Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 29.06.2017

BMW je u problemima iako zapravo i nije

Da, znam…malčice konfuzan naslov i za pretpostaviti je kako će okorjeli fanovi ove slavne bavarske marke komentirati nešto u stilu: „Opet ove hejterske neznalice nešto k*njaju“. No kako za početak nitko od nas ovdje nije “hejter”, te s obzirom na neke brojke, neke najave i već odavno aktualne trendove, ovo je tek jedna realna i apsolutno neovisna analiza stanja uma koje (očito) prevladava u BMW-u.

Ah taj BMW...
Ah taj BMW…
foto: PixaBay

BMW – ta slavna bavarska marka već odavno poznata i Bogu i vragu. Jedna od onih na čijem se imidžu oduvijek lome koplja oko „ovog“ ili „onog“. Marka koja je pojam „sportskog“ donedavno na sasvim ispravan i legitiman način vezala uz praktički kompletnu proizvodnu gamu, te jedna od onih koje ljudi vole ili mrze, ali svejedno cijene.
Dakle BMW je od proizvođača sasvim normalnih automobila kroz desetljeća i desetljeća truda i usmjerenosti uspio izgraditi globalno prepoznatljiv brend koji je isto toliko uspješan i u teoriji i u praksi.

Prije 40 godina serija 3 nikoga nije zbunjivala...
Prije 40 godina serija 3 nikoga nije zbunjivala…
foto: BMW Blog

Tijekom posljednjih godina se doduše malčice za BMW gubi kompas, za što je pak najbolji dokaz jednostavna usporedba ponude od prije dvadeset godina s ovom današnjom.
Modeli koji su se od strane Bavaraca na tržište nudili 1997. godine bili su ovi:
Serija 3 (E36) – Compact, limuzina, Coupé, kabriolet i karavan
Serija 5 (E39) – Limuzina i karavan
Serija 7 (E38) – Limuzina u dvije karoserijske izvedenice – one sa“L“ i bez tog slova
Serija 8 (E31) – Coupé (odnosno Grand Tourer, ako ćemo preciznije)
Z3 – Roadster (E36/7) i Coupé (E36/8)
Dakle za početak 1997. godine nije bilo čak ni modela X5 (koji je na tržište stigao 1999. godine), a dalje od toga je možda bolje i ne navoditi za čime sve iz današnje ponude nije bilo nikakve realne potrebe.

...pa se ti snađi...
…pa se ti snađi…
foto: Leith BMW

U današnje vrijeme stvari izgledaju malčice drugačije, pa ponuda BMW-ovih modela izgleda ovako:
BMW serije 1 – hatchback s trojim i peterim vratima
BMW serije 2 – Coupé, Cabriolet i Active Tourer
BMW serije 3 – Limuzina i karavan
BMW serije 3 GT – Limuzina s atributima Coupé-modela
BMW serije 4 – Coupé i Cabriolet
BMW serije 4 Gran Coupé – Coupé s elementima limuzine
BMW serije 5 – Limuzina i karavan
BMW serije 6 – Coupé i Cabriolet
BMW serije 6 Gran Coupé – Coupé s elementima limuzine
BMW serije 7 – Limuzina i produžena limuzina
BMW i3 – Gradski autić na struju
BMW i8 – Sportski autić na struju
BMW X1 – SAV (odnosno CrossOver)
BMW X3 – SAV (odnosno CrossOver)
BMW X4 – SAC (odnosno Sport Activity Coupé)
BMW X5 – SUV
BMW X6 – SAC (odnosno Sport Activity Coupé)
Hm…sve se pitam jesam li nešto izostavio…
Uglavnom, baš da i jesam, razlika u ponudi je i više nego očita.

Traži li tržište doista sve ovo?
Traži li tržište doista sve ovo?
foto: BMW

Iz BMW-a će na sve to jednostavno reći nešto poput „tržište zahtijeva“, no ako ćemo biti realni, svi mi jako dobro znamo da to ni približno nije tako. Jer kako veliki modni dizajneri diktiraju modne trendove za svako godišnje doba, što se potom iz tog izvora slijeva prema „običnom“ puku, tako i proizvođači automobila diktiraju trendove koje „raja“ puši. To je jednostavno tako i oko toga uopće nema razloga dvojiti.
Naravno da se u svemu tome tržište samo razmazilo i da je ova lista aktualnih BMW-ovih modela tek trešnjica na vrhu sladolednog kupa, dok se malo niže i u detaljima sve skupa proširuje do proporcija koje danas već graniče sa znanstvenom fantastikom.
Pri tome mislim na raznorazne motore, pakete opreme i stavke kojih u ponudi za svaki pojedini model ima milijardu, a onda su tu i modeli s potpisom M-divizije kojih ima preko nekoliko, te koji na tržištu praktički stoje izvan ponude „običnih“ modela koje sam naveo u gornjem dijelu teksta.
Dakle prosječni kupac nekog od BMW-ovih modela treba imati trinaest završenih fakulteta da bi sastavio automobil prema svojim željama, a iskreno čisto sumnjam da je to želja dotičnog. Prije je riječ o nametnutom trendu u kojem BMW (kao i svi drugi) pliva uzvodno i svakim novim modelom (ili redizajnom nekog od postojećih) pokušava iznova izmisliti toplu vodu, a potom je i skupo prodati.

