Evo kako upropastiti Mazdu MX-5
Ukratko, ne radi se o idejama koje podrazumijevaju tuning ili pak zabijanje automobila u drvo ili ogradu. Radi se o jednom japanskom proizvođaču užasa koji s nekim od svojih modela već godinama stoji na samom vrhu ljestvice najodvratnijih automobila koje je svijet ikada vidio.
Ako ste kao štovatelj svijeta automobila nekad imali prilike čuti za japansku tvrtku Mitsuoka, vjerojatno vam je jasno o kakvim se automobilima radi. No za one koji u ovom momentu blijedo gledaju u ekrane i napamet im pada „guglati“, radije ću napisati pokoju riječ, nego da dotični čitatelji bez nekog posebnog razloga troše vrijeme.
Naime, tvrtka Mitsuoka još od 1968. godine iz prefekture Toyama u svijet šalje hrpetinu odvratnih ideja, metamorfoza i kopija na četiri kotača. Neki filozofiju zajedno s modelima ove tvrtke nazivaju „smionom“ i „nekonvencionalnom“, a neki su mediji čak otišli toliko daleko da su pojedine modele nazvali „polarizirajućima“. To je naravno sve divno i krasno da sam pogled na pojedine modele ove tvrtke ne izaziva teške vidne ispade i kronična oboljenja želuca i probavnog trakta.
Dijapazon užasa za ovu marku podrazumijeva nekolicinu modela, od kojih su najužasniji Mitsuoka Galue, Viewt, Ryoga i Oroshi.
Kako bih barem otprilike i ukratko opisao ove najružnije pripadnike Mitsuokinog plemena na četiri kotača, recimo da Galue osim što vuče bazu iz Toyote Corolle, izgleda kao Rolls Royce s Downovim sindromom (i u sklopu posljednje, tj. četvrte generacije ima najgori prevjes prednjeg kraja koji je ikad viđen na jednom automobilu).
Mitsuoka Viewt svoju bazu vuče iz Nissana Micre, na čiju je šasiju montirana karoserija nalik Jaguaru Mark 2, što je suptilno poput npr. transvestita u slavljeničkoj odori na sastanku Jehovinih svjedoka.
U nastavku te britansko-japanske ideologije dizajna i kombiniranja stvari koje se jednostavno ne mogu kombinirati tu je Mitsuoka Ryoga, koja pak svoju bazu vuče iz najbezličnijeg Nissana svih vremena – Primere iz 1998. godine. Dotičnoj je Primeri stražnji kraj ostao praktički netaknut, dok je onaj prednji nalik još jednom klasičnom Jaguaru i iskreno ne znam bih li zbog te kombinacije umirao od smijeha ili suzama stvarao još jednu rijeku u dnevnoj sobi. No Ryoga zajedno s ostatkom društva dodirnutog ružnom palicom zajedničkim snagama nije u stanju konkurirati najglupljem i najodvratnijem modelu ove japanske manufakture užasa.
Za Mitsuokin model Orochi može se reći svašta, no u sklopu iste rečenice ni u bunilu ne može ići pridjev „lijep“, jer je ovaj automobil sve, samo to nije.
Susuma Mitsuoka kao gazda tvrtke kaže kako je ovaj automobil „poseban“ i navodi da je dizajn inspiriran jednom posebnom ribom, dok je naziv deriviran iz japanske mitologije, tj. od zmaja s osam glava pod nazivom Yamata no Orochi. No sve je to hrpa gluposti, jer umjesto svih tih navoda vrijedi reći tek da je ovaj model ni manje ni više, nego apsolutno izobličena i upropaštena varijacija na temu Honde NSX.
Da, dobro ste pročitali – ova nakarada na četiri kotača nekad davno bila je jedan od najboljih i najljepših japanskih automobila svih vremena, no g. Mitsuoka je usprkos tome dao „zeleno svjetlo“ za stvaranje ovog pokretnog „sportskog“ užasa.
Uglavnom, Mitsuoka Orochi apsolutno prednjači u smislu loše promišljenog i još gore izvedenog automobila – i to već na prvi pogled.
Dakle Mitsuoka kao proizvođač automobila ima smisla kao i prosječna najava nekog nogometnog trenera prije utakmice u gostima, no ta je mala skupina dizajnera i tehnologa i dalje aktivna u kombiniranju vremena, stilova i sveg ostalog što je nemoguće kombinirati u sklopu jednog automobila, pa se prije nekoliko dana u javnosti pojavila i najava najnovijeg užasa iz ove tvrtke.
Ukratko, riječ je o automobilu pod nazivom Roadster „Brooklands Edition“, koji kao bazu ima Mazdu MX-5, te na koji je montirana karoserija nalik nekom britanskom roadsteru iz šezdesetih. Samim time već u početku cijele priče oko ovog automobila stvari ne izgledaju dobro.
…a već pogledom na neku od fotografija odlaze u sferu strave i užasa.
Mitsuoka Roadster već je poznat model, pa je „Brooklands Edition“ tek jedna od „specijalnih“ izvedenica istog. Doduše, od „specijalnog“ u smislu ovog modela može se eventualno zaključiti da je specijalno ružan, jer ostatak predstavlja već viđeno čudovište bez krova.
Kupcima ove specijalne edicije (tj. specijalno ružne, ako ćemo nastaviti u realnom tonu) nudi se specijalna boja koja (pazite sad) podsjeća na legendarne britanske roadstere iz šezdesetih. Uz boju tu je i nekolicina posebno štavljenih pokrova mrtvih krava koja u kombinaciji s malo konca prekriva sjedala i dio armature, a onda je tu i najfinija kopija drveta kakvo se tijekom šezdesetih moglo naći u obliku detalja nekog Jaguara.
Dakle cijeli je automobil osmišljen kao odavanje počasti nekad minulim vremenima po kojima su britanski sportski automobili postali legende.
To bi naravno bilo skroz cool, da za izradu svake od ovih unikatnih i gadnih kopija ne strada po jedan primjerak danas jednog od ponajboljih japanskih automobila, tj. Mazde MX-5 i najiskrenije vjerujem da čak i oni kojima mala Mazda ne znači ama baš ništa u životu, od ovog čuda s gađenjem okreću glavu.
Opisivati motor i ovjes ili pak bilo koji drugi dio ovog automobila uzaludno je samo po sebi, jer je Mazdina brošura po tom pitanju već odavno sve rekla, pa samim time vrijedi napomenuti tek kako je ovaj automobil doista ručno rađen.
No da je rađen i od strane grčkih Bogova, istovremeno je ružan i apsolutno nepotreban, pa zbog toga jednostavno ne mogu vidjeti zašto bi netko normalan svratio u ovu manufakturu užasa potrošio oveću količinu novaca za nešto ovakvo.
Naime, početna cijena za Roadster „Brooklands Edition“ iznosi nekih 78,000 američkih dolara i za taj se iznos dobiva ručno rađena karoserija s kojom je upropašten savršeno normalan i lijep primjerak Mazde MX-5.
Stoga vjerujem pojam „genocida“ (ukoliko se isti može vezati uz svijet automobila) u slučaju ovog automobila definitivno ima primjenu, jer Mitsuoka Roadster neovisno o varijaciji na temu jednostavno upropaštava jedan odličan automobil i ponudu roadstera u svom generalnom smislu ne oplemenjuje ni na koji način.
Sve ostalo bilo bi suvišno zaključiti, te bi bilo kakvi daljnji navodi vezani uz ovaj pokretni užas bez krova bili potrebni poput otvorenog prijeloma ruke ili noge.
Slažete li se?