Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 13.02.2024

Automobili o kojima više nitko ne priča: Renault 21 Turbo

Renault je tijekom Turbo-ere u Formuli 1 proizveo nekolicinu itekako posebnih automobila. Ali nekima je ovaj konkretan model ispao bezličnim i suspregnutim.
I zato je u današnje vrijeme pao u zaborav.

Renault 21 Turbo – Francuska Sierra Cosworth
Foto: Renault

Renault 21 Turbo
Iako je kao nasljednik Renaulta 18 ovaj 1985. godine predstavljeni nasljednik dizajnom bio pomalo čudan, ovaj je Renaultov model u sklopu konkurencije itekako pronašao svoje mjesto pod suncem. A neke je od konkurenata svojim profinjenim načinom razvijanja snage i uvjerljivim setom performansi iz “onog” vremena bez većih problema i pretekao.

U bazi je 21-ica izgledala ovako…
Foto: Renault

Onima koji su imali prilike sjesti za volan ovog Renaultovog “turbaka” 21-ica je ostala zapamćena kao jedna od ponajboljih brzih limuzina iz osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća. A tome potvrdu daju i raznorazne publikacije koje su ovaj automobil ocjenjivale u superlativu.
No usprkos tome je ovaj Renault u današnje vrijeme zasjenjen nekim razvikanijim modelima drugih proizvođača.
I to naravno ne znači da je to fer i korektno.
Ali je tako.

Jedan od ponajboljih Renaultovih Turbo motora.
Foto: JadeFansite

Inicijalno je Renault 21 Turbo predstavljen s dvolitrenim motorom. Uz četiri cilindra nisu dolazile dvije bregaste osovine, već samo jedna. A to u pravilu znači da je dotični J7R Turbo-motor raspolagao s 2 ventila po cilindru. Odnosno s njih ukupno 8.

Interijer je… Hm… Zar je bitno?

Usprkos toj pomalo arhaičnoj arhitekturi motora koja svoje korijene vuče s kraja sedamdesetih godina prošlog stoljeća, 175 konja je bilo tu. Na raspolaganju vozaču u bilo kojem trenutku i uz minimalan odmak od pritiskanja papučice gasa u pod do sumanutog kretanja automobila.
S tim je setom brojki iza sebe Renault 21 Turbo suvereno ubrzavao do “stotke” za 7,4 sekunde i nastavio ubrzavati do skoro 230 kilometara na sat. A to sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća i nisu baš bile brojke za baciti.

Izgleda super, zar ne?!
Foto: Renault

S vremenom je Turbo-verzija ovog modela dobila i pogon na sva četiri kotača, pa je time automobil postao još uvjerljivijim na cesti i na stazi. Doduše, Quadra je zbog svog mjenjačkog sklopa i dodatnih kilograma ispala i nešto težim automobilom, ali u tome nije bio najveći problem ove varijacije na temu 21-ice.
S obzirom na apsolutni nedostatak bilo kakvog pamtljivijeg trkaćeg pedigrea za ovaj model s kakvim su se konkurenti hvalisali s vremena na vrijeme, Renault 21 Turbo je ostao kratkih rukava. Čak i u toj Quadra-verziji s četiri pogonska kotača. Dakle, marketing je presudio ovom automobilu.

Sunce je za Renault 21 Turbo odavno zašlo.
Foto: Renault

Danas primjerke ovog automobila možemo nabrojati na prste. I oni u čijem su ti primjerci u vlasništvu i dan-danas imaju prilike uživati u jednoj od najbržih limuzina svog vremena.
A za one kojima ovaj Renaultov model nikada nije pao u ruke vrijedi reći da su propustili jako puno.

Da… Renault 21 Turbo itekako ima smisla.
Foto: Renault

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana