Automobili o kojima više nitko ne priča: Renault 21 Turbo
Renault je tijekom Turbo-ere u Formuli 1 proizveo nekolicinu itekako posebnih automobila. Ali nekima je ovaj konkretan model ispao bezličnim i suspregnutim.
I zato je u današnje vrijeme pao u zaborav.

Renault 21 Turbo
Iako je kao nasljednik Renaulta 18 ovaj 1985. godine predstavljeni nasljednik dizajnom bio pomalo čudan, ovaj je Renaultov model u sklopu konkurencije itekako pronašao svoje mjesto pod suncem. A neke je od konkurenata svojim profinjenim načinom razvijanja snage i uvjerljivim setom performansi iz “onog” vremena bez većih problema i pretekao.

Onima koji su imali prilike sjesti za volan ovog Renaultovog “turbaka” 21-ica je ostala zapamćena kao jedna od ponajboljih brzih limuzina iz osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća. A tome potvrdu daju i raznorazne publikacije koje su ovaj automobil ocjenjivale u superlativu.
No usprkos tome je ovaj Renault u današnje vrijeme zasjenjen nekim razvikanijim modelima drugih proizvođača.
I to naravno ne znači da je to fer i korektno.
Ali je tako.

Inicijalno je Renault 21 Turbo predstavljen s dvolitrenim motorom. Uz četiri cilindra nisu dolazile dvije bregaste osovine, već samo jedna. A to u pravilu znači da je dotični J7R Turbo-motor raspolagao s 2 ventila po cilindru. Odnosno s njih ukupno 8.

Usprkos toj pomalo arhaičnoj arhitekturi motora koja svoje korijene vuče s kraja sedamdesetih godina prošlog stoljeća, 175 konja je bilo tu. Na raspolaganju vozaču u bilo kojem trenutku i uz minimalan odmak od pritiskanja papučice gasa u pod do sumanutog kretanja automobila.
S tim je setom brojki iza sebe Renault 21 Turbo suvereno ubrzavao do “stotke” za 7,4 sekunde i nastavio ubrzavati do skoro 230 kilometara na sat. A to sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća i nisu baš bile brojke za baciti.

S vremenom je Turbo-verzija ovog modela dobila i pogon na sva četiri kotača, pa je time automobil postao još uvjerljivijim na cesti i na stazi. Doduše, Quadra je zbog svog mjenjačkog sklopa i dodatnih kilograma ispala i nešto težim automobilom, ali u tome nije bio najveći problem ove varijacije na temu 21-ice.
S obzirom na apsolutni nedostatak bilo kakvog pamtljivijeg trkaćeg pedigrea za ovaj model s kakvim su se konkurenti hvalisali s vremena na vrijeme, Renault 21 Turbo je ostao kratkih rukava. Čak i u toj Quadra-verziji s četiri pogonska kotača. Dakle, marketing je presudio ovom automobilu.

Danas primjerke ovog automobila možemo nabrojati na prste. I oni u čijem su ti primjerci u vlasništvu i dan-danas imaju prilike uživati u jednoj od najbržih limuzina svog vremena.
A za one kojima ovaj Renaultov model nikada nije pao u ruke vrijedi reći da su propustili jako puno.
