Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Vanja Mirosavljević 24.08.2023

Da li je M8 najbolji nikad napravljeni BMW?

Vrlo vjerojatno – da, ali tako je to kada se u razvoj novih modela upletu korporativne kravate, a inženjeri ostanu po strani.

BMW M8 (E31) prototip
BMW M8 (E31) prototip
foto: Top Car Rating

Kada je 1989. BMW predstavio novu seriju 8, sasvim je bilo logično za očekivati i verziju s prefiksom „M“, no nažalost to se nikad nije dogodilo. Inženjeri u BMW-u su tad tvrdili da je veliki coupe jednostavno pretežak da nosi M značku. Činjenica jeipak  ta da je prototip M8 napravljen, ali nikad nije dobio svjetlo za serijsku proizvodnju. Što smo propustili? Za početak, 5-litarski V12 s 550 konjskih snaga.

V12
V12
foto: Old Concept Cars

Točne performanse nikad nisu bile objavljene: mnogi vjeruju da bi ubrzanje od 0 do 100kmh bilo ispod 4 sekunde. 550 KS bi se slalo na zadnje kotače pomoću šesto-brzinskog ručnog mjenjača i diferencijalom s ograničenim proklizivanjem. Kao predznak nadolazećih vremena (sjetimo se da je ovo početak 90-ih) bili bi i mnogi dijelovi od ugljičnih vlakana koji bi poslali M8 na dijetu.

Olakšana unutrašnjost sa sportskim sjedalima umjesto kožnih fotelja
Olakšana unutrašnjost sa sportskim sjedalima umjesto kožnih fotelja
foto: Old Concept Cars

Čak je i unutrašnjost olakšana s Alcantra trkaćim sjedalima s pojasevima u četiri točke umjesto poznate kože. Na prototipu su napravljene i druge razne promjene vezane za strukturu i čvršću, a prednja maska je redizajnirana u cilju boljeg protoka zraka.

M8 bi zasigurno odmah postao klasik, super automobil koji bi nasljedio M1, ali nažalost na taj korak se nikad nisu odvažili u BMW-u.

BMW M8
BMW M8
foto: Top Car Rating

Podijeli s frendovima!

Vanja Mirosavljević
Kada su noći duge, a interneti jeftini istražuje opskurne detalje iz povijesti, a kada su dani slobodni i benzini jeftini uglavnom besciljno luta nepoznatim cestama. On je onaj lik koji je htio kupiti Lamborghinija, ali ne zna kako se to izgovara.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Matija Kovačić

SAVJETI: Kako ispravno mijenjati brzine – smijemo li, ili ne smijemo preskakati stupnjeve na mjenjaču?

Piše: Vanja Mirosavljević

Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu!

Piše: Mislav Trusić

Neke od opasnosti koje nas čekaju s novom tehnologijom!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 7. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 8. dio

Piše: Niko Poznat

Istraživanje: Je li kupovina starijeg automobila rizičnija zbog mogućeg vraćanja kilometraže i oštećenja?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 6. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 5. dio

Piše: Niko Poznat

Otkrivamo: Zašto Hrvati voze najstarije automobile u Europi?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 4. dio


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana