Automobili o kojima više nitko ne priča: MG ZS 180
Automobil o kojem više nitko ne priča naziva se ZS 180. I produkt je nekada slavnog britanskog proizvođača automobila pod nazivom MG.
Pa ajmo malo o tom automobilu…
MG ZS 180
Za sve one kojima je Rover 45 bio lijep automobil, ova je preimenovana varijacija na temu ispala poput Rovera 45 na steroidima. Jer Rover s ovim modelom nije stvarao sportsku ikonu, već udobnu limuzinu koja bez problema svojim pozitivnim stranama može parirati ostatku konkurencije iz Europe. Ali uz svu tu udobnost i porazmjestiti organe okupantima unutar automobila, ukoliko za takvog što vozač u određenom trenutku ima želju.
Iz tog je razloga MG ZS 180 po izlasku na tržište pomalo zbunio ljude, jer je nastupio kao Mr. Hyde dok je Rover 45 slovio kao Dr. Jekyll.
Sa svojim „šestakom“ i 180 konja, ova je relativno lagana limuzina svojim vlasnicima osiguravala odlična vozna svojstva i performanse. Ispravan DNA koji dijelom potpisuje i (tada) slavni TWR (odnosno Tom Walkinshaw Racing) također je donosio težinu na stol.
Uz to je MG kao slavna britanska marka automobila poput Feniksa podignut iz pepela i na trenutak se činilo kao da cijela priča ide u ispravnom smjeru. Jer izuzev modela ZS tu su bili i drugi modeli bazirani na otprije poznatim Roverima. A onda vrijedi spomenuti i MG XPower SV kao sportski automobil koji je svijetu trebao pokazati koliko se ekipa iza ove marke (ponovno) prihvatila posla. No sve je to na kraju krajeva ipak bila fasada, jer usprkos Fordovom “Modularcu” s 8 cilindara i 385 konja, prednji farovi od Punta druge generacije i tome slični detalji nisu baš visoko kotirali u sferama sportskih automobila.
Zato se priča oko XPowera SV jako brzo i naprasno prekinula, a tvrtka je nastavila s pokušajima i pogreškama u nekim drugim sferama i kategorijama svijeta automobila.
Ali reklo bi se na malčice krivi način…
Iako je 2003. godine tada novonastala priča oko “festendfjurijusa” itekako bila aktualna, MG ZS 180 u svemu se tome ipak nije pronašao. Jer s jedne je strane ovaj automobil trebao u salone dovoditi ljude željne elegancije, udobnosti i brzine, dok je s one druge strane sama receptura jednostavno ispala pogrešnom.
Svojim se izgledom i nepotrebnom količinom plastika na eksterijeru MG ZS 180 nikada nije istaknuo kao ozbiljan automobil, već prije kao neki „tjunerski“ uradak. I kraj tog su automobila npr. Audi A4 ili BMW 325i djelovali poput puno zrelijih i ozbiljnijih automobila.
Naravno da je iza sve te plastike stajao poprilično zanimljiv V6-motor s 2,5 litara zapremine. Ali je uz taj motor u popisu opreme dolazila i nekolicina problema s trajnošću i kvalitetom. Pogotovo kod duljeg izlaganja automobila nekim ekstremnijim načinima vožnje. No usprkos tome je set brojki u smislu performansi nekima bio poprilično zanimljiv.
Britanski mediji su se po izlasku ovog automobila na tržište itekako raspisali o njegovim pozitivnim stranama. Spominjalo se nekih 7 sekundi do “stotke” i odličan ovjes koji je s jedne strane podešen na onu “komfornu” stranu, dok je s one druge ipak zadržao sve ono što je potrebno da tijekom jurcanja unaokolo vozač dobiva pravovremene informacije putem volana.
Zbog toga je MG ZS 180 ispao iznimno upotrebljivim i komunikativnim automobilom, pa se nekolicina kupaca itekako s guštom odlučila svratiti u prodajni salon i kupiti jedan od primjeraka za svakodnevnu upotrebu.
No sve to nije pretjerano puno pomoglo, jer u vrijeme izlaska na tržište za MG ZS 180 jednostavno nije bilo mjesta. Niti razumijevanja.
I to je u biti najtužniji dio priče o ovom vrlo interesantnom sportskom automobilu zarobljenom u tijelu limuzine.