Da, ovo je Mazda MX-5 iliti Mitsuoka Rock Star
Stvarno jest.
Najstvarnije.
“Za istač”.
Iako smo je u sklopu našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila već nekoliko puta spomenuli, svejedno postoji velika šansa da nikada niste čuli za tvrtku Mitsuoka.
Sama tvrtka sa sjedištem u Japanu specijalizirala se za stvaranje neobičnih automobila raznoraznih vrsta, podvrsta i klasifikacija, ali je u svijetu možda najpoznatija kao proizvođač sportskog modela nalik ribi koji je nazvan Orochi.
Dotični je sportski automobil u svoje obje verzije (dakle, one s krovom i one u topless-izdanju) od mnogih medija u tiskanom i raznim drugim izdanjima proglašen najružnijim automobilom na svijetu. No to nije spriječilo tvrtku Mitsuoka da nastavi s poslom i njegovanjem nekih čudnovatih teza i ideja koje su sastavni dio svakog njihovog modela.
Najnovija kreacija tvrtke Mitsuoka naziva se Rock Star i s posljednjim projektom tvrtke pod nazivom Himiko dijeli sirovu osnovu. A osnova je svima omiljena Mazda MX-5, odnosno Miata aktualne generacije.
No za razliku od mnogih drugih pretvorbi i prilagodbi zbog kojih je Miata izgledala drugačije i posebnije, Mitsuoka Rock Star stvarno ima jedno posebno mjesto u cijeloj toj “pogodi tko sam” ideologiji koja iz godine u godinu trese japansko tržište automobila.
Uglavnom, ako na prvi pogled usmjeren ka fotografijama vidite Corvette C2, oči vas ne varaju, jer je Mitsuoka upravo na taj sveamerički sportski automobil i ciljala.
Inače ova tvrtka dobrim dijelom živi od repliciranja pojedinih legendarnih automobila, tako da ova Miata nalik Corvette zapravo nije ništa čudno. No za razliku od tog najnovijeg projekta, mnogi su drugi bazirani na europskim modelima, pa je zato cijela ova priča možda malčice uvrnuta i drugačija.
No to definitivno nije ništa loše, jer… Hm… Ma samo pogledajte koliko genijalno izgleda finalni produkt i sve je istog momenta jasno.
Izvana je Miata kao donorski automobil potpuno neprepoznatljiva. Prednji dio nema klasične odbojnike ukomponirane u ostatak karoserije. Nema zločestih farova i opakog izgleda s kojim se aktualna generacija Miate uvelike razlikuje od prethodnih. Zapravo nema niti jedne komponente koja nije taknuta Mitsuokinom magijom, pa je distinkcija između originalne Corvette druge generacije i ove japanske moderne priče poprilično teško vidljiva – barem na prvi pogled.
Uglavnom, dizajn ovog automobila namjerno i jako podsjeća na original iz kojeg je povučena inspiracija, tako da samo vjetrobransko staklo i dijelovi interijera vozaču daju do znanja kako ne sjedi u Corvette, već u Miati.
I to je puristima “fuj”, a nama je genijalno.
Naravno da se ispod poklopca motora ne krije nikakva poveznica s Chevroletom ni s Corvette, jer se Mitsuoka (sasvim logično) odlučila ostaviti Mazdin originalni 1,5-litreni SKYACTIV-G motor.
Dakle, nema “Small Blockova”, LS-oznaka i dvostruko više cilindara, što je pak s jedne strane možda i razočaravajuće. Ali s one druge u tome niti nije bila poanta. Dotični motor razvija 130 konja i 152 Nm maksimalnog okretnog momenta, što je za zabavu iza volana ove Miate sasvim dovoljno.
A što se opcija tiče, tu je mjenjački sklop s pet ili šest brzina – ovisno o željama kupca.
Dakle, sasvim jednostavno, direktno, i “u glavu”.
A što se tiče cijena? Hm… Recimo samo da Mitsuoka Rock Star nije jeftin automobil. Dapače, s obzirom na to da se s jedne strane radi o apsolutno ručnom radu, dok se s one druge ovim automobilom slavi “zlatni pir”, tj. okruglih 50 godina postojanja.
Zato je proizvedeno ukupno 50 primjeraka u raznim bojama po cijeni od nekih 35,400 eura.
Da… Možda nije malo, ali i opet vrijedi reći samo jednu-jedinu stvar: pogledajte ovo malo i simpatično retro-čudo iz zemlje izlazećeg sunca.
“Mrak” je, zar ne?
I što je najbolje od svega, nije inspirirana ribom, kao što je to bio slučaj s nekim drugim Mitsuokinim modelima.















