogu uprijeti prstom i smijati se na ovaj automobil. Jer Audi A5 oduvijek je lijep i atraktivan – pogotovo u verziji s pomičnim krovom.
Faktor ekskluzivnosti u današnje vrijeme za ovaj automobil praktički i ne postoji, ali u tome i nije poanta. Jer 200 konja u kombinaciji s vjetrom u kosi ipak priča svoju priču.
Alfa Romeo GT
Faktor davanja jetre za ovaj automobil: 7,5/10
Najljepši način da svoju jetru zamijenite za automobil. Dizajn koji ruši zidove i topi glečere. Jer je totalno drukčiji od drugih. Tj. radi se o Alfi. A to je većini sasvim dovoljno.
Sa svojih 6 cilindara i 3,2 litre zapremine, ova Alfa na prednje kotače razbacuje oko 240 konja. I to čini na najelegantniji mogući način.
Doduše, kvaliteta i potrošnja goriva uvijek su faktori za Alfu u kombinaciji sa “šestakom”, ali pravi znalci oko toga neće lomiti koplja. Pogotovo ako im je jetra dobila ovakav oblik na četiri kotača.
Honda Accord
Faktor davanja jetre za ovaj automobil: 2,5/10
Dragi Hondaši i svi oni koji se takvima osjećaju: ako svoju jetru želite zamijeniti za automobil, onda s markom koju toliko volite u ovom slučaju baš i nećete imati sreće.
Jer jedina Honda koju sam našao u ovom rasponu cijena svodi se na Accord Tourer (odnosno karavan) s dvolitrenim motorom i 160 konja. Bez Turbo-punjača, kompresora, pogona na sve kotače i bilo čega što bi se barem nazivno moglo nazvati sportskim.
Stoga sam ovaj automobil u pravilu trebao preskočiti, ali kad je već Honda, neka ostane na listi. No to nipošto ne znači da se na bilo koji način isplati za ovaj pretili karavan ostati bez vlastite jetre.
Gušterača
Broj ilegalnih transplantacija na godinu: oko 200
Najmanja cijena za davatelja: oko 11,000 Eura
Najviša cijena za davatelja: oko 14,000 Eura
Faktor preživljavanja davatelja: iskreno, radije ne
Automobili koje bismo si mogli priuštiti nakon doniranja gušterače:
Volkswagen Scirocco
Faktor davanja gušterače za ovaj automobil: 3/10
Ista priča kao i s Golfom, samo je oblik karoserije (nekima) atraktivniji. Jer Scirocco zapravo i nije ništa više od Golfa u “fensi” odijelu.
Motor je isti. Ovjes također – isto kao i pogonski kotači. Samo je faktor pretencioznosti vlasnika nešto veći – isto kao i cijena na tržištu.
Stoga bih svoju gušteraču možda radije dao u zamjenu za original, nego za blijedu kopiju.
No to sam samo ja…
BMW 530i
Faktor davanja gušterače za ovaj automobil: 2/10
Još jedan dokaz da Chris Bangle i BMW ne idu zajedno. Jer “petica” generacije E60 oduvijek je bila i zauvijek će ostati crnom mrljom u BMW-ovom opusu za ovaj model.
Crna mrlja koju čak ni “veš-mašina budućnosti nikad neće oprati”.
Iskreno govoreći, inzulin i njegovo lučenje čini se ljepšim procesom od sjedanja u E60 – čak i kad je “M” paket u igri, pa nekako čisto sumnjam da bih se rastao od vlastite gušterače da bih u svom vlasništvu imao ovo čudo(vište) iz Bavarske.
No svjestan sam i da postoje oni koji ne sumLJaju.
A ti se nipošto neće složiti sa mnom, pa neka im bude.
Škoda Octavia VRS
Faktor davanja gušterače za ovaj automobil: 6,5/10
O da… Golf kojem je anulirana bezličnost. Čeh kojem ne smetaju očite aspiracije prema Njemačkoj.
Octavia predstavlja automobil koji je iz generacije u generaciju uspio redefinirati samog sebe i uvijek ostati svjež i zanimljiv – pogotovo u VRS-verziji koja sa svojih 220 konja ne izgleda sposobno, već to i jest.
Iako faktor pretencioznosti za ovaj automobil u pravilu ne postoji i nekako se čini da ne postoji gušterača koju je moguće usporediti s Octavijom, riječ je o automobilu koji svojom cijenom opravdava svoj status u omjeru 1:1.
A nekima je to sasvim dovoljno da dvaput razmisle prije kupnje ove češke limuzine s njemačkim motorom.
Audi TT
Faktor davanja gušterače za ovaj automobil: 7,5/10
Ukoliko ste npr. frizer-pripravnik koji ne zarađuje puno, ovo bi mogao biti automobil za vas. Jer Audi TT za cijenu gušterače barem nazivno opravdava ideju zamjene organa za automobil.
Pogotovo ako se radi o verziji modela koja pod poklopcem motora ima 6 cilindara i 3,2 litre zapremine, jer tada više niste samo frizer-pripravnik bez gušterače, već frizer-pripravnik bez gušterače koji je itekako u stanju pojuriti.
U ovom automobilu nije problem izgledati dobro dok jurite. A to je u svijetu mode i glamura itekako poželjno.
Za nekih 14,000 Eura može se dobiti sasvim solidan primjerak starosne dobi od nekih 13-14 godina. I to je možda najgori dio priče o TT-u.
Ali s obzirom na to da dotični Audi jako dobro odolijeva zubu vremena, možda i nije sve tako crno. A da i jest, uvijek postoje druge boje u paleti.
Alfa Romeo Spider
Faktor davanja gušterače za ovaj automobil: 5,5/10
Ukratko, ovo je Brera bez krova. A svi znamo da je upravo Brera u dizajnerskom smislu jedan od najintrigantnijih automobila koji su tijekom posljednjih desetljeća vidjeli svjetlo dana.
Stoga ni Spider ne može biti loš, zar ne?!
U usporedbi s Audijem TT, BMW-om Z4 i Mercedesovim modelom za vlasnike frizerskih salona, odnosno modelom SLK, ova je Alfa stoput rjeđa zvjerka.
Samim time faktor ekskluzivnosti raste u nebo. No s obzirom na to da se u ovom slučaju radi o verziji 2.2 JTS 16V, stvari ipak ostaju malčice nedorečene.
Stoga, ako želite izgledati dobro bez gušterače, ova je Alfa automobil za vas. A ukoliko vam pak vlastita gušterača vrijedi puno više od pukog izgleda, možda je bolje razmisliti o nekoj alternativi.
Nastavak ove organske priče slijedi već sutra…