…a upravo u tome i jest najveći dio problema…

Hmmm...
Hmmm…
foto: BMW

Naime, kako je tržište automobila već odavno globalizirano, te je hiper-produkcija u cijeloj industriji napravila popriličan kaos, većina se proizvođača automobila na sve moguće i nemoguće načine bori s time kako god zna i umije.
BMW je u svemu tome također prisutan, ali s obzirom na status marke i brend koji je već odavno izgrađen, Bavarcima (i još nekolicini njima slično izgrađenih i brendiranih marki) je kudikamo lakše plasirati svoje automobile na tržište, odnosno prodajne salone, a zatim i u ruke vlasnika.
Stoga je BMW kao dugogodišnji lider u onim najvažnijim segmentima udobno spavao na lovorikama i gledao druge kako se tuku za ostatak tržišnog kolača.
No onda se prošle godine dogodilo čudo – Mercedes-Benz je na globalnom planu zabilježio najbolje prodajne rezultate i s ukupno 2,8 milijuna prodanih automobila zasjenio BMW, koji je 2016. godinu završio s tek nešto više od 2 milijuna prodanih primjeraka raznoraznih modela.
To naravno ni za jednu ni za drugu marku nisu nimalo loši prodajni rezultati, te i jedna i druga brojka predstavljaju veliki rast u odnosu na neke minule godine, ali vječno gladna usta današnjih proizvođača automobila čak i na takve brojke stišću crvene gumbiće i otvaraju sobe za paniku.

Ovo je samo mali dio ponude za današnju "trojku"...
Ovo je samo mali dio ponude za današnju “trojku”…
foto: BMW

Stoga je g. Harald Krueger kao osoba na samom vrhu BMW-ove piramide nedavno najavio dolazak ukupno četrdesetak novih modela ili varijacija na temu već postojećih do kraja 2018. godine.
I ne samo to, već je od strane g. Kruegera za nedavni intervju s magazinom Automotive News najavljena i „ponuda unosnih luksuznih automobila baziranih na samom vrhu ponude limuzina, odnosno BMW-a serije 7“. Dakle ukratko, ako je ovo sada kaotična ponuda modela, onda će u 2018. godini pojam „kaos“ od strane Bavaraca biti uvelike redefiniran.
G. Krueger inzistira na tome da „nije riječ o povratku na prvo mjesto u smislu prodaje pojedinih segmenata na globalnom planu, već jednostavno održavanju profitabilnosti“, ali moram priznati da s obzirom na aktualnu ponudu modela i buduće prinove jednostavno nisam uvjeren da je tome doista tako.

Kad Mercedes već vodi, da se počastimo s jednim predivnim...
Kad Mercedes već vodi, da se počastimo s jednim predivnim…
foto: mercedes-benz

U svakom slučaju, BMW je trenutno „poražen“ od Mercedesa i ovu će godinu zaposlenici ove slavne bavarske marke zasigurno dobrim dijelom provesti na raznoraznim seminarima, tim-bildinzima i sličnim inicijativama, kako bi se brojka prodanih automobila tijekom ove godine „oporavila“, te etablirala BMW nazad na mjesto na kojem se do prije tek nešto više od godine dana nalazio.
Pa iako to nitko neće otvoreno priznati, reklo bi se da je zbog svih tih događanja BMW zapravo između redova ušao u tzv. „oh shit“ mod, te se zbog toga užurbano radi na ovih 40 hajduka koji bi cijelu priču oko dominacije na tržištu trebali izvući.
Nekima će to biti super, a nekima pak i ne baš pretjerano. No za sve vrijedi zaključiti jednu jedinu stvar: nadam se da volite BMW, jer ćete se njihovih modela u bližoj budućnosti nagledati više nego ikada do sad – činilo vas to sretnima ili ne.

...a nekada su stvari bile toliko jednostavne...
…a nekada su stvari bile toliko jednostavne…
foto: 2040 Parts

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana